افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
فیلم خارجیفیلم و سریال

شلی دووال، بازیگر «درخشش» و «نشویل» درگذشت

به گزارش بازیگر 360 ، بازیگری که با نقش‌آفرینی در فیلم‌های کوبریک و آلتمن به شهرت رسید، ۷۵ ساله شد.

شلی دووال، ستاره «درخشش» و «نشویل» درگذشت

شلی دووال، بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در فیلم‌های «درخشش» ساخته استنلی کوبریک و «نشویل» ساخته رابرت آلتمن شناخته می‌شود، در سن ۷۵ سالگی بر اثر عوارض دیابت درگذشت.

دووال که در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از ۴۰ فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرده بود، در فیلم‌هایی چون «مک کیب و خانم میلر»، «دزدان مثل ما»، «آنی هال»، «پاپای»، «راهزنان زمان» و «رکسان» نیز به ایفای نقش پرداخته بود.

نقش‌آفرینی درخشان در «درخشش»

شلی دووال در سال ۱۹۸۰ با بازی در نقش وندی تورنس، همسر شخصیت جک نیکلسون در فیلم «درخشش» به شهرت جهانی رسید. فیلمبرداری این فیلم بیش از یک سال طول کشید و کوبریک برای برخی صحنه‌ها، بیش از ۱۰۰ بار فیلمبرداری کرد. دووال بعدها در مصاحبه‌ای از سختی‌های این نقش و فشارهای روحی و روانی آن صحبت کرد.

جوایز و افتخارات

دووال برای بازی در فیلم «۳ زن» ساخته رابرت آلتمن در سال ۱۹۷۷، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن و همچنین نامزدی بفتا را به دست آورد. او همچنین در سال ۱۹۷۵ برای بازی در فیلم «نشویل» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

کناره‌گیری از بازیگری

دووال در سال ۲۰۰۲ از بازیگری کناره گیری کرد و در سال‌های اخیر زندگی آرامی را در دوران بازنشستگی خود سپری می‌کرد. او در سال ۲۰۲۳ در فیلم ترسناک مستقل «تپه‌های جنگلی» ظاهر شد، که اکران گسترده‌ای نیافت.

مرگ دووال ضایعه‌ای برای سینمای جهان است. او با بازی‌های درخشان و تاثیرگذار خود در فیلم‌های مختلف، خاطرات به یاد ماندنی برای مخاطبان بر جای گذاشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا