آزاده صمدی: پناهنده و امیری با «در انتهای شب» سلیقه مخاطب را ارتقا دادند!
به گزارش بازیگر 360 ، ستاره سریال «افعی تهران» از سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده و نویسندگی ارسلان امیری تمجید کرد و آن را بهترین سریالی دانست که در سالهای اخیر دیده است.
آزاده صمدی: «در انتهای شب» بهترین سریالی است که در این سالها دیدهام
صمدی در یادداشتی خطاب به پناهنده و امیری نوشت:
«آیدا و ارسلان عزیز کیف میکنم از ماحصل تلاشهای تیم دو نفرهتون؛ اینکه در تمام این سالها آهسته و پیوسته و پرتلاش سعی کردید سلیقه خودتون رو بسازید و مقهور جریانهای رایج نشدید. «در انتهای شب» بهترین سریالی است که من در این سالها دیدم و با علاقه پیگیری میکنم.»
او در ادامه به عنوان یک زن به پناهنده به عنوان کارگردان و نویسنده زن افتخار کرد و گفت:
«آیدا جان به عنوان یک زن به تو و هنرت افتخار میکنم. همه ما میدونیم که در این حرفه با چه مصائبی به عنوان کارگردان و نویسنده زن مواجه هستی و از اینکه انقدر جسورانه پای ایدهها و افکار و ذائقه درستت ایستادهای و انقدر با جزئیات، لحظات قابل باوری رو برامون به تصویر کشیدی، ممنونم ازت؛ بسیار متشکرم که سراغ چهرههایی برای نقشهایت رفتهای که کمتر کسی به علت واهی «خیلی شناخته نبودن» جسارتش را دارد. عزیزان هنرمند و صاحبنظری مانند علیرضا داوودنژاد، احترام برومند، سیامک صفری و…؛»
صمدی همچنین با انتقاد از تولید نشدن آثار فکور و شریف به دلیل استدلالهایی مانند «مخاطبپسند نیست» و «بفروش نیست» گفت:
«امید که سلیقه اکثریت مردم و صاحبان و اهالی سینما و پلتفرمها هم بیش از این تغییر کنه و کمتر استدلالهایی مثل «مخاطبپسند نیست»، «بفروش نیست» و… را در توجیه تولید نکردن آثار فکور و شریف بشنویم. من حداقل در مورد سینما که شالودهی صنعت و هنره، این رو خوب میدونم که هنرمندان صاحب تفکری مانند داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، بهمن فرمانآرا، فرخ غفاری و…. با تولیداتشون سلایق بسیاری رو تغییر دادند و درست نمیدونم چطور و از چه زمانی به این نقطه رسیدیم که به عنوان هنرمند و اهل فرهنگ و ادب، وظیفهمون شد طبق سلیقهی مخاطبی خیالی با ذائقهای سخیف، تولید محتوا کنیم.»
او در ادامه با اشاره به دسترسی مخاطبان به آثار روز دنیا و گنجینه هنر سینما در جهان، گفت:
«مخاطبین واقعی اتفاقا با دسترسی به آثار روز دنیا و گنجینه هنر سینما در جهان، سلیقهشان بسیار ارتقا پیدا کرده و تشنهی آثار خوب و مرغوبند. برای من اصرار صاحبان صنعت سینما و سریالسازی بر سلیقه سطح پایین مخاطب، بسیار غیرقابل باوره و فکر میکنم در این سالها آثار برای سلیقه صرفا تعدادی محدود از مخاطبین و در سطح پایین در حال تولیده و شمار زیادی از مخاطبانِ همیشه فهیم ایرانی ناچارند برای رفع عطش و برآورده شدن نیازهای هنری و فرهنگیشون در سینما و سریالهای جهانی دنبال سیراب شدن بگردند.»
صمدی در پایان با اشاره به سریالهای «در انتهای شب» و «افعی» و توفیقی که در میان مخاطبان پیدا کردهاند، گفت:
«سریال «در انتهای شب» تو و سریال روانشناختی و خوب «افعی» و توفیقی که در میان مخاطبان پیدا کردهاند، نشان داد که اتفاقا سلیقهی مخاطب ایرانی، پاکیزه و شریف است فقط چیزی برای رفع نیازشان تولید نمیشود. برای تو و ارسلان عزیز، سینما و نگاه باکیفیتتان و ادامه مسیر هنریتان، آرزوی بهترینها را دارم.»
آزاده صمدی به تازگی در سریال پرمخاطب «افعی تهران» به کارگردانی احسان محمدی و تهیهکنندگی محمدی و سیدمحمود رضوی ایفای نقش کرده است. این سریال در ژانر جنایی-معمایی روایتگر داستانی در دهه 50 بود.