اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

فیلم نیلگون با هنرنمایی محمدرضا فروتن و میترا حجار بعد از 5 سال به سینماها می آید

افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو

فیلم نیلگون اثری به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، نویسندگی بابک کایدان محصول سال 1398 است که به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نرسید و دلیل آنرا به پایان نرسیدن مراحل فنی و فیلمبرداری عنوان کردند. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم نیلگون و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم نیلگون منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم نیلگون چه کسی است؟

کارگردان فیلم نیلگون حسین سهیلی‌زاده است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم نیلگون چیست؟

فیلم نیلگون داستانی عاشقانه درباره زندگی دختر و پسری جوان است که در مواجهه با مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار میگیرند و…

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم نیلگون چیست؟

محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، آناهیتا درگاهی و سام درخشانی بازیگران فیلم نیلگون هستند.

مشخصات فیلم نیلگون

نام فیلمنیلگون
کارگردانحسین سهیلی‌زاده
نویسندهبابک کایدان
تهیه کنندهایرج محمدی
ژانردرام عاشقانه
توزیع کنندهرسانه فیلمسازان
تاریخ‌های انتشار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
فروش گیشه

لیست بازیگران فیلم نیلگون

لیست بازیگران فیلم نیلگون

  • محمدرضا فروتن
  • میترا حجار
  • سام درخشانی
  • آناهیتا درگاهی
  • همایون ارشادی

عوامل فیلم نیلگون

  • کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
  • تهیه‌کننده: ایرج محمدی
  • نویسنده: بابک کایدان
  • موسیقی: آرمان موسی‌پور
  • فیلم‌بردار: رضا شیبانی
  • تدوین‌گر: امین عابدی
  • ساخت تیزر: آرمان مهدی زاده

معرفی حسین سهیلی‌زاده کارگردان فیلم نیلگون

حسین سهیلی زاده کارگردان ایرانی است که در ۱۳۴۳ به دنیا آمد و از سال ۱۳۶۹ با دستیاری کارگردان فیلم سفر جادویی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
حسین سهیلی زاده سابقه کارگردانی آثاری همچون عقرب عاشق، مانکن، آوای باران و ملکه گدایان را در کارنامه هنری خود دارد.

معرفی فیلم نیلگون

«نیلگون» عنوان نخستین ساخته سینمایی حسین سهیلی زاده است که آن را بعد از ساخت 23 سریال تلویزیونی و سریال خانگی «مانکن» در سال 1398 جلوی دوربین برده است.

مراحل آماده سازی این فیلم با شیوع ویروس کرونا و نیمه تعطیل شدن سینماها همزمان شد و بعد از آن به دلیل ترافیکی که در اکران فیلم‌ها ایجاد شده بود فرصت نمایش به دست نیاورده بود.

این فیلم حالا قرار است بعد از گذشت 4 سال از صبح چهارشنبه نوزدهم اردیبشهت ماه روی پرده سینماها برود.

«نیلگون» راوی یک درام عاشقانه است که در آن بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، میترا حجار و سام درخشانی به ایفای نقش پرداخته‌اند. آنهایتا درگاهی همراه با همایون ارشادی دیگر نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

حسین سهیلی‌زاده فیلم «نیلگون» را بلافاصله بعد از ساخت سریال «مانکن» جلوی دوربین برد و بعد از آن نیز دو سریال خانگی دیگر به نام‌های «ملکه گدایان» و«عقرب عاشق» را کارگردانی کرد.

فیلم «نیلگون» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و سرمایه‌گذاری ایمان نیکنام تهیه و تولید شده است.

خلاصه داستان فیلم نیلگون

این فیلم داستانی عاشقانه درباره زندگی دختر و پسری جوان است که در مواجهه با مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار میگیرند و…

تاریخ اکران فیلم نیلگون

عاشقانه «نیلگون» نخستین ساخته سینمایی حسین سهیلی‌زاده با بازی محمدرضا فروتن، میترا حجار و سام درخشانی از چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه وارد چرخه اکران می‌شود.

پوستر فیلم نیلگون

پوستر فیلم نیلگون

تیزر فیلم نیلگون

بیوگرافی بازیگران فیلم نیلگون

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن، بازیگر، صداپیشه و خواننده ایرانی، متولد ۷ دی ۱۳۴۷ در تهران است. وی در سال ۱۳۷۳، با نقش آفرینی در فیلم هدف به کارگردانی بهرام کاظمی، نخستین تجربه خود را در زمینه بازیگری کسب کرد و سپس با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید.

از جمله افتخارات محمدرضا فروتن می‌توان به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بخش بین‌الملل بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین دوره جشن خانه سینما اشاره کرد.

محمدرضا فروتن، سابقه نقش آفرینی در آثاری همچون عقرب عاشق، آقای سانسور، آخرین بندر، فاتح، دو زن، قرمز، زیر پوست شهر، متولد ماه مهر، شب یلدا، از یاد رفته، سرنخ، سرزمین مادری، روزهای بیاد ماندنی، چشم آفتاب، بی خداحافظی، قصه‌ها، پیمان، چارسو، هیچ‌کجا هیچ‌کس، دلتنگی‌های عاشقانه، متروپل، سایه روشن، فصل انار، شیفت شب، خنده‌های آتوسا، نگار، نقطه کور، مرداد، تولدت مبارک، سمفونی نهم، نیلگون، مانکن و فصل ماهی سفید را در کارنامه هنری خود دارد.

محمدرضا فروتن

میترا حجار

میترا حجار، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۵ در مشهد است.

وی دوره‌ های آموزش کارگردانی را در کلاس‌ های بزرگمهر رفیعا گذراند و در سال ۱۳۷۶ با ایفای نقش در فیلم غریبانه به کارگردانی احمد امینی، قدم به عرصه سینما گذاشت.
میترا حجار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم متولد ماه مهر را از آن خود کرد.

از نمونه آثار میترا حجار می توان به جنون، من همسرش هستم، متولد ماه مهر، خاکستر و برف، دعوتنامه، کاتیوشا، نرگس مست، آتش بس ۲، ماهورا، رقص روی شیشه، ۳۶۰ درجه، نارنجی پوش، خط ویژه، سامورایی در برلین و کلوپ همسران اشاره کرد.

میترا حجار

سام درخشانی

سام درخشانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران است. وی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز نمود و با نقش آفرینی در سریال تلویزیونی شب زدگان وارد دنیای بازیگری شد. سام درخشانی سابقه بازی در سریال هایی همچون با من بمان، خانه پدری و روزهای اعتراض را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله آثار سام درخشانی می توان به عناوینی همچون داوینچیز، خوب بد جلف، امشو، تگزاس، تخته گاز، پاستاریونی، خائن کشی، نطفه شوم، روزی روزگاری مریخ، هوس و خجالت نکش اشاره کرد. وی در برنامه همرفیق نیز به عنوان مهمان حضور داشته است.

سام درخشانی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ خبر ازدواجش با عسل امیرپور را به صورت رسمی اعلام کرد که حاصل این ازدواج، یک دختر به نام برکه و یک پسر به نام برسام است.

سام درخشانی

آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی نقش و بازیگر ایرانی متولد ۷ بهمن ۱۳۶۵ در تهران است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز نمود و در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد. او هم اکنون بازیگر و تهیه کننده می باشد که اولین بار در سال ۹۴ در فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی بازی کرد. او تاکنون سه نمایشگاه انفرادی از آثار هنری خود در کاخ نیاوران، گالری سیحون و فرمانیه برپا کرده‌است وهمچنین، در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال‌الملک و جم آرت گالری دبی شرکت داشته‌است. آخرین نمایشگاه نقاشی وی با نام فصل من کجاست در گالری آریانا بود. از نمونه آثار او می‌توان به ممنوعه، زرد، قانون مورفی، چشم و گوش بسته، داستان سیاوش و جوجه تیغی اشاره کرد.

آناهیتا درگاهی

همایون ارشادی

همایون ارشادی بازیگر تلویزیون و سینما، سال ۱۳۲۶ در شهر اصفهان متولد شد.
وی تا مقطع دبیرستان در آبادان درس خواند. پس از دیپلم به ایتالیا رفت و در آنجا معماری خواند و یازده سال بعد به ایران بازگشت. ارشادی در سال ۲۰۰۷ در بادبادک باز ساخته مارک فورستر ایفای نقش کرد. بادبادک باز اولین تجربه بین‌المللی و هالیوودی ارشادی بود که تجربه موفقی برای وی به حساب آمد و نقش آفرینی او نیز مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت.

از نمونه آثار او می توان به پرونده هاوانا، آرمانشهر، نفس های آرام، مانکن، یک عاشقانه ساده، ایتالیا ایتالیا، سیمای زنی در دوردست، آسپرین و دریا و ماهی پرنده اشاره کرد.

همایون ارشادی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا