اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجی

معرفی سریال رازآلود 1899 ؛ اثری جدید از سازندگان دارک که مخاطبان را مجذوب خود کرد!

افتتاح حساب در ترکیه

سریال ۱۸۹۹ نام مجموعه تلویزیونی چندزبانهٔ آلمانی و جدیدترین محصول نتفلیکس است که ماه‌ها قبل از پخش خود، توجه مخاطبان را جلب کرد.علت این کنجکاوی نیز تیم سازنده یکسان آن با سریال معروف دارک بود. این سریال که یک سریال در ژانر درام تاریخی-حماسی و ترسناکِ معمایی است، توسط یانتیه فریزه و باران بو اودار ساخته شده است. اینجا خبرهای مربوط به سریال ۱۸۹۹ و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال ۱۸۹۹ منتشر شده می‌خوانید.

سازندگان سریال ۱۸۹۹ چه کسانی هستند؟

سریال ۱۸۹۹ توسط یانتیه فریزه و باران بو اودار ساخته شده است.

سریال ۱۸۹۹ چند قسمت دارد؟

سریال ۱۸۹۹ در 8 قسمت ساخته شده است.

اسامی بازیگران اصلی سریال ۱۸۹۹ چیست؟

امیلی بیچام، آنورین برنارد، آندریاس پیچمن، میگل برناردو، ماچئی موسیاو، آنتون لسر و … بازیگران نقش اصلی سریال ۱۸۹۹ هستند.

مشخصات سریال ۱۸۹۹

نام سریال۱۸۹۹
سازندگانیانتیه فریزه
باران بو اودار
کشور سازنده آلمان
مکان‌های تولیدآلمان
بریتانیا
ژانردرام تاریخی-حماسی و ترسناکِ معمایی
زبان‌(های) اصلیانگلیسی
اسپانیایی
فرانسوی
لهستانی
آلمانی
دانمارکی
پرتغالی
کاتالونیایی
نروژی
سوئدی
شمار قسمت‌ها 8 قسمت
تولیدکنندهدارک ویز
توزیع‌کنندهنتفلیکس
تاریخ انتشار اولیه۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ –
تا کنون

معرفی سریال ۱۸۹۹

دانلود رایگان سریال ۱۸۹۹

اولین فصل آن در تاریخ 17 نوامبر 2022 (26 آبان 1401) در نتفلیکس قرار گرفت. سریال طی یک فصل و 8 قسمت ساخته شده و ادامه دار خواهد بود. مدت زمان سریال 1899 برای هر قسمت بین 50 تا 62 دقیقه است.

دانلود رایگان سریال ۱۸۹۹

لیست بازیگران سریال ۱۸۹۹

بازیگران اصلی سریال ۱۸۹۹

  • امیلی بیچام در نقش مائورا فرانکلین/سینگلتون، متخصص مغز و اعصاب و یکی از اولین پزشکان زن در پادشاهی متحد که به تنهایی به آمریکا سفر می‌کند.
  • آنورین برنارد در نقش دنیل سولاس، مردی مرموز که سوار بر کربروس می‌شود
  • آندریاس پیچمن در نقش ایک لارسن، ناخدای کشتی که در شرایط آب و هوایی شکست خورده‌است
  • میگل برناردو در نقش آنجل، یک اسپانیایی ثروتمند در حال سفر با رامیرو
  • خوزه پیمنتائو در نقش رامیرو، یک کشیش قلابی که با آنجل سفر می‌کند
  • ایزابلا وی در نقش لینگ یی، یک زن جوان مرموز از چین، همراه با یوک جی
  • گابی وانگ در نقش یوک جی، زنی میانسال از چین که با لینگ یی سفر می‌کند
  • یان گائل در نقش ژروم، یک مسافر قاچاقی فرانسوی
  • ماتیلد اولیویر در نقش کلمانس، زن جوانی از نخبگان پاریس، همراه با همسر جدیدش لوسین
  • جوناس بلوکت در نقش لوسین، مردی از طبقه مرفه پاریس که به تازگی با همسرش کلمنس ازدواج کرده‌است.
  • روزالی کریگ در نقش ویرجینیا ویلسون، یک زن ثروتمند بریتانیایی
  • ماچئی موسیاو در نقش اولک، یک متصدی سوخت لهستانی که به لینگ یی تمایل پیدا کرده‌است
  • کلارا روزاگر در نقش توو، یک زن باردار جوان دانمارکی که با پدر و مادر و برادرش به نیویورک سفر می‌کند
  • لوکاس لینگگارد تونسن در نقش کرستر، مرد جوان دانمارکی با زخمی مرموز روی صورتش
  • ماریا ارولتر در نقش ایبن، یک دانمارکی مذهبی که با همسرش آنکر، پسرش کرستر و دخترش توو سفر می‌کند.
  • الکساندر ویلوم در نقش آنکر، مرد مذهبی دانمارکی که با همسرش ایبن، پسرش کرستر و دخترش توو به نیویورک می‌رود.
  • تینو میوز در نقش سباستین، همسر اول کربروس
  • ایزاک دنتلر در نقش فرانتس، دست راست کاپیتان
  • فلین ادواردز در نقش الیوت با نام مستعار «پسر»، پسر جوان مرموزی که در شرایط غیرعادی پیدا می‌شود و صحبت نمی‌کند و در کشتی کربروس مسئول خدمات دهی به مائورا می‌شود.
  • آنتون لسر در نقش هنری سینگلتون، سرمایه‌گذار بریتانیایی و پدر مائورا

سایر بازیگران سریال ۱۸۹۹

  • ویدا سیورسلف در نقش آدا، کرستر و خواهر توو
  • الکساندر اوون در نقش لاندون
  • بن اشندن در نقش دارل
  • ریچارد هپ در نقش دکتر رجینالد موری
  • جاشوا ژاکو سیلنبیندر در نقش یوجن
  • نیکلاس ماینشاین در نقش ویلهلم، خدمه کشتی کربروس
  • جوناس آلفری بیرکیسون در نقش اینار
  • هایدی توینی در نقش بنته

بازیگران مهمان سریال ۱۸۹۹

  • کلوئی هاینریش در نقش نینا لارسن
  • الکساندرا گوچلیچ در نقش سارا لارسن
  • کاجا چان در نقش می می
  • مارتین گریس در نقش ویلادز

بازیگران سریال ۱۸۹۹

عوامل سریال ۱۸۹۹

برای معرفی این سریال نیاز است که نگاهی بر بیوگرافی سازندگان آن بیاندازیم و از عوامل آن خبر داشته باشیم زیرا تجربه ثابت کرده، عوامل سریال‌‌های آلمانی، خصوصا دارک، گاهی حتی مهم‌تر از بازیگران آن هستند.

یانتیه فریزه سازنده سریال ۱۸۹۹

یانتیه فریزه تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس اهل آلمان است که در سال 1977 (1355-1356) به دنیا آمد. او در پروژه ساخت سریال دارک نقش یکی از سازندگان را برعهده داشت و یکی از اعضای تیم بود. حال نیز باری دیگر در 1899 همراه باران بو اودار که شریک عاطفی و کاری او نیز محسوب می‌شود، همکاری می‌کند. فریزه تاکنون صاحب چند جایزه شده و یکی از نویسندگان فیلم من کی هستم (Who Am I – No System Is Safe) به کارگردانی باران بو اودار نیز بود‌.

یانتیه فریزه سازنده سریال ۱۸۹۹

باران بو اودار سازنده و کارگردان سریال ۱۸۹۹

باران بو اودار کارگردان و فیلمنامه‌نویس آلمانی در 18 آوریل 1978 (29 فروردین 1357) به دنیا آمد. همان‌طور که گفتیم او شریک عاطفی و کاری سازنده دیگر سریال است که در پروژه‌های مختلف از ابتدای فعالیت خود تاکنون با یانتیه فریزه همکاری دارد. بو اودار تاکنون 3 فیلم و 3 سریال در کارنامه خود ثبت کرده و توانسته برنده چند جایزه شود.

باران بو اودار سازنده و کارگردان سریال ۱۸۹۹

  • نویسندگان: داریو مادرونا لوپز گالگو (Dario Madrona López Gallego)، اما کو (Emma Ko)، جروم بوکان نیلسون (Jerome Bucchan-Nelson)، جولیانا لیما دهنی (Juliana Lima Dehne)، امیل نیگارد آلبرتسن (Emil Nygaard Albertsen)
  • موسیقی: گریس اسلیک (Grace Slick)، بن فراست (Ben Frost)
  • مدیر فیلمبرداری: نیکلاس سامِرِر
  • تدوینگران: دنیس باکتِر، آنیا زیمنس و…
  • آهنگساز: بن فراست

حرف‌های خالقان و بازیگر اصلی سریال ۱۸۹۹

باران بو اودار: این سریال یک پازل سرگرم‌کننده است

  • هر کسی که می‌داند ما خالقان سریال «تاریک» هستیم، می‌تواند از این موضوع مطمئن باشد که «۱۸۹۹» هم سریالی عجیب‌وغریب، دیوانه‌وار و افسارگسیخته است. ما خودمان را تکرار نمی‌کنیم. واقعا از این کار متنفریم؛ اما برای تماشاگران یک پازل سرگرم‌کننده خواهد بود. ما دوباره به ریشه‌های رازگونه و اسرارآمیزمان برمی‌گردیم.
  • ما فیلمسازان خیلی سنتی‌ای هستیم. برای همین قرار بود فیلمبرداری در لوکیشن‌های واقعی متعدد صورت بگیرد اما فراگیری جهانی کووید-نوزده به‌شدت همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و ما در این باره صحبت کردیم که چطور می‌شود چنین پروژه‌ای به وسعت اروپا را در چنین روزگاری کار کرد؛ و البته که به‌سرعت متوجه شدیم که بدترین ایده است و به این زودی‌ها امکانش مهیا نخواهد شد. برای همین به چنین شیوه جدیدی از فیلمسازی (با کمک واقعیت مجازی) روی آوردیم. ما برای شناخت بهتر این فناوری با گروه ساخت «مندلورین» از جمله بری باز ایدوئین (مدیر فیلمبرداری) گفت‌وگو کردیم. بدیهی است که برای همه ما سازندگان سریال، چالش‌برانگیز بود اما ما عاشق چالش‌ها هستیم و می‌خواستیم برای این سریال آن‌ها را امتحان کنیم.

یانتیه فریزه: سایر زبان‌ها را هم دوست داشته باشید

  • شیوه فیلمسازی با واقعیت مجازی واقعا به فیلمسازان کمک می‌کند تا به‌گونه‌ای متفاوت به داستان‌ها فکر کنند. وقتی کار با این فناوری را شروع می‌کنید باعث می‌شود صحنه‌ها را هم به گونه متفاوتی بنویسید. این فناوری شما را قادر می‌کند در قلمروهایی کاوش کنید که در صحنه‌ها و لوکیشن‌های طبیعی نمی‌توانید انجام‌شان بدهید.
  • تجربه واقعا شگفت‌انگیزی بود که هر کسی به زبان خودش صحبت می‌کرد و از اسپانیایی تا فرانسوی و لهستانی سر صحنه شنیده می‌شدند و بازیگرانی از ملیت‌های مختلف یک جا جمع شده بودند. امیدوارم این سریال باعث شود انگلیسی‌زبانان سایر زبان‌های دیگری را هم یاد بگیرند و دوست‌شان داشته باشند.

امیلی بیچام: مثل تجربه حضور در یک زمین بازی غول‌آسا بود!

  • به زندگی‌ام قسم می‌خورم که سناریوی این سریال برای من شبیه هیچ سناریوی دیگری نبود که تا امروز خوانده‌ام! برای همین باید به گونه‌ای متفاوت هم خودم را آماده می‌کردم.
  • افسوس که خیلی در یادگیری زبان بی‌استعدادم. دارم تلاش می‌کنم آلمانی یاد بگیرم اما همه انگلیسی را خوب صحبت می‌کنند! من که با خودم وانمود می‌کنم بهتر از آن که می‌توانم به زبان آلمانی صحبت می‌کنم اما واقعا می‌خواهم وقت بگذارم و این زبان را بالاخره درست یاد بگیرم.
  • این درست که ما با فناوری جدیدی و واقعیت مجازی کار کردیم اما واقعا روی یک کشتی بودیم که تکان می‌خورد و حال‌مان را بد می‌کرد. البته به اندازه نمونه واقعی‌اش بد نبود… از یک سو واقعا مثل حضور در یک دنیای واقعیت مجازی بود و از سوی دیگر، مثل تجربه حضور در یک زمین بازی غول‌آسا. به‌علاوه، کل صحنه قابلیت چرخش را داشت و زمانی که قرار بود زاویه دوربین عوض شود دیگر زمانی طولانی صرف نمی‌شد و چون پرده‌های ال‌ای‌دی غول‌آسای پس‌زمینه حرکت نمی‌کردند فقط خود صحنه با امکان جابه‌جایی ساخته شده بود که به‌سرعت اتفاق می‌افتاد.

معرفی سریال ۱۸۹۹

۱۸۹۹ یک سریال آلمانی چندزبانه تاریخی، معمایی و ترسناک است که یانتیه فریزه و باران بو اودار برای نتفلیکس خلق کرده‌اند؛ زوج هنرمندی که پیش از این با سریال فوق‌العاده «تاریک» (Dark) محصول ۲۰۱۷-۲۰۲۰ خودی نشان دادند و قبل از آن با فیلم «من کی هستم» (Who Am I) شناخته می‌شدند که هم در گیشه سینماهای آلمان پرفروش شده بود و هم نامزدی جوایز بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را در جوایز سینمای آلمان ۲۰۱۵ کسب کرده بود.

سریال Dark (دارک) از همان زمانی‌که پخش خود را در شبکه نتفلیکس آغاز کرد، جایگاه ویژه‌ای در میان بینندگان آلمانی و البته غیرآلمانی به‌دست آورد. گروه طرفداران این مجموعه آنقدر مجذوب آن شده بودند که لحظه به لحظه و تصویر به تصویر هر قسمت را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دادند تا بلکه بتوانند به این طریق سرنخ جدیدی از داستان و رمز و رازش پیدا کنند. تا جایی سریال دارک در زندگی بینندگان جا خوش کرده بود که بعد از پایان یافتن مجموعه، هیچکس باورش نمی‌شد که دیگر قرار نیست فصل جدیدی از آن پخش شود؛ هنوز هم جای خالی آن قابل لمس است.

حالا بعد از گذشت حدود ۲ سال، باران بو اودار و یانتیه فریز (خالقان سریال دارک) دوباره به دنیای تلویزیون بازگشتند؛ آن هم با سریالی که از لحاظ رمز و راز شبیه به دارک است اما ماجرایی کاملا متفاوت دارد. اولین نکته‌ی جالبی که درباره سریال ۱۸۹۹ وجود دارد و از تکراری شدن آن جلوگیری می‌کند، چند زبانه بودن آن است. شخصیت‌ها در سریال ۱۸۹۹ با زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و غیره صحبت می‌کنند؛ همین موضوع باعث می‌شود که مخاطب با تمام تمرکز داستان را دنبال کند تا یک وقت به خاطر متفاوت بودن زبان نکته‌ای را از دست ندهد.

معرف سریال ۱۸۹۹

ژانر سریال ۱۸۹۹

اثر جدید تیم سریال دارک، یک مجموعه ترسناک، اسرارآمیز و معمایی دیگر است که جنبه‌های علمی تخیلی مختلف زیادی دارد.

ماجرای تولید سریال ۱۸۹۹ از کجا شروع شد؟

سیزدهم نوامبر ۲۰۱۸ بود که خالقان سریال دیدنی «تاریک»، یانتیه فریزه و باران بو اودار، اعلام کردند که به موجب قراردادشان با نتفلیکس کار روی این پروژه را آغاز کرده‌اند. بو اودار در ژوییه ۲۰۲۰ بود که در صفحه اینستاگرام خود خبر داد که فریزه نگارش سناریوی قسمت اول و آزمایشی «۱۸۹۹» را به پایان رسانده است.

فریزه در گفت‌وگویی با «ددلاین هالیوود» توضیح داد که بحران مهاجرت اروپا و برگزیت چطور نگارش سناریو را تحت تاثیر قرار داده‌اند: «زاویه دید اروپایی سریال برای ما خیلی مهم بود نه‌فقط از حیث کارکرد داستانی‌اش بلکه شیوه‌ای که قرار بود کار را تولید کنیم. واقعا باید یک همکاری اروپایی شکل می‌گرفت و نه‌فقط ترکیب بازیگران که تمام عوامل باید از میان هنرمندان و متخصصان اروپایی انتخاب می‌شدند. ما احساس کردیم با تجربه سال‌های اخیر اروپا و افت‌هایی که این قاره دستخوش آن‌ها شده است، می‌خواهیم نقطه مقابل برگزیت و ملی‌گرایی‌ای را – که در کشورهای مختلف رشد کرده – به نمایش بگذاریم و به این ایده از اروپا و اروپاییان برگردیم که آن‌ها همه با هم کار می‌کنند و می‌آفرینند. وفاداری به فرهنگ‌ها و زبان‌های اروپایی هم بسیار اهمیت داشت و ما هرگز نمی‌خواستیم شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف داشته باشیم که همه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. قصد ما این بود که در قلب اروپا کاوش کنیم، جایی که هر کسی از جایی می‌آید و به زبان خاصی صحبت می‌کند؛ و زبان تا حد زیادی فرهنگ و رفتار شما را تعریف می‌کند.»

انتخاب بازیگران و فیلمبرداری سریال ۱۸۹۹

شانزدهم دسامبر ۲۰۲۰ خبر رسید که امیلی بیچام نقش اصلی سریال «۱۸۹۹» را بازی می‌کند و باقی ترکیب بازیگران هم به‌طور رسمی دوم مه ۲۰۲۱ اعلام شد؛ و البته با تاکید بر این موضوع که هر بازیگر به زبان بومی خودش صحبت خواهد کرد.

پیش‌تولید از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت رسمی با یک هفته فیلمبرداری آزمایشی به منظور آزمودن لنزها آغاز شد. ابتدا قرار بود فیلمبرداری اصلی از اول فوریه ۲۰۲۱ شروع شود اما با سه ماه تاخیر همراه شد. در نهایت از سوم مه ۲۰۲۱ فیلمبرداری بیرون برلین آغاز شد. «۱۸۹۹» در استودیو بابلسبرگ (که صدها فیلم شاخص در آنجا خلق شده از جمله «متروپلیس» فریتس لانگ و «فرشته آبی» جوزف فون اشترنبرگ) و یک استودیوی تولید واقعیت مجازی جدید (که تحت نظر کمپانی فرعی بو اودار و فریزه با نام «دارک بِی» فعالیت می‌کند) فیلمبرداری شد. البته بخشی از فیلمبرداری هم – که در نوامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید – در شهر لندن انجام شد.

فیلمبرداری در استودیویی بزرگ با ارتفاع ۲۳ فوت (حدود هفت متر)، ۷۵ فوت طول و ۴۵۰۰ فوت مربع فضای مانور برای فیلمبرداری و با فناوری پیشرفته‌ای مشابه سریال «مندلورین» (The Mandalorian) محصول دیزنی انجام شد. این فضای فیلمبرداری با یک پس‌زمینه ال‌ای‌دی پویا احاطه شده بود که در زمان واقعی با یک موتور بازی ویدیویی (Unreal Engine) تصاویرش پردازش می‌شد و با دوربین حرکت می‌کرد تا نتیجه یک پس‌زمینه واقع‌گرایانه از دریا و آسمان باشد تا این توهم به وجود آید که فیلمبرداری در فضای باز صورت گرفته است؛ و چون کل فرایند به صورت زنده فیلمبرداری می‌شد و جلوه‌های ویژه در زمان واقعی اضافه می‌شدند، دیگر نیازی به پرده سبز نبود و در نتیجه به‌شدت از حجم کارهای پس از تولید کاسته شد.

سریال ۱۸۹۹

بودجه سریال ۱۸۹۹

بودجه این سریال حداقل ۶۰ میلیون یورو بود که ۲ میلیون یورو از مدین برد برلین-براندنبورگ، ۱۰ میلیون یورو از صندوق فیلم آلمان، و ۴۸ میلیون یورو نیز توسط نتفلیکس در این پروژه سرمایه‌گذاری شد. بدین ترتیب، ۱۸۹۹ را می‌توان گران‌ترین سریال تلویزیونی آلمان در تمام دوران به حساب آورد.

این اولین پروژه‌ای است که صندوق سینمای آلمان (German Motion Picture Fund) بالاترین رقم حمایتی‌اش یعنی ده میلیون یورو را به ساخت آن اختصاص داد.

انتشار سریال ۱۸۹۹

دو قسمت ۱۸۹۹ برای اولین بار در چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و سپس نتفلیکس در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ فصل اول آن را به‌طور کامل منتشر کرد. یک مستند همراه با این سریال تحت عنوان «Making 1899» در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ نیز منتشر شد.

نتفلیکس چند روز پس از پخش ۱۸۹۹ اعلام کرد که این مجموعه در ۵۸ کشور پربیننده‌ترین محصول در میان همهٔ عرضه‌های پیشنهادی در دسترس آن زمان نتفلیکس بوده‌است.

داستان سریال ۱۸۹۹

داستان سریال ۱۸۹۹ حول محور یک کشتی بخار بسیار بزرگ می‌چرخد که در حال عبور از اقیانوس اطلس است، قصد رفتن به آمریکا را دارد و مسافران خیلی زیادی ساکن آن هستند. در این کشتی، یک طبقه‌بندی خاصی بین مسافران وجود دارد که آن‌ها را از ارتباط با طبقات دیگر منع می‌کند. داستان این سریال ۱۳ سال پیش از ماجرای برخورد تایتانیک با یک کوه یخی جریان دارد. اما ماجراهای موازی و مشترک آن کاملا مشخص است؛ آن هم با وجود موتورخانه‌های پر سروصدا و آرامش بسیار عجیب اقیانوس که باعث می‌شود شخصیت‌ها «مرگ خود را حس کنند».

همان‌طور که مشخص است، داستان در سال ۱۸۹۹ جریان دارد و اخیرا هم قرن جدید آغاز شده است. گروهی از مهاجران اروپایی از کشورهای مختلف به لندن می‌آیند تا با یک کشتی بخار به نیویورک بروند و زندگی جدیدی را آغاز کنند؛ مهاجرانی که هر کدام به دلیلی انگار دارند از زندگی سابق خود فرار می‌کنند. تک تک آن‌ها گذشته‌ی متفاوتی دارند اما امید و رویایی مشترک را در سر می‌پرورانند که قرن جدید و آینده‌ای در کشوری متفاوت، اتفاقات خوبی را برایشان رقم بزند. اما سفر آن‌ها به‌طور غیرمنتظره‌ای واژگون می‌شود؛ آن هم زمانی‌که یک کشتی مهاجران دیگری را به‌صورت سرگردان در دریای آزاد پیدا می‌کنند.

این کشتی چهار ماه پیش در دریا رها شده بود و انتظار می‌رود که تمام مسافران آن تا حالا مرده باشند. اما چیزی که آن‌ها در این کشتی پیدا می‌کنند، باعث می‌شود که مسیر آن‌ها به سرزمین موعود، به یک کابوس وحشتناک تبدیل شود. در ابتدا همه چیز عادی به نظر می‌رسد و آن‌ها حتی پسربچه‌ای را هم آن‌جا پیدا می‌کنند؛ با پناه دادن به او در کشتی خودشان تصور می‌کنند که کمک بزرگی کردند (البته کمک بزرگی کردند، اما نه در حق خودشان). به مرور زمان هرچه جلوتر می‌رویم، بیشتر به این موضوع پی می‌بریم که دیگر هیچ چیز عادی نیست و این سفر به نیویورک ختم نخواهد شد.

در ابتدا کاپیتان تصمیم می‌گیرد که این کشتی را آتش بزند اما زمانی‌که پیغامی مبنی بر «غرق کردن کشتی» از شرکت دریافت می‌کند، نظرش عوض می‌شود. او بیش‌ازپیش به این موضوع پی می‌برد که یک دست‌هایی پشت پرده است و واقعیت‌های دیگری در پس این کشتی بخت‌برگشته وجود دارد. به همین ترتیب، با وجود اعتراض ۱۴۰۰ مسافر، تصمیم می‌گیرد که دوباره به لندن باز گردد؛ زیرا متوجه می‌شود که خودشان هم سوخت کافی برای رسیدن به نیویورک ندارند و ممکن است به سرنوشت همان کشتی قبلی دچار شوند. با اینکه شرایط به اندازه‌ی کافی بد بود، اما اسرار این کشتی قدیمی و همچنین شورش مسافران و به هم ریختن نظم کشتی، همه چیز را چندین برابر بدتر می‌کند.

سریال ۱۸۹۹ چند قسمت است؟

سریال در 1 فصل و 8 قسمت ساخته شده است.

شمارهعنوانکارگرداننویسندهتاریخ انتشار اصلی
۱«کَشتی»باران بو اوداریانتیه فریزه۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۲«پسر»باران بو اوداریانتیه فریزه و داریو مادرونا لوپز گالیگو۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۳«مه»باران بو اوداریانتیه فریزه و اما کو۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۴«نبرد»باران بو اوداریانتیه فریزه و جروم بوکان نلسون۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۵«فراخوانی»باران بو اوداریانتیه فریزه و جولیانا لیما دهنه۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۶«هرم»باران بو اوداریانتیه فریزه و امیل نیگارد آلبرتسن۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۷«طوفان»باران بو اوداریانتیه فریزه۱۷ نوامبر ۲۰۲۲
۸«کلید»باران بو اوداریانتیه فریزه۱۷ نوامبر ۲۰۲۲

حقایق پنهان سریال ۱۸۹۹ ؛ پاسخ به پرسش های احتمالی

پروژه‌ی کروبروس چیست؟

در طول فصل اول 1899، حقایق پنهان سریال 1899 متوجه شدیم که مشکلی در Keberos وجود دارد. این کشتی توسط یک تاجر انگلیسی به نام هنری سینگلتون با هنرنمایی آنتون لسر خریداری شد که تغییرات عجیبی انجام داد. در حالی که سفر کربروس در سال 1899 اتفاق می‌افتد، برخی از فناوری‌های شگفت‌انگیز در کشتی پنهان شده است و مسافران آن برای تسکین دردناک‌ترین خاطره‌شان به عقب بازگردانده می‌شوند.

تنها افرادی که به نظر می‌رسد از آنچه در حال رخ دادن است آگاه هستند، دانیل و الیوت، دو بازمانده‌ی از سفر پرومتئوس، کشتی شرکت قبلی، که در دریا گم شده هستند که در پایان مشخص می‌شود همسر و فرزند مائورا می‌باشند.

خدمه‌ی کربروس، پس از دریافت پیامی مرموز، پرومتئوس را در اقیانوس می‌یابند و پسری که نامش الیوت است و هویتی مرموز دارد را از داخل نجات می‌دهند. دانیل به تنهایی راهی کربروس می‌شود و مائورا فرانکلین را به زیر سوال بردن واقعیتش می‌کند. همانطور که قسمت های پایانی سال 1899 نشان می‌دهد، کشتی بخشی از یک شبیه سازی کامپیوتری است که برای نگه داشتن ذهن افراد در داخل یک ماشین ساخته شده‌اند.

راه‌های مخفی واقع در سرتاسر کشتی، به عنوان نقاط بارگیری عمل می‌کنند و به افراد اجازه می‌دهند که از یک قسمت شبیه‌سازی به قسمت دیگر بروند. هر راه مخفی، نشان دهنده‌ی مسیر یک شبیه‌سازی حافظه متفاوت است و هر شبیه‌سازی حافظه از گذشته یکی از مسافران کربروس الهام گرفته شده. با این حال، به نظر می‌رسد که همه‌ی این خاطرات ساختگی هستند که در ذهن مسافران ایجاد شده تا آنها فراموش کنند که واقعا چه کسی هستند.

این مشخص می‌کند که Kerberos، فقط آخرین شبیه‌سازی در یک چرخه بی‌پایان است. پس از مرگ افراد در Kerberos، هوشیاری آنها مجددا راه‌اندازی می‌شود و در شبیه‌سازی بعدی مورد استفاده‌ی مجدد قرار می‌گیرد، به طوری که هر کشتی قبلی نشان‌دهنده داده‌های گزارش یک آزمایش ناموفق است.

در حالی که ما پاسخ روشنی در مورد چرایی تکرار این آزمایشات دریافت نمی‌کنیم، به نظر می‌رسد، هدف این است که ذهن انسان را درک و با آموزش افراد برای جایگزینی عقل بر احساسات خود، پتانسیل کامل آن را باز کنیم. در حالی که هنری به نظر می‌رسد مغز متفکر پروژه‌ی Kerberos و شبیه‌سازی‌های قبلی است، اما حقیقت مبهم‌تر از این حرف‌ها می‌باشد و همانطور که در قسمت پایانی در میابیم، هنری هم به اندازه‌ی مسافرین در کشتی، یک عروسک خیمه شب بازی است. در ادامه‌ی نوشتار، ایستراگ های سریال 1899 درباره‌ی شروع پروژه‌ی 1899 خواهیم پرداخت

چه کسی شبیه‌سازی 1899 را ساخت؟

در دنیای واقعی، مائورا و دنیل با همدیگر ازدواج کرده‌اند و الیوت پسر آنهاست. در برخی از مواقع، بدن الیوت به دلیل یک بیماری مرموز شروع به از کار افتادن می‌کند و مادرش مجبور می‌شود تا راهی برای نجات وجدان خود، در یک شبیه‌سازی ایجاد کند. مائورا حاضر نمی‌شود تا پسرش را رها کند، بنابراین اولین شبیه‌سازی را می‌سازد تا او را برای همیشه زنده نگه دارد.

مائورا و دنیل خالقان شبیه‌سازی هستند، زیرا دنیل یک برنامه‌نویس چیره دست و مائورا یک نابغه در علوم اعصاب است. در حالی که سریال 1899 هرگز به صراحت این را که این دو خالق دنیای شبیه‌سازی هستند را تأیید نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که الیوت در همان کودکی می‌میرد و مائورا که قادر به تحمل آن درد نبود، تصمیم گرفت تا خاطرات خود را پاک کند و برای همیشه در شبیه سازی وصل شود، جایی که دیگر شکست خود را به خاطر نمی‌آورد.

در طول کل سریال، دنیل و الیوت از شرایط مجازی خود آگاه هستند و سعی می‌کنند تا مائورا را بیدار کنند. همانطور که مشخص شد، مائورا یک کلید خروج را در داخل شبیه‌سازی برنامه‌ریزی کرده، اما با اینحال، از آنجایی که او قبل از پاک کردن خاطرات خود، آن را پنهان کرد، هیچکس نمی‌داند که کلید کجاست. هنری با همان هدفِ یافتن کلید، کنترل شبیه‌سازی را به دست گرفت تا سرانجام بتواند از زندان مجازی خود رهایی یابد. در ادامه نوشتار به حقایق مخفی 1899 خواهیم پرداخت

در پایان چه اتفاقی رخ داد؟

در رمز گشایی داستان سریال 1899 و پایان سریال، کلید و قفلی که باید به همدیگر متصل شوند، به دست هنری می‌رسد. هنری با سرزنش کردن دخترش به خاطر تمام دردهای وارد شده به افرادی که در شبیه‌سازی قفل شده‌اند، تصمیم می‌گیرد حافظه‌ی او را دوباره احیا کند، او را به شروع یک سفر جدید با قایق بازگرداند و از کلید استفاده کند تا خود و افراد نزدیکش را از آن خارج کند.

با اینحال، کلید کار نمی‌کند، زیرا در یک حرکت ناامیدانه برای بیدار کردن مائورا، دانیل کد Kerberos را تغییر می‌دهد و ساختار برنامه را تعوض می‌کند و آخرین تکرار شبیه‌سازی را از بین می‌برد. در داخل شبیه‌سازی، هر شی، یک قطعه کد متفاوت را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، سرنگ سیاهی که هنری برای چسباندن به گردن مائورا استفاده می‌کند، به‌عنوان راه‌اندازی مجددِ حافظه عمل می‌کند و او مجبور می‌شود تا بارها و بارها همان سفر جهنمی با قایق را دوباره تجربه کند.

کلید و هرمی که الیوت همیشه با خود حمل می‌کند، دو تکه‌ی کد هستند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند یک کسی را بیدار کنند و به دنیای واقعی بیاورند. وقتی دنیل کد شبیه‌سازی را تغییر می‌دهد، سرنگ سیاه را تغییر می‌دهد تا مائورا را به اولین تکرار شبیه‌سازی منتقل کند، اتاق ساده‌ای که خانواده‌اش برای مدت طولانی در آنجا زندگی می‌کردند.

همانطور که دنیل در سریال توضیح می‌دهد، ضروری است که مائورا بیدار شود و در دنیای واقعی کار کند تا بقیه را آزاد کند. به این دلیل که در حالی که او در خواب عمیق بود، برادرش سیریان، کنترل شبیه‌سازی را در دست گرفت و همه را در آن به دام انداخت. مائورا، از دستورات دنیل پیروی می‌کند و از شبیه‌سازی خارج می‌شود، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد آنچه در دنیای مجازی رخ داده، از درک ما خارج است.

در هر صورت، سریال بسیاری از چیزها را برای ما بسته نگه داشته و  به عنوان مثال، ما نمی‌دانیم چرا سیریان تصمیم گرفت همه را در یک برنامه کامپیوتری به دام بیندازد و همچنین نمی‌دانیم چرا خاطرات جعلی همه را پر از اتفاقات دردناک ساخته. با اینحال، می‌دانیم که همه‌ی افراد حاضر در کربروس تصمیم گرفتند که در آنجا باشند و فصل آینده ممکن است دلیل آن را نشان دهد.

همچنین موضوع انتشار ویروس رایانه‌ای از طریق شبیه‌سازی وجود دارد که ممکن است هوشیاری مسافر را خراب کند. ما نمی‌دانیم که ویروس از کجا آمده، اما ممکن است، توسط دنیل به گونه‌ای معرفی شده باشد که مائورا را از زندان ذهن سیریان خارج کند. در نهایت، تغییرات شدید دنیل در معماری شبیه‌سازی، توانست مائورا را آزاد کند، اما ممکن است بقیه را در معرض خطر قرار دهد.

داستان سفینه‌ی پایانی چیست؟

در حقایق پنهان سریال 1899 ، هنگامی که مائورا از دستگاهی که هوشیاری او را در داخل شبیه‌سازی به دام انداخته است جدا می‌شود، در میابد که او داخل اتاقکی است که در آن تعدادی از مسافرانی که در همان کشتی Kerberos ملاقاتشان کرده، بی‌هوش به برق متصل شده‌اند. آن اتاق، داخل یک سفینه فضایی متعلق به پروژه پرومته است که همچنین دارای چندین اتاق مساوی می‌باشد و این معنی را می‌دهد که تمام افراد کربروس نیز در آنجا هستند.

در حالی که شبیه‌سازی کربروس در سال 1899 ذهن مردم را به دام انداخت، سال واقعی در جریانات سریال، سال 2099 است و تقریباً دو هزار نفر در فضا، به مقصدی نامعلوم، در حال انتقال هستند.

در این قسمت از سریال این توضیح داده می‌شود که چرا افراد داخل شبیه‌سازی به نوعی داوطلب بودند، اما به ما کمک نمی‌کند تا بفهمیم چرا برادر لائورا همه چیز را در اختیار گرفته و افراد را در داخل آن محفظه نگه می‌دارد. با اینحال، سیاران، از فرار خواهرش آگاه است و پیامی برای استقبال از او ارسال می‌کند.

پوستر سریال ۱۸۹۹

پوستر سریال ۱۸۹۹

تیزر سریال ۱۸۹۹

امیلی بیچام در نقش مائورا فرانکلین / سینگلتون

امیلی بیچام (Emily Beecham) از بازیگران زن سریال 1899 و خواننده اهل انگلیس در 12 مه 1984 (22 اردیبهشت 1363) به دنیا آمد. این بازیگر پس از انجام چند پروژه بازیگری، کار خود را از سریال زندگی پس از مرگ (Afterlife) شروع کرد و سپس رفته رفته راه بازیگری او هموار شد به طوری که در فیلم درود بر سزار نقش آفرینی چشمگیری داشت و سپس بازی در سریال بدلندز او را بیشتر به مخاطبان معرفی کرد. از جمله آثار دیگر این بازیگر باید به فیلم دافنه (Daphne)، جو کوچولو (Little Joe) و کروئلا (Cruella) اشاره کنیم. بیچام تاکنون صاحب یک جایزه در جشنواره کن شده است. این بازیگر در سریال 1899 نقش مائورا فرانکلین متخصص مغز و اعصاب و از اولین پزشکان زن اهل بریتانیا را دارد که به آمریکا سفر می‌کند.

امیلی بیچام در نقش مائورا فرانکلین / سینگلتون

آنورین برنارد در نقش دنیل سولاس

آنورین برنارد (Aneurin Barnard) از بازیگران مرد سریال 1899 و موسیقیدان اهل ولز متولد 8 مه 1987 (18 اردیبهشت 1366) است. او استعداد زیادی در موسیقی دارد اما کار خود را در بازیگری از سال 2003 شروع کرد و سپس توانست توجه‌‌ها را به خود جلب کند. فیلم‌های بسیار عالی، حقیقتی درباره امانوئل (The Truth About Emanuel)، در یک هفته پولت را بگیر یا بمیر Dead in a Week (Or Your Money Back)، دانکرک و سریال‌های سیلا (Cilla)، سیزده (Thirteen) و ملکه سفید (The White Queen) از آثار این بازیگر هستند. برنارد در سریال ۱۸۹۹ نقش دنیل سولاس مردی مرموز را دارد که سوار بر کشتی شده است.

آنورین برنارد در نقش دنیل سولاس

آندریاس پیچمن در نقش ایک لارسن

آندریاس پیچمن (Andreas Pietschmann) بازیگر اهل آلمان در 22 مارس 1969 (2 فروردین 1348) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1996 شروع کرده است و در زمینه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون تجارب فراونی دارد. پیچمن مجموعا در 6 فیلم و 17 سریال ایفای نقش داشته است. اما اگر او را نشناخته‌اید باید به شما یادآوری کنیم که پیچمن در واقع همان جوناس میانسال در سریال دارک است. او در 1899 نقش ایک لارسن، ناخدای کشتی را دارد که با وضعیت آب و هوایی بدی روبه‌رو می‌شود.

آندریاس پیچمن در نقش ایک لارسن

میگل برناردو در نقش آنجل

میگل برناردو بازیگر جوان اهل اسپانیا در تاریخ 12 دسامبر 1996 (22 آذر 1375) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2016 شروع کرد و شاخص‌ترین نقش او گازمان نونیر اوسونا در سریال الیت (Elite) است. برناردو در ۱۸۹۹ نقش فردی ثروتمند به نام آنجل را دارد که به همراه کشیشی قلابی به نام رامیرو سفر می‌کند.

آندریاس پیچمن در نقش ایک لارسن

نقد و بررسی سریال ۱۸۹۹

سریال 1899 تحسین منتقدان زیادی را دریافت کرد که اکثرا از انتخاب بازیگران، سبک کارگردانی، فیلم‌برداری و بازیگری هنرمندان تعریف خیلی زیادی کردند؛ هرچند که برخی از آن‌ها نسبت به سرعت پایین روند داستان انتقاد داشتند. البته نمی‌توان از این مورد که چنین داستان‌هایی نیازمند سرعت پایینی هستند، چشم‌پوشی کرد. با همین سرعت هم وقتی به قسمت چهارم می‌رسی، متوجه می‌شوی که هیچ چیزی از ماجرا متوجه نشدی! بنابراین نمی‌توان آنقدرها هم به سرعت نسبتا پایین داستان خرده گرفت. نکته جالب دیگر این سریال، این است که هر قسمت با داستان گذشته‌ی یکی از شخصیت‌های اصلی آغاز می‌شود؛ تکنیکی که ممکن است خیلی‌ها را به یاد سریال Lost (لاست) بیاندازد.

از طرف دیگر هم هر قسمت با یک موسیقی کلاسیک راک به پایان می‌رسد که یا با داستان کلی ارتباط دارد یا اینکه نکاتی از داستان قسمت بعد را برای ما فاش می‌کند. در طی این ماجراجویی ما بارها و بارها یک نماد مثلثی می‌بینیم که از کیمیاگری سرچشمه می‌گیرد. اشکال مختلفی که از مثلث متساوی‌الاضلاع در این سریال نشان داده می‌شود، نمایانگر چهار عنصر اصلی زمین، هوا، آتش و آب است. لوگوی شرکت این کشتی‌ها هم یک مثلث برعکس است که خطی از روی آن عبور کرده است؛ لوگویی که زمین را نشان می‌دهد. این نمادها به وفور در طراحی تولید استفاده شدند؛ لباس‌ها (خصوصا لباس گیشا لینگ یی)، جواهرات، درها، دیوار و پنل‌های زمین، علامت مورس اتاق رادیو، تتوها و البته چهار وجهی مرموز و «جعبه معمایی» سولاس.

نام کشتی سریال، «سربروس» (Kerberos) است (در انگلیسی Cerberus) که به افسانه یونانی سگ سه‌سری اشاره دارد که نگهبان دوزخ است. کشتی روح‌زده هم «پرومتئوس» یا «پرومته» (Prometheus) نام دارد که اسم تایتان یونانی‌ای است که آتش را از کوه المپ دزدید و به انسان داد.

امتیازهای تماشاگران و منتقدان برای سریال ۱۸۹۹

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان یعنی «متاکریتیک» و «راتن‌تومیتوز»، می‌توانید بخشی از نظرهای چند منتقد برجسته را هم مطالعه کنید:

ردیفنام سایتامتیازدهنده‌هاامتیاز میانگینتعداد آراء
۱IMDbکاربران۷.۶ از ۱۰۵۰ هزار و ۴۳۴ کاربر
۲متاکریتیکمنتقدان برتر۶۶ از ۱۰۰بر اساس ۱۲ نقد
۳راتن تومیتوزعموم منتقدان۶.۸ از ۱۰بر اساس ۲۸ نقد

منتقدان درباره فصل اول سریال «۱۸۹۹» چه می‌گویند؟

کانسِکوئنس | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

جردن بلوم | نقاط قوت سریال به‌مراتب بیش‌تر از نقاط ضعف آن است و در قسمت ششم که «هرم» (The Pyramid) نام دارد، بعضی از قدرتمندترین لحظه‌ها و گره‌گشایی‌ها تا اینجای سریال اتفاق می‌افتند تا بتوان گفت که تردید اندکی وجود دارد که این سریال، زمانی که بالاخره به هدف و پایان خود می‌رسد، روی‌هم‌رفته رضایت‌بخش نباشد.

ایندی‌وایر | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

استیو گرین | «۱۸۹۹» هم به مانند سریال دیدنی و تحسین‌شده «تاریک» (Dark) بی‌شک از گره‌افکنی‌ها و گره‌گشایی‌های خودش است که قدرت گرفته و دیدنی از کار درآمده است. نگه داشتن اطلاعات مهم و حیاتی چه به نفع سریال کار می‌کند یا نه، دست‌کم شیوه‌ای است برای به اوج رساندن و نمایش نفس‌گیر جنونی که بر کشتی روح‌زده حاکم است. این شیوه از بسیاری جهات کمک می‌کند تا تماشاگر هم به اندازه آدم‌هایی که در دل این داستان قرار گرفته‌اند و وقایع و حوادث را تجربه می‌کنند، در موقعیت‌ها غوطه‌ور شود و واقعا نداند که چه خبر است و چه خواهد شد.

امپایر | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

بوید هیلتن | این سریال معمایی چالش‌برانگیز را – که به مانند جعبه معمایی انباشته از لایه‌های مختلف است – به‌راحتی نمی‌توان در دسته و گونه خاصی دسته‌بندی کرد اما با وجود این، جواب داده و کار می‌کند.

دیلی‌بیست | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

نیک شاگِر | گره‌گشایی واقعی و روشن شدن ابهام‌ها به‌سختی در جدیدترین اثر زوج آلمانی خالق سریال «تاریک» حاصل می‌شود و این موضوع گاهی وقت‌ها می‌تواند بیش از آن که روح‌بخش باشد آزاردهنده و ناخوشایند احساس شود. با این حال، چیزهای بسیار زیادی درباره این سریال تاریخی چرخ‌وفلک‌وار هستند که می‌شود دوست‌شان داشت؛ سریالی که آن‌قدر می‌پیچد تا به جایی می‌رسد که جداسازی واقعیت از خیال دشوار می‌شود؛ و این در صورتی است که اصلا مشخص نیست که چیزی در این اثر حماسی واقعی هست یا نه.

تلگراف | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

اد پاور | «۱۸۹۹» یک سریال معمایی واقعا استادانه است که از قسمت چهارم به بعد، حقیقتا به جاهایی می‌رسد که واقعا بغرنج و کوبنده و شگفت‌انگیزند. از این رو برای تماشاگرانی مناسب نیست که زود حوصله‌شان سر می‌رود یا این‌که می‌خواهند جلوی تلویزیون لم بدهند و آرامشی محض و بی‌دغدغه را تجربه کنند؛ اما کسانی که از درامی لذت می‌برند که به اندازه‌ای که حیرت‌انگیز است آن‌ها را به چالش هم می‌کشد، باید بدانند که «۱۸۹۹» تاریخ (قراری) است که ارزش دانستن (تجربه کردن) را دارد.

پِیست | امتیاز ۷۶ از ۱۰۰

مایکل فرنک | برای تماشاگرانی که اولین بار است اثری از یانتیه فریزه و باران بو اودار را می‌بینند، «۱۸۹۹» احتمالا گیج‌کننده‌تر از آن است که بتوانند از تماشای آن لذت ببرند. علاوه بر این، سریال به دلیل فقدان پاسخ‌گویی و گره‌گشایی‌های رضایت‌بخش – و همین‌طور قماری که سر به‌کارگیری شخصیت‌هایی با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف کرده و آن‌ها طوری که باید نمی‌توانند با هم ارتباط بگیرند – شماری از تماشاگرانش را از دست خواهد داد؛ اما وقتی به اندازه کافی به این سریال فرصت بدهید و انرژی صرفش کنید، معماها بالاخره جواب می‌دهند؛ قاپ شما را می‌دزدند، به شما آسیب می‌زنند و جوری در ذهن شما آشیان می‌کنند که انتظار قسمت بعدی را بکشید، حتی اگر داستان برای‌تان گیج‌کننده و آشفته باشد.

کولایدر | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

مارکو ویتو اودو | سریالی که می‌خواهد در طولانی‌مدت موفق باشد، باید شخصیت‌هایی داشته باشد که برای تماشاگر اهمیت پیدا کنند و داستان‌های آن‌ها نیز پرمعنی باشد. «۱۸۹۹» در حالی که در شکل‌دهی به پازلی موفق عمل می‌کند که توامان درخشان و دست‌یافتنی است، در خصوص پرداخت بهترین شخصیت‌هایش ناموفق است و نمی‌تواند طوری عمل کند که ما به آینده آن‌ها اهمیت بدهیم. از این رو زمانی که عنوان‌بندی قسمت آخر سریال به نمایش درمی‌آید، آن‌قدر همه چیز زیر و رو شده است که دیگر نمی‌توان هدفی را برای پیروزی‌ها و شکست‌های آینده شخصیت‌ها تصور کرد.

دیسایدر | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

جوئل کِلِر | داستان سریع جلو نمی‌رود و شاید زمانی که در پیش‌داستان‌های دیگر مسافران کندوکاو می‌کنیم، چیزهایی دست‌مان را بگیرد؛ اما ما از این سریال خسته می‌شویم چون نماهای طولانی از یک کشتی رهاشده و متروک را به شخصیت‌پردازی و پیشرفت پیرنگ ترجیح داده است؛ و اگر سازندگان «۱۸۹۹» مراقب نباشند این سریال به‌راحتی ضرباهنگی بیش از حد بی‌رمق و ملال‌آور پیدا خواهد کرد.

رِیدیو تایمز | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

همیش کالوِرت | دست‌آخر می‌توان گفت که این سریال معمایی – که ماجراهایش در آب‌های آزاد جهانی می‌گذرد – با فکر و توجه و مهارت زیادی خلق شده است. اوایل داستان و در نخستین قسمت‌های فصل اول، داستان به‌مراتب درگیرکننده‌تر از شخصیت‌ها است؛ اما هر قسمت اطلاعات بیش‌تری را درباره شخصیت‌ها برملا می‌کند تا هم‌تراز شدن این دو عامل (جذابیت داستان و شخصیت‌ها) باعث شود که «۱۸۹۹» با نهایت قدرت پیش برود و به نهایت پتانسیل خود دست پیدا کند.

ورایتی | امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

مایک مک‌کِهیل | «۱۸۹۹» در آنِ واحد چند سریال است و جنبه‌ای از معمای آن همین است که «۱۸۹۹» واقعا کدام‌یک از این سریال‌ها است… با وجود بهره‌گیری اغلب شوخ‌طبعانه از ترانه‌های پاپ سده بیستم (از جمله «ماه ویرانگر»/ The Killing Moon، «از فرشته مرگ نترس»/ Don’t Fear the Reaper و «خرگوش سفید»/ White Rabbit) فقدان شوخ‌طبعی پس از مدتی سریال را خسته‌کننده می‌کند؛ درست مثل سریال «وست‌ورلد» (Westworld) که تازگی تولیدش لغو شد، سریال در نهایت به جای نشاندن لبخندی بر چهره‌تان، شما را با ابروهای درهم‌کشیده تنها می‌گذارد.

گاردین | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

لیلا لطیف |  قسمت‌های مختلف این سریال را می‌توان با صفت‌هایی از «ضعیف» و «بی‌رمق» تا «خسته‌کننده» و «ملال‌آور» توصیف کرد؛ که با زحمت و زور خودشان را به سوی نقطه عطف بعدی داستان می‌کشانند اما در نهایت مثل این است که واقعا به جایی نمی‌رسند.

اِسلَنت | امتیاز ۲۵ از ۱۰۰

استیون اِسکِیف | سریال پیش از رسیدن به قسمت پایانی‌اش – که قابل پیش‌بینی و ناامیدکننده است – افتان و خیزان می‌کوشد جلو برود؛ اما احساسی اجتناب‌ناپذیر به شما می‌گوید که «۱۸۹۹» اینچ به اینچ پیرنگِ بر پایه گره‌گشایی خود را، حول معمایی اسرارآمیز ساخته است که چندان هم نمی‌تواند اسرارآمیز باشد.

سریال های مشابه سریال ۱۸۹۹

سریال تاریک Dark

خلاصه داستان: ناپدید شدن دو کودک در یک شهر آلمانی باعث می‌شود تا راز و رمزهای چهار خانواده آشکار شود و پیوندی بین آن‌ها و یک چیز ماوراطبیعی به وجود بیاید.

سریال Dark

سریال Severance

خلاصه داستان: صنایع لومن از یک فرایند پزشکی تفکیک‌سازی و جداسازی استفاده می‌کند. این فرایند پزشکی خاطرات غیرکاری برخی از کارمندان این شرکت را از خاطرات کاری‌شان جدا می‌کند. دراین‌میان، فردی به نام مارک وجود دارد که تیمی از کارمندان این شرکت را مدیریت می‌کند. همه چیز خیلی خوب در حال پیش رفتن است، تا اینکه یک همکار مرموز سر و کله‌اش در دنیای خارج از کار پیدا می‌شود؛ اتفاقی که کم کم مسیر را برای کشف حقایق درباره شغل و محیط کاری آن‌ها، هموار می‌کند.

سریال Severance

سریال Manifest

خلاصه داستان: زمانی‌که پرواز ۸۲۸ مونتگو ایر بعد از یک پرواز آشفته فرود می‌آیند، خدمه و مسافران یک نفس راحت می‌کشند. اما خبر ندارند که در عرض آن چند ساعت، جهان پنج سال پیرتر شده است و دوستان، خانواده و همکاران بعد از عزاداری برای از دست دادن آن‌ها، ناامید شدند و به زندگی ادامه دادند. حالا بعد از مواجه با یک اتفاق غیرممکن، فرصت دوباره‌ای به آن‌ها داده شده است.

سریال Manifest

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا