اخبار بازیگرانفیلم خارجی

نگاهی به فیلم کریسمسی جاماندگان(The Holdovers) اثر الکساندر پین

فیلم جاماندگان (The Holdovers) یک فیلم کمدی-درام محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی الکساندر پین , نویسندگی دیوید همینگسون است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم جاماندگان و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم جاماندگان منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم جاماندگان چه کسی است؟

کارگردان فیلم جاماندگان الکساندر پین است.

فیلم جاماندگان کی میاد؟

فیلم جاماندگان نخستین بار در پنجاهمین جشنواره فیلم تلیوراید در ۳۱ اوت ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ به‌وسیلهٔ فوکس فیچرز در ایالات متحده اکران شد.

موضوع فیلم جاماندگان چیست؟

فیلم جاماندگان در سال ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد و به یک معلم تاریخ در مدرسه‌ای شبانه‌روزی در نیو انگلند می‌پردازد که مجبور می‌شود در تعطیلات کریسمس چند دانش‌آموز که جایی برای رفتن ندارند را همراهی کند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم جاماندگان چیست؟

در فیلم جاماندگان پال جیاماتی (Paul Giamatti)، دِیواین جوی رندالف (Da’Vine Joy Randolph)، دومنیک سسا (Dominic Sessa) و کری پرستن (Carrie Preston) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مشخصات فیلم جاماندگان

نام فیلمجاماندگان
کارگردانالکساندر پین
تهیه‌کنندهمارک جانسون
بیل بلاک
دیوید همینگسون
نویسندهدیوید همینگسون
موسیقیمارک اورتن
کشور سازندهایالات متحده
ژانرکمدی-درام
توزیع‌کنندهفوکس فیچرز
تاریخ‌های انتشار۳۱ اوت ۲۰۲۳ (تلیوراید)
۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۳۳ دقیقه
شرکت‌های تولید
میرامکس
گرن ویا
فروش گیشه۱۶٫۴ میلیون دلار

بازیگران فیلم جاماندگان

لیست بازیگران فیلم جاماندگان

  • پال جیاماتی (Paul Giamatti)
  • دِیواین جوی رندالف (Da’Vine Joy Randolph)
  • دومنیک سسا (Dominic Sessa)
  • کری پرستن (Carrie Preston)

عوامل فیلم جاماندگان

  • کارگردان: الکساندر پین
  • تهیه‌کننده: مارک جانسون ، بیل بلاک، دیوید همینگسون
  • نویسنده: دیوید همینگسون
  • موسیقی: مارک اورتن
  • فیلم‌بردار: آیگیل بریل
  • تدوین‌گر: کوین تنت
  • طراح لباس: وندی چاک

معرفی الکساندر پین کارگردان فیلم جاماندگان

الکساندر پین کارگردان و فیلم نامه نویس، آمریکایی است. فیلم های او به خاطر طنز سیاه و نگاه انتقادی طنزآمیزش به جامعه معاصر آمریکا معروفند.پین در اوماها در ایالت نبراسکا به دنیا آمد. مادرش پگی و پدرش جورج پاین، رستوران دار بود. پدربزرگ یونانی اش نام فامیل پِین را از تغییر و انگلیسی سازی پاپادوپلوس، ایجاد کرد. الکساندر کوچکترین پسر از میان سه پسر خانواده بود و در همان محله ای که وارن بافت میلیاردر معروف زندگی می کرد، کودکی اش را گذراند. همشهری راث، انتخاب، درباره اشمیت، راه های فرعی و فرزندان از جمله فیلم های ساخته پین هستند.
الکساندر پین کارگردان فیلم جاماندگان

مصاحبه با الکساندر پین کارگردان فیلم

با فیلم‌های اوایل دهه ۷۰ ارتباط برقرار می‌کنم

  • ما می‌توانیم باتوجه به دانش جدیدی که پیدا می‌کنیم، پیشفرض‌های طبیعی خود در مورد دیگران را زیر پا بگذاریم. اینکه همه داستانی دارند. شما شخصی را ملاقات می‌کنید و مفروضات خاصی را منصفانه یا ناعادلانه، معمولا ناعادلانه، در ذهن خود می‌سازید. اما پس از آن هرچه بیشتر او را بشناسید، بیش‌تر انسانیت را در زیر آن لایه ظاهری پیدا می‌کنید. بنابراین اگر در این فیلم، این احساس وجود داشته باشد که افراد به ظاهر بسیار متفاوت می‌توانند کمی حس مشترک انسانی کشف کنند، اتفاق خوبی است.
  • من با فیلم‌های اوایل دهه ۷۰ ارتباط برقرار می‌کنم، شاید به این خاطر که آن موقع بچه کوچکی بودم و آن زمان فیلم‌ها واقعا خوب بودند و تمرکز اصلی‌شان را روی روابط انسانی و اینکه زندگی چقدر می‌تواند پیچیده باشد، می‌گذاشتند. مطمئنا وقتی یک از فیلم از باب رافلسون یا یک فیلم از هال اشبی از آن دوره تماشا می‌کنم، می‌توانم گرما و صمیمیت خاصی را احساس کنم.
  • وقتی نوبت به کارگردانی فیلم رسید، از خود پرسیدیم که آیا اکنون جالب نیست که این فیلم نه تنها در دهه ۷۰ اتفاق بیفتد، بلکه این احساس را به وجود بیاوریم که انگار در دهه ۷۰ نیز فیلمبرداری شده است؟ من در همه فیلم‌های خود، حتی در فیلم‌های معاصرم، از دیزالو (تکنیکی در تدوین که در آن نمای اول به تدریج محو و نمای دوم جای آن را می‌گیرد) استفاده کرده‌ام. من و تدوینگرم، کوین تنت، هر دو عاشق دیزالو هستیم. من زوم را دوست دارم وقتی به‌خوبی اجرا می‌شود. و همچنین هنوز استفاده از وایپ را دوست دارم (یکی از شیوه‌های قدیمی انتقال نما که طی آن نمای قبلی با یک حرکت افقی جای خود را به نمای بعدی می‌دهد).

معرفی فیلم جاماندگان

جاماندگان اولین فیلم پین، بعد از فیلم شکست‌خورده کوچک‌سازی Downsizing در سال ۲۰۱۷ است. به‌نظر می‌رسد که پین با جاماندگان دوباره به قلمرو کمدی درام‌های انسانی تلخ و شیرین خود که به آن شناخته می‌شود، بازگشته است. فیلمی که طرفداران از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند. باتوجه به سابقه پین در ارائه فیلم‌هایی جذاب و دوست‌داشتنی، جاماندگان نیز نوید یک تجربه سینمایی دلنشین و تامل‌برانگیز را به مخاطبان خود می‌دهد. ترکیب سبک‌ داستان‌گویی صمیمانه و متمایز پین با استعداد خارق‌العاده جیاماتی که همواره مخاطبان را با بازی‌های قدرتمند و ظریف خود مسحور می‌کند، کافی است تا با اطمینان کامل به تماشای جاماندگان بنشینیم. فیلمی که از همین الان می‌توان آن را به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مراسم اسکار امسال در نظر گرفت.

فیلم جاماندگان یکی از فیلم‌های محصول کشور آمریکا است که در سال 2023 منتشر شد.ژانر فیلم The Holdovers درام و کمدی است. این فیلم رده‌بندی R دریافت کرده است و برای کودکان مناسب نیست.همچنین مدت زمان فیلم جاماندگان حدود 2 ساعت و 10 دقیقه است.

معرفی فیلم جاماندگان

داستان فیلم جاماندگان

فیلم جاماندگان The Holdovers به کارگردانی الکساندر پین، داستان یک معلم بدعنق و کج خلق (پل جیاماتی) در یک دبیرستان غیرانتفاعی در نیو انگلند را دنبال می‌کند که مجبور می‌شود در طول تعطیلات کریسمس در محیط مدرسه بماند تا از تعداد کمی از دانش‌آموزانی که جایی برای رفتن ندارند، مراقبت کند. در نهایت او با یکی از آن‌ها، یک دانش‌آموز باهوش دردسرساز و آسیب‌دیده (با حضور دومینیک سسا تازه‌وارد)، و با سرآشپز مدرسه (داواین جوی رندالف) که به تازگی پسرش را در جنگ ویتنام از دست داده است، پیوندی غیرمنتظره ایجاد می‌کند.

تاریخ انتشار فیلم سینمایی جاماندگان

این فیلم مورد انتظار سال، سفری دور و دراز برای اکران روی پرده سینماها پشت‌سر گذاشته است. جاماندگان اولین‌بار در یک اکران ویژه برای خریداران بالقوه در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. بعد از این نمایش ویژه که منجر به یک معامله سودآور شد، فوکس فیچرز حق پخش جاماندگان را با مبلغ قابل توجه ۳۰ میلیون دلار به دست آورد که نشان‌دهنده اعتقاد استودیو به پتانسیل فیلم است.

فیلم در ابتدا برای یک نمایش محدود در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ و یک اکران گسترده‌تر در ۲۲ نوامبر، در نظر گرفته شد. با اینحال، اشتیاق استودیو برای اینکه هر چه زودتر این شاهکار سینمایی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد، منجر به بازنگری در برنامه اکران فیلم شد و به این ترتیب فیلم از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ اکران محدود و از ۱۰ نوامبر اکران گسترده خود را آغاز کرد.

اولین نمایش جهانی جاماندگان در ۳۱ اوت ۲۰۲۳ در جشنواره فیلم تلوراید بود و پس از آن در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت و به عنوان دومین فیلم محبوب مخاطبان این جشنواره انتخاب شد.

تاریخ انتشار فیلم سینمایی جاماندگان

پوستر فیلم جاماندگان

پوستر فیلم جاماندگان

تیزر فیلم جاماندگان

بیوگرافی بازیگران فیلم جاماندگان

پال جیاماتی از بازیگران مرد فیلم جاماندگان

پال جیاماتی یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 6 ژوئن 1967 برابر با 16 خرداد 1346 در ایالت Connecticut متولد شد. او جایزه‌های متعددی از جمله گلدن گلوب و Primetime Emmy کسب کرده است و همچنین کاندید دریافت جایزه اسکار شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم 12 Years a Slave را نام برد. پال جیاماتی در فیلم The Holdovers در نقش کاراکتر Paul Hunham حضور داشته است و برای ایفای این نقش برنده جایزه گلدن گلوب شده است.

پال جیاماتی

دِیواین جوی رندالف از بازیگران زن فیلم جاماندگان

دِیواین جوی رندالف یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 21 می 1986 برابر با 31 اردیبهشت 1365 در ایالت Pennsylvania متولد شد. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم The Lost City محصول سال 2022 را نام برد. دِیواین جوی رندالف در فیلم جاماندگان ایفای نقش کاراکتر Mary Lamb را بر عهده داشته است و برای این نقش جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است.

دِیواین جوی رندالف

دومنیک سسا

دومنیک سسا یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 25 اکتبر 2002 برابر با 3 آبان 1381 در ایالت New Jersey متولد شد. فیلم The Holdovers اولین فیلمی است که دومنیک سسا در آن بازی کرده است و در آن ایفای نقش کاراکتر Angus Tully را بر عهده داشته است.

دومنیک سسا

کری پرستون

کری پرستن یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 21 ژوئن 1967 برابر با 31 خرداد 1346 در ایالت Georgia متولد شد. او برنده جایزه‌های مختلفی از جمله Primetime Emmy شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال Person of Interest را نام برد. کری پرستن در فیلم جاماندگان به ایفای نقش کاراکتر Lydia Crane پرداخته است.

کری پرستن

نقد فیلم جاماندگان و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم سینمایی جاماندگان و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت‌ آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8 از 10، 96 از 100 و 82 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم The Holdovers به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

توتال فیلم | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

امیلی مری | جاماندگان گواهی پرمهر و دوست‌داشتنی بر قدرت روح انسان است، اگرچه نت‌های ظریف و مالیخولیایی را بر هر نیازی به فریاد زدن، ترجیح می‌دهد (فیلمی بیش از حد، احساساتی و گل‌درشت نیست). فیلمی که اگرچه با غم و اندوه همراه است – برای اشک ریختن آماده باشید -، اما مطمئنا در نهایت به یک فیلم محبوب دل‌انگیز و حال‌خوب‌کن برای شما تبدیل می‌شود.

Slashfilm | امتیاز: ۹۵ از ۱۰۰

بری لویت | جاماندگان گواهی بر این موضوع است که ما نیاز داریم داستان‌های انسانی قدرتمند، دوست داشتنی، سنجیده و متفکرانه‌تری را روی پرده تماشا کنیم.

کلایدر | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

راس بونیم | جاماندگان، مکاشفه‌ای شگفت‌انگیز از کارگردانی بی‌نظیر است که نشان می‌دهد هنوز هم می‌تواند ما را غافلگیر کند.

ونتی فر | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

ریچارد لاوسون | به‌نظر می‌رسد که جاماندگان خنده‌دار و همزمان اندوهناک پین، تشعشعی از زمان دیگری از تاریخ سینما است. زمانی‌که فیلم‌های کوچک متفکرانه و پردیالوگی مانند جاماندگان، بازار پررونق‌تری داشتند.

راجر ایبرت | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

برایان تالریکو | جاماندگان فیلمی کاملا هوشمندانه و خنده‌دار درباره آدم‌هایی است که به راحتی می‌توان با آن‌ها همراه شد و شبیه کسانی هستند که می‌شناسیم. البته بزرگ‌ترین دستاورد فیلم این نیست که چقدر ساده خود را در پل، انگس یا مری می‌بینیم بلکه این است که خود را در هر سه آن‌ها مشاهده می‌کنیم.

دیلی بیست | امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

نیک شگر | احساسات‌گرایی فیلم به‌طرز استادانه‌ای با شوخ‌طبعی آن، متعادل شده است. جاماندگان داستانی است درباره دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم و واقعیت شرایط انسانی که چندان بی‌شباهت به ما نیست.

ای. وی. کلاب | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

مانوئل بتانکورت | شاید جاماندگان داستان خود را روی گزاره‌ای بدیهی که می‌تواند پیش‌پاافتاده به‌نظر برسد، سوار کرده باشد (شما هرگز نمی‌دانید دیگران در چه شرایطی قرار دارند و در حال پشت‌سر گذاشتن چه تجربه‌ای هستند). اما پین، همینگسون و سه بازیگر اصلی آن، در این ایده کلیشه‌ای به تفاوت‌های جزئی و ظریف خوشایندی دست می‌یابند.

TheWrap | امتیاز: ۷۹ از ۱۰۰

تومریس لافلی | اگرچه ممکن است به عنوان یک اثر برجسته جدید به سرعت به چرخه فیلم‌های تعطیلاتی شما اضافه شود، اما جاماندگان برای آنکه خیلی آشنا به‌نظر می‌رسد، دقیقا شبیه یک اثر کلاسیک تازه نیست. با اینحال، آنچه که قبلا محک خورده را به خوبی و به‌طرز صمیمانه و بااحساسی، پیاده می‌کند.

ReelViews | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

جیمز براردینلی | اگرچه جنبه‌هایی از خط داستانی کلی فیلم خیلی آشنا است، اما فیلمنامه هوشمندانه، بازی ظریف جیاماتی و روابط به‌خوبی پرداخت شده میان بازیگران اصلی، فیلم را بهتر از آن چیزی می‌کند که از یک جمع‌بندی یک یا دو جمله‌ای تصور می‌شود.

نیویورکر | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

آنتونی لین | این واقعیت که شخصیت‌ها با رازهایی تعریف می‌شوند که باید در فواصل زمانی مناسب فاش بشوند –همانطور که در مورد هانم، انگس و مری اتفاق می‌افتد– تضمین‌کننده هیچ‌گونه شور و هیجانی در کشف و شهود نیست. با اینحال، بازیگران اصلی در اینجا به آن ظرافت و قدرت می‌بخشند.

تایم | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

جاماندگان مانند بسیاری از فیلم‌های پین (راه‌های فرعی، زادگان، نبراسکا)، صرفا با روکش نازکی از انسان‌گریزی پوشیده شده است که پین به شکل روشمندی برای ظاهر ساختن احساسات انسانی واقعی، آن را صیقل می‌دهد. این ترفندی است که برای او کار می‌کند، اما دلیل نمی‌شود که مکانیسم خوبی باشد.

لس آنجلس تایمز | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

جاستین چانگ | جاماندگان فیلمی ملال‌انگیز، تصنعی و به شدت خط‌کشی شده است که خود را به شکلی ریاکارانه به عنوان فیلمی انسانی و شفقت‌آمیز جا می‌زند.

نقد فیلم سینمایی جاماندگان

نقد فیلم جاماندگان از سایت اند ساوند

فیلیپ کمپ | الکساندر پین بعد از فیلم آینده‌نگرانه و البته ناامیدکننده کوچک‌سازی در سال ۲۰۱۷، با جاماندگان به شکل باشکوهی به بهترین فرم خود بازگشته است. این فیلم که برای اولین‌بار نام پین به عنوان فیلمنامه‌نویس در آن دیده نمی‌شود، دوباره او را با ستاره یکی از جواهرهای اولیه‌اش، پل جیاماتی از راه‌های فرعی، پیوند می‌دهد. جیاماتی در اینجا همانند شخصیت مایلز در راه‌های فرعی، نقش مردی را بازی می‌کند که در ابتدا تا حد زیادی غیردوست داشتنی به‌نظر می‌رسد، اما همانطور که به تدریج متوجه می‌شویم او بیش از هر کس دیگری از خود نفرت دارد و علی‌رغم همه تلخی‌ها و کنایه‌هایش، سزاوار همدردی ماست.

داستان همانطور که پین به سادگی اعتراف می‌کند، از فیلم کم‌تر شناخته شده مارسل پانیول، Merlusse، برداشته شده است. جیاماتی نقش شخصیت پل هانم را بازی می‌کند که در آکادمی بارتون، یک مدرسه شبانه‌روزی مجلل نزدیک بوستون، تاریخ باستان درس می‌دهد. شخصیت تلخ و طعنه‌زن پل از همان اولین صحنه‌های فیلم معرفی می‌شود. او پس از اینکه مدیر و همچنین به موازات آن همه افراد مدرسه، از کارکنان گرفته تا دانش‌آموزان را از خود می‌راند، وظیفه مراقبت از جاماندگان را به عهده می‌گیرد. دانش‌آموزانی که والدین‌شان نمی‌توانند آن‌ها را برای تعطیلات دو هفته‌ای کریسمس به خانه ببرند.

همانطورکه در ادامه می‌فهمیم، این مسئولیت پل در نهایت به یک دانش‌آموز، انگس ۱۵ ساله باهوش اما آشفته و مشکل‌دار، محدود می‌شود (با حضور دومینیک سسا در اولین نقش سینمایی خود). مادر انگس که اخیرا با مردی ازدواج کرده که از پسرخوانده‌اش بدش می‌آید، به او تلفن زده و گفته است که برای تعطیلات نباید به خانه بیاید؛ زیرا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که این دو هفته را به سفر ماه‌عسل به تاخیر افتاده خود اختصاص بدهند. سومین جامانده، مری لمب، سرآشپز مدرسه (داواین جوی رندالف) است. تنها فرزند او بورسیه تحصیلی بارتون را به دست آورد، اما چون مری توانایی مالی نداشت تا او را به کالج بفرستد، به خدمت فراخوانده شد و در ویتنام درگذشت.

درگیری و تقابل میان پل و انگس اجتناب‌ناپذیر است، اما علی‌رغم همه خصومت شدید بین‌شان، یک کانال ارتباطی میان آن‌ها باز می‌شود و با کمک مری، این سه می‌توانند برای یک ناهار در روز کریسمس، دوستانه کنار هم بنشینند. این همدلی متقابل غیرمنتظره با اعتراف پل به انگس عمیق‌تر می‌شود:«من دنیا رو جای تلخ و پیچیده‌ای می‌بینم و به‌نظر می‌رسه دنیا هم همین نظر رو درباره من داره. فکر می‌کنم من و تو این وجه مشترک رو داریم».

هرگونه خطر کلیشه‌های درس زندگی به سادگی با برخورد شوخ‌طبعانه و صمیمانه پین با این شخصیت‌ها و موقعیت‌های مبتکرانه و ملموسی که او و همینگسون برای آن‌ها ایجاد می‌کنند، کنار گذاشته می‌شود. تا آنجا که وقتی در نقطه اوج فیلم با فداکاری‌ای از جانب پل روبرو می‌شویم، که در اولین برخوردمان با او هرگز نمی‌توانستیم تصورش کنیم، نه تنها عمیقا تکان‌دهنده بلکه کاملا متقاعدکننده است. عملکرد جیاماتی در اینجا حتی از بازی او در راه‌های فرعی نیز پیشی می‌گیرد. دومینیک سسا علی‌رغم اینکه هیچ تجربه سینمایی قبلی‌ای ندارد، در هر صحنه‌ای که با جیاماتی به اشتراک می‌گذارد، با همبازی خود برابری می‌کند. ترکیب صراحت و خودسری جذاب او نشان می‌دهد که او بالقوه برای ستاره شدن آماده است. رندالف تا حدی در صحنه‌های کم‌تری ظاهر می‌شود، اما در هر موقعیتی که کنار آن دو قرار می‌گیرد، حضور قدرتمند و پراحساسی دارد.

نه تنها داستان جاماندگان در دهه ۷۰ اتفاق می‌افتد، بلکه از بسیاری جهات مانند زوایای دوربین، بافت تصویر و طراحی صحنه، شبیه فیلمی از همان دوران به‌نظر می‌رسد و احساس می‌شود. خود پین به این نکته اشاره می‌کند و می‌گوید: «تا حد زیادی در تمام دروان فعالیت حرفه‌ای خود سعی کرده‌ام فیلم‌های دهه هفتادی بسازم». وقتی پل و انگس با یکدیگر به یک سینما می‌روند و کلیپ کوتاهی از بزرگمرد کوچک Little Big Man آرتو پن را می‌بینیم، انگار پین این موضوع را به ما یادآوری می‌کند. انتخاب موسیقی – شگفت‌انگیزترین زمان سال از اندی ویلیامز It’s the Most Wonderful Time of the Year، باد The Wind از کت استیونز، وقتی زمستان می‌آید When Winter Comes از آرتی شاو و موسیقی متن حزن آلود مارک اورتون – به‌طرز ماهرانه‌ای آن دوره را تداعی می‌کند. همانطورکه در صاحبخانه The Landlord و هارولد و ماد Harold and Maude از هال اشبی، و همچنین یک برگ نو A New Leaf از الین می و فرار از خانه Taking Off میلوش فورمن، حال ‌و هوای کلی، شوخ و جدی، گرم و در عین حال شیرین و تلخ است.

ساختار بصری جاماندگان نیز از همان نشان قدیمی استودیو در تیتراژ آغازین تا زوم‌های آهسته، نماهای عریض نقاشانه از مناظر برفی ماساچوست و استفاده از فیدها Fade و وایپ‌ها Wipe یا روبش – هر دو از تکنیک‌های تدوین – برای انتقال از نمایی به نمایی دیگر، به‌طرز آشکاری ما را به همان دوران پیوند می‌دهد. این فیلم نوستالژیک، خنده‌دار، تاثیرگذار و تامل‌برانگیز می‌تواند در کارنامه پین که دستاوردهای برجسته کمی ندارد، به عنوان بهترین و چشمگیرترین فیلم او تا به امروز شناخته شود.

امتیازهای فیلم جاماندگان

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایتمیانگین امتیاز
IMDB۸.۱ از ۱۰
کاربران متاکریتیک۷.۵ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز۹۶ درصد بر اساس ۲۳۷ نقد
کاربران راتن تومیتوز۹۱ درصد
منتقدان متاکریتیک۸۱ درصد براساس ۵۵ نقد
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا