افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
اخبار دیگران

زبان بدن بازیگر چطور باید باشد؟!

زبان بدن بازیگر از آن دسته مولفه های مهمی است که نقش غیر قابل انکاری در هنر بازیگری ایفا می کند. اگر بگوییم Body Language جزء اصلی ترین عناصر ارتباطات بی کلام بوده و تاثیر به سزایی در انتقال احساسات و منظور به مخاطب دارد، اغراق نکرده ایم. شاید برایتان عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما حقیقت این است که بخش قابل توجهی از اطلاعات کلی منتقل شده در ارتباطات روزانه شما با اطرافیانتان از طریق زبان بدن منتقل می گردد. اگر بتوانید زبان بدن را به عنوان یک هنر اساسی آموخته و به موقع و به جا از آن استفاده کنید؛ به بازیگری کاربلد تبدیل خواهید شد که همه برایتان سر و دست می شکنند.

آیا دوست دارید به عنوان یک بازیگرِ موفق با یک بازی به مراتب حرفه ای، توجه مخاطبان را به خود جلب نموده و واکنش های آنان را برانگیزید؟!

اگر پاسختان به این سوال مثبت است، در یادگیری زبان بدن کوشا باشید و از اهمیت زبان بدن بازیگر غافل نشوید که حسابی ضرر خواهید کرد.

آشنایی مختصر و مفید با زبان بدن و اهمیت استفاده از آن

زبان بدن به مجموعه ای از نشانه ها و سیگنال های ارتباطی غیر کلامی اطلاق می گردد که می توانید آن ها را به کار گرفته و بدین ترتیب اطلاعات و احساسات خود را بدون استفاده از کلمات به دیگران منتقل نمایید. لازم به ذکر است که این زبان غیر کلامی ترکیبی از حالات چهره، حرکات، ژست و… بوده و بخشی اساسی از ارتباطات انسانی محسوب می شود. شاید خودتان ندانید، اما حقیقت این است که در تعاملات روزمره خود به طور مداوم از زبان بدن استفاده می کنید. مثلا وقتی عصبانی هستید، ابروهایتان را در هم می کشید و وقتی تعجب می کنید، چشم هایتان را بیش از حد معمول باز می کنید!

از اهمیت زبان بدن همین قدر بدانید که گاها یک پیام متنی را بارها و بارها می خوانید و در نهایت منظورش را اشتباه متوجه می شوید. چون از حالات چهره و زبان بدن طرف مقابلتان بی خبرید.

به پیام زیر که بین دو دوست صمیمی رد و بدل شده، دقت کنید:

بازی زبان بدن

از آن جا که زبان بدن دریافت کننده پیام مشخص نیست، فرستنده منظور او را به درستی درک نمی کند. این در حالی است که اگر این مکالمه به صورت حضوری انجام شود، زبان بدن هر دو طرف مشخص بوده و امکان وقوع اشتباه تقریبا صفر است!

شاید باور نکنید، اما حقیقت این است که زبان بدن زحمت انتقال بیش از 55 درصد از کل اطلاعات را بر عهده دارد. این در حالی است که کلمات تنها 7 درصد از بار این مسئولیت را به دوش می کشند!

زبان بدن در بازیگری

زبان بدن بازیگری زمینه ای را فراهم می سازد که بازیگر از محدودیت های کلامی فراتر رفته و در سطحی گسترده تر با مخاطب صحبت کند. این وسیله ارتباطی قدرتمند نقش به سزایی در داستان گویی داشته و شخصیت بازیگر را رشد می دهد. بازیگر خوب، بازیگری است که به تمرین بدن و بیان پرداخته و تمام تلاش خود را برای حفظ وضعیت بدنی مناسب، تماس چشمی، حرکات دست، انواع میمیک صورت در بازیگری و… به کار بگیرد. این را به خاطر داشته باشید که بازیگران دارای زبان بدن ظریف تر، بازی ظریف تری را از خود به نمایش می گذارند.

تکنیک های زبان بدن بازیگر

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، زبان بدن بازیگر تاثیر به سزایی در افزایش گیرایی و سطح حرفه ای بودن بازی وی دارد. به منظور ارتقاء زبان بدن بازیگران تکنیک های متعدد و متنوعی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی و به اختصار مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

چشم ها

در این که چشم ها تاثیر قابل توجهی بر ارتباطات ما دارند، هیچ شکی نیست. جالب است بدانید که نحوه نگاه کردن بازیگر به مخاطب و حرکات چشم او، حاوی اطلاعات مفیدی است. به عنوان مثال بازیگرانی که به طور مداوم و بی وقفه پلک می زنند، به عقیده مخاطب شخصیتی ضعیف دارند. این در حالی است که حفظ تعادل پلک زدن نشانه اعتماد به نفس بالا و بهره مندی از شخصیتی قدرتمند است.

وضعیت بدن

هرچه وضعیت بدن صاف تر و ایستاده تر باشد، بازیگر با اعتماد به نفس تر جلوه می کند. حالت ایستادن شما مهم ترین راه برای انتقال وضعیت شماست. برای مثال حالت ایستادن یا نشستن فردی که ناراحت و غمگین است، با حالت ایستادن یا نشستن شخصی که گوشه گیر است؛ بسیار متفاوت است. پس وضعیت بدنی خود را با در نظر گرفتن احساسی که قرار است به مخاطب منتقل کنید، تنظیم نمایید.

آرنج

شاید باورتان نشود؛ اما حقیقت این است که حالت بازوها و آرنج بازیگر در زبان بدن بازیگر، احساسات او را در موقعیت های گوناگون به نمایش می گذارد. به عنوان مثال اگر در مقابل فردی که رو به روی شماست، دست به سینه بنشینید؛ به او ثابت می کنید که قصد پذیرش حرف هایش را ندارید. این یکی از اکت های بازیگری است که با شناخت آن می توانید مفاهیم مورد نظرتان را به درستی به مخاطب القا نمایید.

شرایط دست ها

یکی از مهم ترین تکنیک های زبان بدن بازیگر شرایط دست های اوست. جالب است بدانید که می توانید سطح احساساتتان را با حالات دست هایتان به مخاطبان نشان دهید. برای مثال اگر کف دست هایتان را به هم بمالید، به مخاطب این مفهوم را منتقل می کنید که انتظارات مثبتی در سر دارید. شخصی را تصور کنید که در حین خرید دستانش را به هم مالیده و از فروشنده می خواهد که لباس مناسبی را به او پیشنهاد دهد. این شرایط دست ها بدین معناست که خریدار منتظر است چیز به دردبخوری پیدا کرده و بخرد.

تمرین بدن و بیان

ترفند کاربردی در ارتقاء سطح بازی زبان بدن

بهترین روش برای این که بدانید زبان بدن بازیگری تان در چه سطحی است، این است که بازی خودتان را ببینید. حتی می توانید از روش های آموزش زبان بدن در بازیگری استفاده کرده و با یادگیری حالات مختلف، بر تاثیرگذاری بازیتان بیفزایید. این ویدیو را هم ببینید که شک نداریم خیلی به کارتان می آید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

شادی همتی

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا