افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
اخبار دیگران

رتبه بندی موسیقی کشورها + بررسی رتبه موسیقی ایران در جهان

رتبه موسیقی ایران در جهان به چه صورت است؟ موسیقی یکی از چیزهایی است که توانایی شکستن مرزهای هر زبانی و فرهنگی را دارد. موزیسین های ایرانی در بازتاب فرهنگ ایرانی و موسیقی ایرانی برای تمام دنیا کار بزرگی انجام داده اند. در اینجا از خوانندگان سنتی کلاسیک گرفته تا گروه‌ های تلفیقی مدرن، ده تن از بزرگان موسیقی ایران عبارتند از:

  1. محمد رضا شجریان
  2. لیلی افشار – شگفتی گیتار کلاسیک
  3. کیهان کلهر – نوازنده ایرانی تحسین شده بین المللی
  4. چارتار یک گروه از چهار نوازنده با استعداد
  5. حافظ ناظری – ناگفته های سمفونی مولانا
  6. شهرداد روحانی – نوازنده ایرانی، رهبر ارکستر، مدیر موسیقی
  7. جواد معروفی – نوازنده پیانو آشنا برای هر پیانیست
  8. پالت بند ترکیبی استادانه از موسیقی
  9. جلال ذوالفنون – شیفتگی سه تار
  10. حسن کسایی – استاد نی

رتبه بندی موسیقی کشورها چگونه است؟

در این قسمت از مقاله رتبه بندی موسیقی کشورها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ایالات متحده، بریتانیا و کانادا در فهرست 12 کشوری که بهترین موسیقی را در جهان تولید می کنند، قرار دارند. این کشورها بسیاری از نمادین ترین آثار موسیقی در تمام دوران را در خود جای داده اند. اگر دنیا یک زبان جهانی واحد داشته باشد، آن زبان موسیقی است که در هر گوشه از کره زمین تولید می شود و از آن لذت می برند. در حالی که موسیقی اغلب در گذشته داخل مرزهای یک کشور یا منطقه مخفی می شد، فضای مجازی یافتن موسیقی التقاطی از هر نقطه از جهان را با لمس صفحه برای شنوندگان آسان کرده است. صنعت موسیقی جهانی در سال 2021 به 25.9 میلیارد دلار رسید، یک افزایش 18.5 درصدی که عمدتا ناشی از افزایش 21.9 درصدی درآمد اشتراک استریم بود.

پخش‌کننده ‌ها می ‌توانند آزادانه موسیقی ‌هایی را که در گذشته دسترسی محدودی به آن داشته ‌اند، کشف کنند. بنابراین این بحث در مورد اینکه کدام کشورها بهترین موسیقی را در جهان تولید می‌ کنند، تشدید شده است. در حالی که موسیقی بسیار ذهنی است، مانند همه ی هنرها، ما همچنان می‌ توانیم بر اساس اجماع نظر تعداد زیادی از دوستداران موسیقی در مورد این موضوع، نتیجه‌ گیری کلی بگیریم. در مقاله ای دیگر درباره ی قدیمی ترین موسیقی جهان توضیحاتی داده شده است.

پاسخ هوش مصنوعی به سوالاتی درباره ی رتبه بندی موسیقی کشورها

هوش مصنوعی درباره ی رتبه بندی موسیقی کشورها اینگونه به سوالات پاسخ می دهد:

سوال 1: برترین کشورهای تولید کننده موسیقی در جهان کدامند؟ تعیین “برترین” کشورهای تولید کننده موسیقی در جهان دشوار است. به این دلیل که موفقیت در صنعت موسیقی را می توان به روش های مختلفی اندازه گیری کرد و می تواند از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت باشد. برخی از عوامل خاص که می تواند به موفقیت صنعت موسیقی یک کشور کمک کند شامل محبوبیت و موفقیت تجاری نوازندگان و گروه های موسیقی آن کشور است. میزان سرمایه گذاری و حمایت دولت و سایر سازمان ها و اندازه و قدرت کلی بازار موسیقی در آن کشور نیز بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

سوال 2: کدام کشورها موفق ترین صنعت موسیقی را دارند؟ در رتبه بندی موسیقی کشورها برخی از کشورهایی که به داشتن صنایع موسیقی قوی و موفق معروف هستند عبارتند از: ایالات متحده، بریتانیا و کانادا. این کشورها سابقه طولانی در تولید نوازندگان و گروه های موفق و تاثیرگذار در طیف گسترده ای از ژانرها دارند و از بازار موسیقی بزرگ و متنوعی برخوردارند. به طور کلی، صنعت موسیقی یک پدیده جهانی است و کشورهای زیادی با صنایع موسیقی قوی و موفق وجود دارند.

قدیمی ترین موسیقی ایران

قدیمی ترین موسیقی ایران به گواه سوابق باستان شناسی «پیش از ایران» به هزاران سال پیش برمی گردد. ایران زادگاه قدیمی ترین سازهای پیچیده است که قدمت آن ها به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد. ریشه ‌های موسیقی سنتی ایرانی به تمدن باستانی ایرانی پیش از اسلام برمی‌گردد. شواهد باستان ‌شناسی به چنگ‌ های قوسی (چنگی به شکل کمان با جعبه صدا در انتهای پایینی) که از اوایل در آیین ‌های ایرانی استفاده می ‌شد، اشاره می کند. خسرو با خلق بسیاری با مهم ترین فرم های موسیقی ایرانی از جمله قوالی و تارانا شناخته می شود. تاثیر او هنوز در موسیقی ایرانی، به‌ ویژه در سنت ‌های موسیقی کلاسیک و صوفیانه امروزی نیز قابل احساس است.

رتبه موسیقی ایران در جهان

رتبه موسیقی ایران در جهان با صدای خوانندگان اصیل انجام می شود. با شنیدن موسیقی در ایران، اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان خطور کند، نام اسطوره محمدرضا شجریان است. شجریان را به ‌عنوان «بزرگ ‌ترین استاد زنده موسیقی کلاسیک ایرانی» می ‌شناسند. او در اوایل دهه 1960 نشان داد که چقدر عالی است و به کارهای شگفت انگیز خود ادامه داد. شجریان با نامزدی دو جایزه گرمی به یک بت در ایران و سراسر جهان تبدیل شده است. پسرش همایون شجریان راه پدرش را دنبال کرد و به یک خواننده سنتی محبوب به ویژه در بین نسل‌ های جوان تبدیل شد.

رتبه موسیقی ایران در جهان با شنیدن صدای ساز نوازندگان ماهر نیز انجام می شود. کیهان کلهر نوازنده شگفت ‌انگیز ایرانی استاد کمانچه است که در سطح بین ‌المللی مورد ستایش قرار گرفته است. کلهر آثاری را برای محمدرضا شجریان و شهرام ناظری از سرشناس ‌ترین خواننده ‌های ایرانی ساخته است. کیهان کلهر که نامزد 3 جایزه گرمی شده است به جهانیان نشان داده که چه موسیقیدان شگفت انگیزی است. تا زمانی که به یکی از آثار بزرگ او گوش ندهی، متوجه موسیقی کلهر نخواهی شد.

در پایان

در این مقاله درباره ی رتبه موسیقی ایران در جهان توضیحاتی داده شد. تاریخچه موسیقی ایران به هزاره سوم قبل از میلاد بر می گردد. سازهای مختلفی از دیرباز تا به امروز وجود داشته اند که استادانی ماهر آنها را به نام خود ثبت کرده اند. بطور کلی رتبه بندی موسیقی ایران با همین نوازندگان و خوانندگان مطرح انجام می شود. استادانی چیره دست که با آثار خود، موسیقی ایران را به جهانیان نشان داده اند و آن را ثبت ملی کرده اند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

شادی همتی

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا