افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
اخبار بازیگران

هنرنمایی بهنوش طباطبایی در نقش شیرین ؛ اسطوره‌ای از زیبایی و عشق

به گزارش بازیگر 360 ، بهنوش طباطبایی، بازیگر سینما و تئاتر، در شماره ششم مجله «هیچ‌یک» با بازآفرینی شخصیت «شیرین» خسروپرویز روی جلد این مجله پژوهشی حضور پیدا کرده است. در این بازآفرینی، از بیت‌های حکیم نظامی برای طراحی لباس، چهره، رفتار و جزئیات شخصیت شیرین استفاده شده تا به کمک این پژوهش، درک دقیق‌تری از این شخصیت فراهم شود.

حکیم نظامی در منظومه «خسرو و شیرین» با افزودن جزئیات، به تصویرسازی بهتر برای مخاطب کمک کرده است. مجله «هیچ‌یک» با بررسی این تصویرها، پژوهش شخصیت شیرین را تکمیل و به صورت تصویری منتشر کرده است.

بهنوش طباطبایی

شیرین در قاب مجله «هیچ‌یک»؛ با درخشش بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی، بازیگر برجسته، درباره این بازآفرینی می‌گوید: «ادبیات کهن ما، سند تاریخی مهمی است که باید وارد زندگی روزمره ما شود. من همیشه علاقه‌مند هستم که حتی قدمی کوچک اما موثر برای این هدف بردارم. شناخت کافی از حکیم نظامی، فردوسی و دیگر شاعران می‌تواند مسیر فکری خوبی به ما بدهد.»

مجله «هیچ‌یک» که یک مجله پژوهشی در زمینه فرهنگ، هنر و سبک زندگی است، تلاش می‌کند با بازسازی چهره‌های خاص یا لحظات تاریخی، جریانی فرهنگی ایجاد کند.

این مجله پس از پنج شماره ابتدایی که به بازسازی شخصیت‌های چه‌گوارا، احمد شاملو، میرزا کوچک‌خان جنگلی، مظفرالدین شاه و عطار نیشابوری پرداخت، اکنون با بازآفرینی «شیرین» به پژوهش درباره زنان تأثیرگذار پرداخته است.

شیرین از زنان پرنفوذ ساسانی و از معشوقه‌های مشهور و محبوب ادب فارسی است. نظامی او را ملکه‌ای ایرانی ارمنی‌الاصل دانسته که مدتی نیز بر تخت سلطنت نشسته است. مورخان او را یکی از زیباترین زنان تاریخ می‌دانند که آوازه زیبایی‌اش گسترده بود. ویژگی‌هایی چون عشق، صلابت، استواری، صبر، وفاداری به شوهر و پاکدامنی و مرگ پرافتخارش، او را به زنی ممتاز و آرمانی در تاریخ و ادبیات تبدیل کرده است.

بهنوش طباطبایی با چهره‌ای شبیه به توصیفات موجود از شیرین، این نقش را بازآفرینی کرده است. لباس این بازآفرینی از پارچه قصب و رنگ ارغوانی مطابق با توضیحات نظامی درباره پوشش «شیرین» تهیه شده و از پوستیژ نیز استفاده شده است.

مدیر مسئول مجله «هیچ‌یک» چاوش شیرانی و سردبیر آن مارال دوستی است. این مجله به صورت مجازی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا