خلاصه داستان فیلم تیتی و بازیگران فیلم تیتی و موضوع فیلم تیتی و بیوگرافی بازیگران فیلم تیتی و حواشی فیلم تیتی و عوامل ساخت فیلم تیتی را در بازیگرآنلاین ببینید.
کارگردان فیلم تیتی چه کسی است؟
خلاصه داستان و موضوع فیلم تیتی چیست؟
اسامی بازیگران فیلم تیتی در نقش های اصلی چیست؟
مشخصات فیلم تیتی
نام فیلم | تی تی |
تاریخ انتشار | بهمن ۱۳۹۹ (فجر) ۱۵ تیر ۱۴۰۱ (ایران) |
تهیه کننده و کارگردان | آیدا پناهنده |
نویسنده | ارسلان امیری آیدا پناهنده |
مدت زمان | ۱۰۲ دقیقه |
توزیعکننده | فیلمیران |
فروش گیشه | ۸٬۶۲۹٬۶۰۲٬۰۰۰ میلیارد تومان |
ژانر | درام |
دانلود فیلم تیتی
این فیلم هم اکنون در حال اکران در سینماست و بزودی زمان پخش آن در سایت اضافه میشود.
لیست بازیگران فیلم تیتی
- الناز شاکردوست در نقش تی تی (سکینه شنبه سرائی)
- پارسا پیروزفر در نقش ابراهیم ساجدی
- هوتن شکیبا در نقش امیرساسان (قربان عشقی حشمت آبادی)
- رضا عموزاد در نقش قاسم – کولی- شعبده باز
- سودابه جعفرزاد در نقش گیلدا
- مهدی فریضه در نقش مسعود
- امیرحامد در نقش جیرودی
- زینب شعبانی در نقش خانم جیرودی
- هیلدا کرد در نقش بچه رها
- منوچهر امیری در نقش اوستا حسن
- مهیار دانشمند در نقش نوازندهٔ کولی- شعبده باز
- مهران نیک روش در نقش نوازندهٔ کولی
- مهرانه به نهاد در نقش پزشک
- پیمان رحیمی در نقش نوازندهٔ کولی
- ماهان خوش طبع در نقش نوازندهٔ کولی
- شاهین اطهری در نقش نوازندهٔ کولی
- سیما فغانی در نقش نوازندهٔ کولی
عوامل فیلم تیتی
- تهیه کننده و کارگردان : آیدا پناهنده
- مجری طرح : حامد خسروی
- فیلم نامه : ارسلان امیری و آیدا پناهنده
- مدیر فیلمبرداری : فرشاد محمدی
- طراح صحنه و لباس : امیر اثباتی
- مدیرتولید : مسعود دلیری
- صدابردار : وحید مقدسی
- طراح چهره پردازی : عباس عباسی
- برنامه ریز : خسرو نصیری خواه
- دستیاراول کارگردان : عباس بهبودی
- دستیاردوم کارگردان : مازیار حاجتی
- منشی صحنه : ساناز سماواتی
- دستیاربرنامه ریز : گلزار فرزانه
- عکاس : امید صالحی
- مشاور رسانه : محمد حیدری
- سرپرست گروه فیلمبرداری و نورپرداز : داوود محمدی سیف الدین رود
- فوکاس من : مجید حسین زاده
- مجری نور : علی غیاثی
- گروه فیلمبرداری : شهاب میرکریمی ، امیر میرکریمی ، ابوالفضل محمدی سیف الدین رود و علیرضا هاشمی مقدم
- گروه صدابرداری : جواد جهانگیری و محسن پرهیزکاری
- گروه گریم : مسعود ترغبی ، سیامک احمدی و یاسمن ادیبی پور
- دستیار اول صحنه : حسین خداوردی
- مدیر صحنه : علیرضا سلیمی
- دستیار اول لباس : هدیه عینی ایدلو
- جامه دار : مرضیه بامداد
- مدیر تدارکات : نادر اژدری
- گروه تدارکات : آریس جوان ، وحید اژدری ، محمد قربانی و فرید حسن زاده
معرفی کارگردان ماه تیتی
فیلم تی تی محصول سال 1400 ایران به کارگردانی و نویسندگی آیدا پناهنده کسی که در سال 1401 به همراه همسر خود ارسلان امیری یکی از فعال ترین کارگردان های سینما بوده اند چرا که این دو در تابستان 1401 فیلم زالاوا را نویسندگی و کارگردانی کرده بودند آماده اکران دارد در فیلم زالاوا بر خلاف فیلم سینمایی تی تی ارسلان امیری کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و آیدا پناهنده نویسندگی داستان را بر عهده دارد و حال پس از گذشت نزدیک به 10 روز از تاریخ اکران زالاوا حال با یک تغییر در سمت ها اینبار ارسلان امیری نویسندگی داستان فیلم همسر خود را بر عهده دارد و آیدا پناهنده کارگردانی فیلم را بر عهده دارد البته همیشه اکران دو فیلم از یک تیم و و کارگردان در سینما منجر به شکست هر دو فیلم شده است اما شاید این دو فیلم با هم دوئل چندانی نداشته باشند چرا که هرکدام دارای داستان متفاوتی می باشند فیلم زالاوا دارای یک داستان و ژانر ترسناک می باشد و تی تی یک دارم غم ناک را به تصویر خواهد کشید.
آیدا پناهنده فیلمساز، فیلمنامهنویس و تهیهکننده، متولد 17 شهریور 1358 در تهران است. پدر و مادر او آذری و اهل شهر خوی هستند. اما خود او در تهران متولد شده و بزرگ شده خیابان فاطمی در تهران است. او لیسانس رشته فیلمبرداری و مدرک فوق لیسانس سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر دارد. آیدا پناهنده تاکنون فیلمهای کوتاه زیادی ساخته که برخی از آنها عبارتند از قوطی حلبی بازار محصول سال 1378، آن دستها محصول سال 1384، روشناییهای شهر محصول سال 1386 و تاج خروس محصول سال 1387.
همچنین آیدا پناهنده تاکنون 4 فیلم بلند سینمایی به نامهای ناهید محصول سال 1393، اسرافیل محصول سال 1395، پاییز نیکایدوها محصول سال 1397 و تی تی محصول سال 1398 را کارگردانی کرده است. پناهنده برای ساخت فیلم ناهید جایزه «آینده نویدبخش» از جشنواره فیلم کن 2015 را دریافت کرده است. همچنین جالب است بدانید که ارسلان امیری (نویسنده فیلم سینمایی Titi) همسر آیدا پناهنده است.
در آغاز نمایش فیلم، آیدا پناهنده کارگردان، نویسنده و تهیهکننده فیلم با اشاره به خوشحالیاش بابت اکران «تیتی» به مخاطبان گفت: امیدوارم بعد از دیدن فیلم، دختران و پسرانی که یکدیگر را دوست دارند، بیش از قبل به هم عشق بورزند؛ همسران بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند و فرزندان و والدین بیش از پیش به هم محبت کنند؛ چون فرصت دوست داشتن در زندگی ما کوتاه است و این فرصت کوتاه را باید قدر دانست. عشق، حلقه مفقوده روزگار ماست.
معرفی فیلم تیتی
تی تی فیلمی ایرانی محصول ۱۳۹۹ به کارگردانی و تهیهکنندگی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک ارسلان امیری و پناهنده است.
این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما به دلیل اینکه نمایش اول آن در سیوسومین جشنوارهٔ بینالمللی فیلم توکیو ۲۰۲۰ بود، از داوری در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی محروم شد.
تی تی در جدول ردهبندی منتقدان مجلهٔ فیلم که هر سال بعد از پایان جشنوارهٔ فیلم فجر برگزار میشود در دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه برگزیده شد.مجلهٔ فیلمنامهنویسیِ فیلم نگار در شمارهٔ ۲۱۸ خود این فیلم را به عنوان محبوبترین فیلمنامهٔ جشنوارهٔ سیونهم فجر به انتخاب منتقدان این مجله معرفی کرد.همچنین این فیلم بهترین فیلم سیونهمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر از نگاه منتقدان سینما شد
استقبال از فیلم تی تی در سینما
۵۰۰ میلیون تومان در روز اول اکران. «تی تی» ساخته آیدا پناهنده با چنین فروشی سکانس افتتاحیه اکرانش را کلید زد. بهترین شروع اکران ۱۴۰۱ برای یک فیلم غیرکمدی. نقطهای روشن و امیدوارکننده برای گیشهای که میگویند گرفتار قهر مخاطب شده است. فیلم آیدا پناهنده در ۵ روز اول اکران با ۷۴ هزار و ۹۷۲ تماشاگر، ۲ میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان فروخته است. اقبال تماشاگران نسبت به تی تی را باید محصول توامان قصه متفاوت و ترکیب بازیگرانش دانست. در یک تقسیمبندی کلی فیلمهای سینمای ایران معمولاً یا کمدی هستند یا درام٫ ملودرام اجتماعی. تی تی اما نه کمدی است و نه میتوان آن را در دسته فیلمهای اجتماعی مرسوم و متداول سینمای ایران قرار داد. فیلم فضای عاشقانهای دارد و به تبع شخصیت محوری رؤیاپرداز و غریبش به تخیل راه میدهد.
خلاصهٔ داستان فیلم تی تی
داستان فیلم تی تی درباره یک استاد دانشگاه و فیزیکدان به نام ابراهیم (پارسا پیروزفر) با زنی ملقب به تی تی (الناز شاکردوست) آشنا میشود. تی تی در این فیلم دختری شهرستانی و سادهایست که شغلش نیروی خدماتی در یک بیمارستان است.
او با اجاره دادن رحم خود به زوجهای نابارور، کسب درآمد میکند. تی تی نامزدی دارد (هوتن شکیبا) که مرد قابل اعتمادی نیست. اما نکته جالب اینجاست که تی تی پاک در افکار خودش غرق شده و چشمانش را به روی حقیقت (نامزدی که از او سوءاستفاده میکند) بسته است.
ابراهیم که به شدت بیمار شده است به بیمارستانی میرود که تی تی در آن کار میکند. او قصد دارد فرضیه پایان دنیا را به اثبات برساند تا بتواند بشریت را نجات دهد. به همین دلیل همیشه کاغذهایش را با خودش به این طرف و آنطرف میبرد.
اما اینبار یکدفعه تمام کاغذهای پروژهاش را که حاوی اطلاعات مهمی هستند در بیمارستان جا میگذارد. در ادامه فیلم ابراهیم برای گرفتن کاغذهایش به سراغ تی تی میرود. در پایان فیلم نیز خواهیم دید که ابراهیم و تی تی در لانگ شاتی کنار دریا نشستهاند و به دنیایی فکر میکنند که هنوز جایی برای آنها دارد.
داستان فیلم تی تی بستری است برای نشان دادن شخصیتها و کاراکترهایی که در حال اعتلای اخلاقی و انسانی هستند. ابراهیم به دنبال چیزی است تا بتواند جهان را تغییر داده و از نابودی آن جلوگیری کند، هرچند در این قسمت از فیلم بیننده دوست دارد داستان شبیه فیلمهای هالیوودی روایت شود، اما در آخر ما با یک جنبه اخلاقی و انسانی روبهرو خواهیم شد.
ابراهیم به خاطر تی تی از تمام فرضیههایش دست میکشد و به این نتیجه میرسد که هیچ چیز مهمتر از نجات یا تربیت انسان دیگری نخواهد بود.
رده ی سنی فیلم تیتی
تماشای این فیلم برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست!
پوستر فیلم تیتی
در تصویر زیر نیز میتوانید پوستر این فیلم را ببینید.
تیزر فیلم تیتی
در ویدیوی زیر میتوانید «تیزر فیلم تی تی» را تماشا کنید تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید.
نقد و بررسی کامل فیلم تیتی
در سینمای ایران که دیگر عادت کردهایم به دغدغههای اجتماعی، فضاهای خشن و چرک و شخصیتهای به ته خط رسیده، فیلم تی تی مسیر کاملا متفاوتی را رفته و فیلمی گرم، دوستداشتنی و با مایههایی از فانتزی در فضاسازی و شخصیتپردازی است که میتواند حال و هوای مخاطبش را عوض کند و حداقل به مفهوم زندگی امیدوارانه نگاه میکند.
ترکیب سه بازیگر اصلی فیلم حسابی جواب داده. به غیر از پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا که توانایی آنها برای عموم مخاطبان ثابت شده است، الناز شاکردوست به شخصیت اصلی فیلم به معنای واقعی کلمه روح و جان بخشیده و احتمالا بهترین نقشآفرینی در تمام کارنامهاش را با خلق شخصیت تی تی به انجام رسانده. اگر تا همین یک ماه پیش شک داشتید که بالاخره شاکردوست توانسته خودش را از جایگاه سابق بازیگر فیلمهای کمدی و عاشقانه بازاری بالا بکشد یا نه، کافی است او را در دو فیلم مهم امسال، تی تی و ابلق ببینید تا بهتان ثابت شود که حالا میشود برای نقشهای سخت و پیچیده هم روی این بازیگر حساب کرد. در پشت صحنه هم عوامل به کمک پناهنده آمدهاند تا فضایی متفاوت و خیالی را برای فیلمش بسازد و در این میان سهم فرشاد محمدی فیلمبردار بیش از بقیه است.
با وجود واکنشها و نقدهای تحسینآمیز، مسلما منتقدانی هم هستند که نسبت به فیلم نظر چندان مثبتی ندارند و اقبال عمومی نسبت به فیلم را بیشتر ناشی از وضعیت کنونی جشنواره و فضای تلخ و عبوس دیگر آثار میدانند تا کیفیت و اصالت خود اثر. در هر صورت باید پذیرفت که حتی با وجود استقبال نسبی هم فیلم تی تی به یک نقطه عطف در کارنامه آیدا پناهنده تبدیل شده و از حالا حساسیت و کنجکاوی بیشتری پیرامون آثار بعدیاش وجود دارد.
آیا فیلم تی تی در جذب مخاطب موفق عمل کرده است؟
این فیلم چهارمین فیلم آیدا پناهنده بعد از فیلمهای ناهید، اسرافیل و پاییز نیکایدوها است. این فیلم آیدا پناهنده نیز مانند ناهید و اسرافیل، ویژگیهای مشترکی را دارا هستند این آثار روی یک زن تمرکز دارند و جالب اینکه داستان هر سه فیلم در شمال ایران و با چشماندازهایی از دریا و جنگل و طبیعت روایت شده است.
شاید این فکر کارگردان به نفع او تمام شده است. فضاهای عاشقانه و دراماتیک در این تیپ فیلمها، تأثیر روانی بسیار خوبی را بر روی مخاطبان آن خواهد گذاشت. استفاده از لهجهها و لباسهای محلی و لوکیشنهای جذاب و طبیعی این تأثیرگذاری را دوچندان کرده است.
طبق بررسی های صورت گرفته در تحلیل فیلم تی تی و در فیلمهای آیدا پناهنده زنان با تفکرات خاصی که دارند همواره از جامعه اطرافشان جدا هستند؛ اگر شخصیت ناهید را در فیلم ناهید دیده باشید میدانید که در این فیلم نیز ناهید با داشتن یک پسر نوجوان و شوهری که قبلاً از او جدا شده و حالا دست از سرش برنمیدارد، ناهید دوباره دل به دریا میزند و عاشق میشود.
در فیلم اسرافیل نیز شخصیت ماهی در بنبست خانواده سنتیاش، عاشق شده و برای عشقش تا پای مرگ میجنگد. اما باید بدانید خاصترین زن در فیلمهای آیدا پناهنده همین تی تی است؛ او زنی جدید در سینمای ایران به شمار میرود، او کمی شعبدهبازی میداند و گاهی حقههایی جادویی میزند. زنی تنها که رسالتش در این دنیا فقط بچه آوردن برای دیگران است و دیوانهای که یک شب تا صبح در دریا شنا کرده و دعا کرده تا حال ابراهیم خوب شود.
مزد تمام رنجهای تی تی این دیالوگی است که ابراهیم میگوید: «تو شبیه هیچ کدوم از زنایی که دیدم نیستی. اصلا شبیه زنا نیستی».
این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است و به صورت محدود برای مخاطبان عام نیز در سینماها اکران شده بود. اما اگران عمومی این فیلم نشان داد، نه تنها در جشنوارهها، که در میان عموم مردم نیز به سبب بازیگران حرفهای و محبوبش و همچنین داستان تازه و جذابش موفق عمل کرده است.
ضعفهای فیلم تی تی از نگاه منتقدان
در نقد و بررسی فیلم تی تی باید گفت آیدا پناهنده در تعیین جایگاه دوربین همچنان سردرگم است و در پلانها نیز با قابهایی از پشت درخت یا بوته و تکهای پارچه، تصاویر پشت سرهمی که به نمایش گذاشته این موضوع را نادیده گرفته است.
در این فیلم بعد از بیست دقیقه تازه داستان تعلیق و کنش داستان شروع میشودکه به زعم برخی از منتقدین ممکن است این نقص از سوی نویسنده باشد.
این موارد اصولی، باید رعایت شود و این نواقص باید در کارهای بعدی رفع شوند. زیرا ممکن است او را به نخنما کردن موضوعات دراماتیک متهم سازند. فرم روایی اثر، پایانبندی فیلم را کمارزش نشان میدهد.
در واقع سکانس ابتدایی در تلاش است تا نشان دهد که در حقیقت با نجات یک انسان ما تمام جهان را نجات خواهیم داد، اما این روایت به بدترین شیوه ممکن به تصویر کشیده شده است.
در نقد و بررسی فیلم تی تی باید گفت از منظر دیداری هیچ چیزی کم ندارد و از لحاظ شنیداری نیز با حضور بهمن اردلان همه چیز در این موضوع بسیار عالی است. صداگذاری و همچنین موسیقی فیلم گوشنواز است و کارگردان توانسته از طریق آوا نیز موقعیت جغرافیایی فیلمش را درست به مخاطب نشان دهد.
در سکانسی دیگری دیده میشود که تی تی کنار آتش نشسته و نامزدش از او میخواهد تا بین خودش و ابراهیم یکی را انتخاب کند، در اینجا با مشکل کارگردانی به وضوح دیده میشود؛ این سکانس پر از حس است. در دل تی تی طوفانی بر پا شده است.
اما دوربین کارگردان با گرفتن قاب مدیوم شات، عدم تواناییاش را از به تصویر کشیدن کشمکش درونی شخصیت نشان میدهد، دوربین او نمیتواند احساس و تصمیم تی تی را به درستی نشان دهد و مجبور میشود تا تمام بار فیلم و فیلمنامه را روی نقش اصلیاش الناز شاکردوست بیاندازد.
نتیجهگیری
در نقد و بررسی فیلم تی تی همانند بهترین فیلمهای دیگر ایرانی منتقدان سعی دارند یک مسئله مهم را در ذهن ما بگنجانند. کارگردانهای بزرگ با هر شیوهای، مانند به کارگیری موسیقی و نمایش تصاویری زیبا و پر از تعلیق و به کار بردن دیالوگهای پر احساس با اکتهای عالی بازیگران سعی دارند یک مسئله انسانی را در جهان به تصویر بکشند.
اما در بیان نقد و بررسی فیلم تی تی باید گفت با اینکه کشف فرمولی برای نجات بشر، بسیار مسئله مهمی است، اما تقلای ابراهیم برای باز پسگیری فرمولهایش هیچ حس را در مخاطب بیدار نکرده و چیزی را برای فکر کردن مخاطب باقی نمیگذارد.
این فیلم از همان ابتدا روایت سستی را بنا میکند و مخاطب را در همان سطح نگاه داشته و به عمق مسئله هستی نمیبرد.
درباره نقد فیلم تی تی باید گفت هر چند ما نباید توقع یک فیلم کلاسیک یا هنری را از تی ت داشته باشیم اما رسالت یک کارگردان یا نویسنده در این است که مخاطب را متوجه اطرافش کند. تی تی یا هر انسان دیگری قرار است آنقدر بزرگ شود تا بتواند تصمیمهای زندگیاش را بهتنهایی بگیرد.
داستان فیلم تی تی گرم، دوستداشتنی و با مایههایی از داستان فانتزی در فضاسازی و شخصیتپردازی مناسب است که میتواند حال و هوای مخاطبین را بهتر کرده و آنها به زندگی امیدوار کند.
جشنواره ها و جوایز فیلم تیتی
سال | جشنواره | بخش | نامزد | نتیجه | جایزه |
---|---|---|---|---|---|
۱۳۹۹ | سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر | بهترین فیلمنامه | آیدا پناهنده و ارسلان امیری | نامزدشده | سیمرغ بلورین |
بهترین فیلمبرداری | فرشاد محمدی | نامزدشده | سیمرغ بلورین | ||
بهترین موسیقی متن | علیرضا افکاری | نامزدشده | سیمرغ بلورین | ||
بهترین فیلم از نگاه تماشاگران | آیدا پناهنده | پنجم | سیمرغ بلورین | ||
۱۴۰۰ | فستیوال بینالمللی تصاویر نو پارسی- فرانسه | بهترین فیلم از نگاه تماشاگران | آیدا پناهنده | برنده | تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران |
۱۴۰۰ | بیست و ششمین فستیوال بینالمللی سینمای مؤلف رباط- مراکش ۲۰۲۲ | بهترین بازیگر زن | الناز شاکردوست | برنده | لوح تقدیر |
تقدیر ویژه هیئت داوران | آیدا پناهنده | برنده | لوح تقدیر | ||
۱۴۰۱ | چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران | بهترین فیلم | آیدا پناهنده | نامزدشده | تندیس بهترین فیلم |
بهترین کارگردانی | آیدا پناهنده | نامزدشده | تندیس بهترین فیلم | ||
بهترین موسیقی متن | علیرضا افکاری | نامزدشده | تندیس بهترین موسیقی متن | ||
بهترین بازیگر نقش اول زن | الناز شاکردوست | برنده | تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن |
بیوگرافی بازیگران فیلم تیتی
الناز شاکردوست در نقش تی تی در فیلم تی تی
در جدیدترین فیلم آیدا پناهنده با نام تی تی این کارگردان به سراغ یک زوج هنری رفته است که شروع کار آنها با شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار شروع شد و این فیلم شروعی بود بر همکاری این دو تن ،الناز شاکر دوست و هوتن شکیبا پس از موفقیت های فیلم شبی که ماه کامل شد در این فیلم خوب درخشیدند و توانست نگاه بسیاری از منتقدین و کارگردان های سینما را به خود جذب کنند اما شاکردوست این روزها که تنها فیلم تی تی را در گیشه های سینما دارد بیشتر از همیشه کم کار شده است و سعی کرده است بعد از موفقیت هایش در شبی که ماه کامل شد در انتخاب نقش های خود دقت بیشتری به خرج دهد . در فیلم ایرانی تی تی همانند شبی که ماه کامل شد الناز شاکرد دوست با اسم تی تی جلوی دوربین رفته است و نقش همسر هوتن شکیبا را ایفا می کند اما بر خلاف فیلم شبی که ماه کامل شد آن داستان عاشقانه دیگر وجود ندارد و تی تی از همسر خود نفرت دارد و ….
الناز شاکردوست بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، متولد 7 تیر 1363 در تهران است. او در سال 1382 با بازی در فیلم اینجا… آخر دنیا وارد سینما شد و در سال 1383 با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد حسابی شناخته شد. شاکردوست با حضور در فیلمهایی چون عروس فراری محصول سال 1383، قتل آنلاین محصول سال 1384، بیوفا محصول سال 1385 و کیش و مات محصول سال 1387 که همه آنها فیلمهای چندان قدرتمندی نبودند به فعالیت خود ادامه داد. البته در این میان او در فیلمهای خوبی چون اتوبوس شب نیز به ایفای نقش پرداخت.
چیزی که درباره الناز شاکردوست ارزشمند است این است که او با وجود چهره زیبایش، در تمام این سالها سعی کرده فقط روی چهرهاش سرمایهگذاری نکند و در فیلمها و نقشهای بهتری به ایفای نقش بپردازد. خصوصا در چند سال اخیر او با بازی در فیلمهایی چون خفگی محصول سال 1395 به کارگردانی فریدون جیرانی، سراسر شب محصول سال 1396 به کارگردانی فرزاد موتمن و خصوصا فیلم شبی که ماه کامل شد محصول سال 1397 و به کارگردانی نرگس آبیار بیشتر این موضوع را نشان داده که برای آخری سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بهترین بازیگر نقش اول زن را نیز گرفته است.
پارسا پیروزفر در نقش ابراهیم ساجدی در فیلم تی تی
اما سال 1401 را باید سال موفقیت پارسا پیروز فر نامید چرا که او با یک بازگشت باشکوه با یاغی و تی تی توانست به عرصه بازیگری بازگردد که هرکدام در داستان و جذب تماشاگر به خوبی عمل کرده اند این روزها پیروز فر با یاغی نقل محافل شده است و قرار است با تی تی بازهم سال خوب خود را تکمیل کند البته هنوز برای پیش بینی موفقیت این فیلم زود است اما زوج شاکر دوست و هوتن شکیبا ثابت کرده اند که میتوانند یک اثر خوب را برای بیننده رقم بزنند باید دید آیا فیلم جدید تی تی ساخته آیدا پناهنده در گیشه چگونه عمل خواهد کرد.
پارسا پیروزفر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد 22 شهریور 1351 در تهران است. او همچنین به حرفههای دیگری مانند تدریس تئاتر، نقاشی، نمایشنامهنویسی و ترجمه نیز مشغول است. پیروزفر در سال 1371 با بازی در فیلم مجسمه وارد سینما شد و در سال 1373 و با فیلم پری با اینکه نقش کوتاهی در آن داشت، بیشتر دیده شد. اما پارسا پیروزفر بیشتر از همه با بازی در سریالهای در پناه تو، در قلب من، سفر سبز و در چشم باد در میان عموم شناخته شد.
از دیگر فیلمهای این بازیگر میتوانیم به اعتراض محصول سال 1378، مهمان مامان محصول سال 1382، اسب حیوان نجیبی است محصول سال 1389، اینجا بدون من محصول سال 1389 و شکاف محصول سال 1393 اشاره کنیم. او اخیرا نیز در فیلمهای بیحسی موضعی، مجبوریم و فیلم مورد انتظار مست عشق به کارگردانی حسن فتحی بازی کرده که مست عشق هنوز اکران نشده است. در حال حاضر فیلم ایرانی تی تی آخرین هنرنمایی پیروزفر در سینما محسوب میشود.
هوتن شکیبا در نقش نامزد تی تی
هوتن شکیبا یکی از استعدادهای نسبتا تازه کشف شده ایرانی محسوب میشود که با بازی در سریال کمدی لیسانسهها و فوق لیسانسهها حسابی معروف شد. اما هوتن شکیبا با بازی در فیلمهای سینمایی جدی مانند شبی که ماه کامل شد، ابلق و فیلم سینمایی تی تی نشان داد که در این حوزه نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. هوتن شکیبا متولد 24 خرداد 1363 است و کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه هنر دارد.
بیشترین فعالیت شکیبا در تئاتر بوده و او حتی پیش از محبوبیت در تلویزیون و سینما به روی صحنه تئاتر میرفته است. از نمایشهایی که در آنها حضور داشته باید به آثاری چون رمولوس کبیر، به خاطر یک مشت روبل، روایت ناتمام یک فصل معلق، باغ آلبالو، کامنت، الیور توئیست و بینوایان اشاره کنیم. هوتن شکیبا برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد جایزه بهترین بازیگر مرد درام از بیستمین جشنواره حافظ و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.