افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
اخبار بازیگران

صدای پهلوان آواز ایران در برمودا ؛ تعزیه‌خوانی ایرج برای حضرت علی‌اکبر (ع)

به گزارش بازيگر 360 ، ویدئویی از تعزیه‌خوانی استاد حسین خواجه امیری، مشهور به ایرج، استاد برجسته آواز ایران، در مدح حضرت علی‌اکبر (ع) در برنامه برمودا منتشر شده است.

حسین خواجه امیری (زاده ۱۱ دی ۱۳۱۱)، که با نام هنری ایرج شناخته می‌شود، یکی از چهره‌های برجسته موسیقی سنتی ایرانی است. ایرج به عنوان “پهلوان آواز” شناخته می‌شود و این لقب در میان طرفدارانش به محبوبیت بالایی رسیده است. محمدرضا شجریان، استاد بزرگ موسیقی ایران، درباره او گفته است: «صدای ایرج در تاریخ آوازخوانی ما یک متر و معیار است و هر کس بخواهد در بالاترین حد حنجره صدایی را مثال بزند، می‌گوید صدا شبیه صدای ایرج است».

ایرج در دوران قبل از انقلاب علاوه بر اجرای موسیقی سنتی و برنامه گل‌ها، در فیلم‌فارسی‌ها نیز ترانه‌هایی اجرا کرده است. او پدر احسان خواجه‌امیری، خواننده و آهنگساز معروف، و الیکا خواجه‌امیری، نوازنده، است. با گذشت سال‌ها، صدای ایرج همچنان به عنوان یکی از معیارهای عالی در آوازخوانی ایرانی باقی مانده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا