افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
فیلم ایرانیفیلم و سریال

“طعم گیلاس” دوباره می‌شکفد: بزرگداشت کیارستمی در فرانسه با اکران شاهکار او!

به گزارش بازیگر 360 ، به مناسبت سالروز تولد عباس کیارستمی، فیلم “طعم گیلاس” این کارگردان شهیر در پاریس اکران می‌شود و پس از آن، جلسه‌ای با حضور منتقدان و کارشناسان به بررسی این اثر ماندگار اختصاص خواهد یافت.

“طعم گیلاس” درخشش خود را در فرانسه تکرار می‌کند: بزرگداشت کیارستمی در سالروز تولدش!

در آستانه هشتاد و چهارمین سالروز تولد عباس کیارستمی، نابغه سینمای ایران، باشگاه سینمایی “جاده ابریشم” که به تبادل فرهنگی بین ایران و فرانسه می‌پردازد، مراسم بزرگداشتی برای این هنرمند برجسته تدارک دیده است. این مراسم که در روز 27 خرداد ماه (16 ژوئن 2024) در سینمای بالزاک پاریس برگزار می‌شود، فرصتی برای علاقه‌مندان به سینمای کیارستمی خواهد بود تا ضمن تماشای یکی از شاهکارهای او، به بحث و گفتگو درباره این فیلم و جایگاه کیارستمی در تاریخ سینما بپردازند.

در این مراسم، پس از نمایش فیلم “طعم گیلاس”، که در سال 1997 نخل طلای جشنواره کن را برای کیارستمی به ارمغان آورد، سیف‌الله صمدیان عکاس و سینماگر ایرانی، نهال تجدد نویسنده و مترجم مجموعه اشعار کیارستمی و ژان کلود ووآزن نویسنده، مورخ و متخصص ایران به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند.

عباس کیارستمی که در سال 1940 در ایران متولد شد، در طول فعالیت هنری خود، آثار ماندگاری همچون “خانه دوست کجاست؟”، “مشق شب” و “کلوزآپ” را خلق کرد. “طعم گیلاس” که به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های دهه 90 میلادی شناخته می‌شود، داستان مردی را روایت می‌کند که در جستجوی کسی است که حاضر باشد در ازای دریافت پول، خود را به درون گودالی پرتاب کند.

علاقه‌مندان به سینمای کیارستمی و دوستداران هنر می‌توانند برای حضور در این مراسم و بزرگداشت یاد و خاطره این هنرمند بی‌بدیل، به وب‌سایت www.france-iran.org مراجعه کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا