افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
فیلم خارجیفیلم و سریال

جایزه یک عمر دستاورد انسی به تری گیلیام رسید: استاد انیمیشن و طنز مورد تقدیر قرار گرفت!

به گزارش بازیگر 360 ، تری گیلیام، فیلمساز و انیماتور مشهور بریتانیایی، در پنجاهمین دوره جشنواره انسی فرانسه که به پویانمایی اختصاص دارد، مورد تجلیل قرار گرفت و جایزه کریستال افتخاری این جشنواره را دریافت کرد.

تری گیلیام در انسی تجلیل شد: خنده مهم‌ترین چیز زندگی است!

گیلیام که اولین بار در سال ۱۹۷۵ با فیلم کوتاه 5 دقیقه‌ای “معجزه پرواز” در انسی حضور یافته بود، امسال برای دریافت جایزه و برگزاری یک مستر کلاس به این جشنواره بازگشت.

او در این مستر کلاس با اشاره به دریافت جایزه کریستال گفت: “باورتان نمی‌شود چقدر طول کشید تا این جایزه لعنتی را بگیرم؟ فکر می‌کنم آنها می‌دانند که ممکن است سال آینده نباشم.”

گیلیام که به خاطر ساخت فیلم‌هایی مانند “راهزنان زمان”، “برزیل” و “ترس و نفرت در لاس‌وگاس” شناخته می‌شود، در این سفر به انسی فقط به دریافت جایزه اکتفا نکرد و درباره انیمیشن و برنامه‌های آینده خود نیز صحبت کرد.

او گفت: “شنیده‌ام که ظاهراً در حال ساخت فیلمی با جانی دپ، جف بریجز، آدام درایور و آکوامن (جیسون موموآ) هستم.” گیلیام درباره این پروژه که “کارناوال در پایان روز” نام دارد و در آن دپ نقش شیطان را در برابر بریجز بازی می‌کند، به جزئیات بیشتری اشاره نکرد جز اینکه گفت: “سعی می‌کنم کاری انجام دهم که با سبک انیمیشن من متفاوت باشد. برخی از سکانس‌ها استاپ موشن و برخی دیگر دیجیتالی خواهند بود.”

حاضران در سالن که پر از صدها انیماتور و دانشجوی حرفه‌ای بود، مجذوب صحبت‌های گیلیام بودند. او تاکید کرد که به دنبال همکاری با یک انیماتور است و گفت: “فکر کردم انسی احتمالاً تعدادی از بهترین انیماتورهای روی زمین را دارد، بنابراین من اینجا هستم تا با شما آشنا شوم.”

گیلیام اعتراف کرد که حدود 50 سال پیش انیمیشن را به خاطر فیلم‌های زنده رها کرده است. او گفت: “به جایی رسیده بودم که واقعاً از آن خسته شده بودم چون احساس می‌کردم کارهای زیادی می‌خواهم انجام دهم که نمی‌توانم در آن سبک به آن برسم.”

وقتی از گیلیام خواسته شد تا سبک انیمیشن خود را توصیف کند، او با طعنه گفت: “ارزان و زشت!”

گیلیام در اوایل دوران حرفه‌ای خود، زمانی که در نیویورک زندگی می‌کرد، سبک ایتالیایی را به آمریکا معرفی کرد و کمیک استریپ‌هایی با عکس‌های ثابت و حباب‌های گفتار در هر فریم خلق کرد.

موفقیت بزرگ گیلیام اندکی بعد در انگلستان رقم خورد، زمانی که او در یک برنامه تلویزیونی مشغول به کار شد و کاریکاتورهایی از مهمانان را در حین ورودشان ترسیم می‌کرد.

گیلیام که تاثیرگذارترین انیمیشن خود را در دوران همکاری با “مونتی پایتون” خلق کرد، در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال وسوسه شده است که یک فیلم انیمیشن بلند بسازد، گفت: “نه، کار خیلی زیادی است!”

با این حال، مونتی پایتون به او فرصت کارگردانی فیلم‌های زنده را داد و او اولین فیلم خود را با نام “مونتی پایتون و جام مقدس” در سال 1975 به عنوان یک کمدی با همکاری تری جونز کارگردانی کرد.

این کارگردان 83 ساله در ادامه صحبت‌های خود گفت: “ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مردم کمتر راحت می‌خندند و من معتقدم این خیلی سالم نیست. خنده احتمالاً مهم‌ترین چیز در زندگی است و آدم را جوان نگه می‌دارد. حتی پزشکان نیز با این موضوع موافقت کرده‌اند و بنابراین من خیلی می‌خندم، حداقل در جمع.”

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا