افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
فیلم خارجیفیلم و سریال

رابرت تاون، غول فیلمنامه‌نویسی هالیوود، درگذشت

به گزارش بازیگر 360 ، رابرت تاون، فیلمنامه‌نویس و کارگردان نامدار هالیوود که به خاطر نگارش آثاری ماندگار مانند «محله چینی‌ها»، «آخرین مأموریت» و «شامپو» شهرت داشت، در سن 89 سالگی درگذشت.

درگذشت رابرت تاون، اسطوره فیلمنامه‌نویسی هالیوود، در 89 سالگی

تاون که به عنوان یکی از اسطوره‌های فیلمنامه‌نویسی شناخته می‌شد، در طول دوران حرفه‌ای خود با بزرگان سینمای جهان مانند رومن پولانسکی، وارن بیتی، تام کروز و فرانسیس فورد کاپولا همکاری کرد و نامزد دریافت چهار جایزه اسکار فیلمنامه شد که یکی از آنها را برای «محله چینی‌ها» در سال 1974 از آن خود کرد.

تاون در سال 1960 با فیلم «آخرین زن روی زمین» به کارگردانی راجر کورمن وارد دنیای سینما شد و به سرعت به یکی از فیلمنامه‌نویسان برجسته هالیوود تبدیل شد.

دهه 1970 نقطه عطفی در کارنامه تاون بود. او در این دهه با نگارش فیلمنامه‌های «آخرین مأموریت» (1973)، «محله چینی‌ها» (1974) و «شامپو» (1975) به شهرت جهانی رسید. هر سه این فیلم‌ها مورد تحسین منتقدین قرار گرفتند و نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

تاون در سال‌های بعد نیز به فعالیت خود ادامه داد و فیلمنامه‌های متعددی برای فیلم‌های مشهور مانند «روزهای تندر» (1990)، «شرکت» (1993)، «ماموریت: غیرممکن» (1996) و «ماموریت: غیرممکن 2» (2000) نوشت.

او در مقام کارگردان نیز فعالیت می‌کرد، اما فیلم‌هایی که کارگردانی کرد به اندازه فیلمنامه‌هایش موفق نبودند.

تاون در سال 2014 مدرک دکترای افتخاری هنرهای زیبا را از موسسه فیلم آمریکا دریافت کرد.

او پیش از مرگ با دیوید فینچر در سریال پیش درآمد «محله چینی‌ها» برای نتفلیکس همکاری کرد و گفته می‌شود که تمام قسمت‌های این سریال را نوشته است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا