اخبار بازیگرانفیلم خارجی

فیلم فرودگاه با بازی تام هنکس که بر اساس داستان زندگی مهران کریمی ساخته شد

افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو

فیلم فرودگاه به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی اندرو نیکول و ساشا گرواسی در ژانر کمدی-درام است که در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۴ به نمایش درآمد و از داستان مهران کریمی ناصری پناهنده ایرانی، که به علت گم شدن مدارک پناهندگی خود از سال ۱۹۸۸ تا سال ۲۰۰۶ در ترمینال یکی از فرودگاه‌های نزدیک پاریس زندگی می‌کرد الهام گرفته شده‌ است. اینجا خبرهای مربوط به فیلم فرودگاه و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم فرودگاه منتشر شده می‌خوانید.

سازنده فیلم فرودگاه چه کسی است؟

فیلم فرودگاه توسط استیون اسپیلبرگ ساخته شده است.

بازیگران اصلی فیلم فرودگاه چه کسانی هستند؟

هنرپیشه‌های اصلی فیلم فرودگاه تام هنکس و کاترین زیتا جونز هستند.

فیلم فرودگاه درباره ی چیست؟

فیلم فرودگاه از داستان زندگی مهران کریمی ناصری پناهنده ایرانی، که به علت گم شدن مدارک پناهندگی خود از سال ۱۹۸۸ تا سال ۲۰۰۶ در ترمینال یکی از فرودگاه‌های نزدیک پاریس زندگی می‌کرد الهام گرفته شده‌ است.

مشخصات فیلم فرودگاه

نام فیلمفرودگاه
کارگرداناستیون اسپیلبرگ
نویسندهاندرو نیکول
ساشا گرواسی
تهیه کنندهاستیون اسپیلبرگ
لوری مک‌دانلد
والتر پارکس
موسیقیجان ویلیامز
کشور سازندهایالات متحده آمریکا
زبان اصلیانگیسی، فرانسوی، روسی، بلغاری
شرکت های تولیدامبلین اینترتینمنت
پارکس/مک‌دانلد
توزیع کنندهدریم‌ورکس
ژانرکمدی-درام
تاریخ انتشار اولیه۱۸ ژوئن ۲۰۰۴
مدت زمان۱۲۸ دقیقه
هزینهٔ فیلم۶۰ میلیون دلار
فروش گیشه۲۱۹٬۴۱۷٬۲۵۵ دلار

لیست بازیگران فیلم فرودگاه

لیست بازیگران فیلم فرودگاه

  • تام هنکس
  • کاترین زیتا جونز
  • استنلی توچی
  • شای مک‌براید
  • دیه‌ گو لونا
  • بری شاباکا هنلی
  • کومار پالانا
  • زوئی سالدانیا
  • و…

عوامل فیلم فرودگاه

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • تهیه‌کننده: استیون اسپیلبرگ، لوری مک‌دانلد، والتر پارکس
  • نویسنده: اندرو نیکول، ساشا گرواسی
  • فیلمنامه‌نویس: ساشا گرواسی، جف نِـیثِـنسن
  • موسیقی: جان ویلیامز
  • فیلم‌بردار: یانوش کامینسکی
  • تدوین‌گر: مایکل کان

معرفی فیلم فرودگاه

فیلم فرودگاه که با نام ترمینال هم شناخته می شود با الهام از داستان یک پناهنده ایرانی به نام مهران کریمی ناصری ساخته شده است. شخصی که چندی پیش جان خودش را از دست داد و داستان زندگی او نیز به یکی از داستان‌های منحصربه‌فرد در تاریخ بشریت تبدیل شد. بااین‌حال در داستان فیلم شخصیت اصلی نام دیگری دارد ولی روند اصلی داستان دقیقا مانند داستان این پناهنده ایرانی است.

معرفی فیلم فرودگاه

خلاصه داستان فیلم فرودگاه

این فیلم داستان مردیست که از کشوری به نام کارکوزیا به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی آمده‌است و به دلیل کودتا در کشورش توسط گروهی شبه نظامی اجازه ورود به آمریکا را پیدا نمی‌کند. در عین حال به علت وقوع انقلاب در کشورش امکان بازگشتش نیز وجود ندارد. هدف او از سفر به آمریکا تکمیل امضاهای هنرمندان جاز در عکس روزی عالی در هارلم است. این فیلم الهام گرفته از کتاب مرد ترمینال است. مهران کریمی ناصری دقیقا به‌همین‌شکل در سال 1988 به‌دلیل گم شدن مدارک خود در یکی از ترمینال‌های فرودگاه پاریس ماندگار شد و تا سال 2006 در همان فرودگاه زندگی می‌کرد. درنهایت مبلغی معادل‌با 250 هزار دلار به‌عنوان غرامت توسط دولت فرانسه به او پرداخت شد و داستان زندگی او به داستانی بدل گشت که یکی دیگر از همکاری‌های تام هنکس و استیون اسپیلبرگ را شکل داد.

تاریخ انتشار فیلم فرودگاه

این فیلم در سال ۲۰۰۴ به نمایش درآمد.

پوسترهای فیلم فرودگاه

پوسترهای فیلم فرودگاه

معرفی بازیگران فیلم فرودگاه

تام هنکس

تام هنکس بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد ۹ جولای ۱۹۵۶ در کالیفرنیا است.

او در سال های نخست بازیگری خود با بازی در فیلم هایی همچون فارست گامپ، نامه برایت رسیده، بزرگ و فیلادلفیا به شهرت رسید. از میان آثار برتر هنکس می توان به فیلم های فوق العاده بلند و بی نهایت نزدیک، ترمینال، سالی، جهنمی، دایره، پست، نامه داری، کد داوینچی، کاپتان فیلیپس و مسیر سبز اشاره کرد. او با بازی در فیلم فیلادلفیا برنده جوایز بهترین بازیگر مرد در اسکار و گلدن گلوب شد.

مجموعه فیلم هایی که تام هنکس در آنها بازی کرده تا سال ۲۰۱۵ فروشی بیش از ۸.۴ میلیارد دلار داشته اند که به این ترتیب او را به سومین بازیگر پرفروش تاریخ تبدیل می کند.

کاترین زیتا جونز

کاترین زتا جونز بازیگر بریتانیایی متولد بیست و پنجم سپتامبر ۱۹۶۹ در ویلز است. وی طی دوران فعالیت خود در عرصه بازیگری، چندین بار تحسین منتقدان را برانگیخته است . دریافت یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و سه جایزه انجمن بازیگران سینما، از جمله افتخارات کاترین زتا جونز طی دوران فعالیت حرفه‌ای وی به شمار می‌رود. وی در سال ۲۰۰۵، عنوان زن سال را از سوی انجمن تئاتر دانشجویی دانشگاه هاروارد بدست آورد و در سالروز تولد ملکه انگلستان در سال ۲۰۱۰، نشان افتخار امپراتوری بریتانیا (CBE) را دریافت کرد.

کاترین زیتا جونز

استنلی توچی

استنلی اولیور توچی بازیگر، نویسنده، فیلمساز و کارگردان آمریکایی متولد یازدهم نوامبر سال ۱۹۶۰ در نیویورک آمریکا است. توچی در سال ۱۹۸۵ با بازی در فیلم شرف خانواده پریتزی پا به عرصه بازیگری گذاشت. او در سال ۲۰۰۹ و پس از بازی در فیلم استخوان‌های دوست‌داشتنی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل شد و جایزه امی را برای حضور در فیلم وینچل دریافت کرد. او همچنین جایزه گرمی بهترین آلبوم کودکان را برای داستان شرک دریافت کرده است.

از نمونه آثار او می توان به جک غول کش، افشاگر، جادوگرها، بیلی بتگیت، افسانه دسپرو، کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌ جو، سکوت، ضربه وایلد، بیمار صفر، تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه، دیو و دلبر، عطش مبارزه: زاغ مقلد ۲، کینگزمن، درخواست نهایی و کینگزمن: سرویس مخفی اشاره کرد.

استنلی توچی

شای مک‌براید

شای مک براید بازیگر آمریکایی است. که فعالیت خود را در زمینۀ سینما و تلویزیون از سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز کرده است، جدیدترین اثری که او بازی کرده است مجموعۀ تلویزیونی هدف انسانی ساخته سال ۲۰۱۰ میلادی است که هم اکنون نیز ساخت آن ادامه دارد. اولین یکشنبه، فرزند آمریکا، من، ربات، ماجراهای دکه سمساری و جنتلمن برجسته از دیگر فیلم هایی هستند که شای در آن ها ایفای نقش داشته است.

شای مک‌براید

دیه‌ گو لونا

دیه گو لونا بازیگر، تهیه کننده و کارگردان مکزیکی است. دیه گو یکی از موسسان شرکت کانن که در زمینه تولید فیلم فعال است، میباشد. از جمله فیلم هایی که دیه گو در آن ها نقش آفرینی کرده است میتوان به فیلم های ایلیزیم، رقص کثیف ۲ اشاره کرد.

دیه‌ گو لونا

کومار پالانا

کومار پالانا بازیگر هندی است.از فیلم های معروف او می توان به بازی در فیلم عشق و سیگار اشاره کرد.

کومار پالانا

زوئی سالدانیا

زویی سالدانا بازیگر آمریکایی است. او برای بازی در نقش آناماریا در دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه و بازی در فیلم پیشتازان فضا ، پیشتازان فضا به سوی تاریکی ، نگهبانان کهکشان و همچنین فیلم جیمز کامرون، آواتار شناخته شده است.

زوئی سالدانیا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا