افتتاح حساب در ترکیهخدمات سئو پلکانیکاشت ابرو
اخبار بازیگران

اصغر فرهادی به جمع داوران جشنواره ترایبکا نیویورک پيوست

به گزارش بازیگر 360، جشنواره ترایبکا که توسط رابرت دنیرو و جین رزنتال در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است، هر سال در ماه ژوئن در منهتن نیویورک برگزار می‌شود. امسال نیز اصغر فرهادی به‌عنوان یکی از داوران بخش بین‌الملل انتخاب شده است. در کنار او، داورانی همچون سلما بلر، کیم کاترال و فرانچسکا اسکورسیزی حضور خواهند داشت. علاوه بر این، دیوید ا. راسل نیز به‌عنوان داور بخش فیلم‌های بلند داستانی این جشنواره خواهد بود.

فرهادی که در سال ۲۰۰۹ با فیلم «درباره الی» جایزه بهترین فیلم این جشنواره را کسب کرده بود، این بار در نقش داور به این جشنواره بازمی‌گردد. همچنین، ماه گذشته جشنواره کلمبیا که پرمخاطب‌ترین جشنواره سینمایی آمریکای لاتین است، بزرگداشتی برای فرهادی برگزار کرد و جایزه‌ای با عنوان «استادان» به او اهدا شد.

اصغر فرهادی، که در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ به دنیا آمده، یکی از فیلم‌سازان برجسته ایرانی است. او کار خود را به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس با فیلم «ارتفاع پست» (۱۳۸۰) به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز کرد. اولین فیلم او، «رقص در غبار» (۱۳۸۱)، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کرد. سپس، فرهادی با فیلم «شهر زیبا» (۱۳۸۲) نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر شد. او برای فیلم «چهارشنبه‌سوری» (۱۳۸۴) سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به دست آورد.

فیلم تحسین‌شده «درباره الی» (۱۳۸۷) باعث شناخت بیشتر فرهادی در عرصه بین‌المللی شد و او برای این فیلم خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را دریافت کرد. این موفقیت با ساخت فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» (۱۳۸۹)، «فروشنده» (۱۳۹۴) و «قهرمان» (۱۴۰۰) ادامه یافت. فرهادی با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» اولین ایرانی شد که جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را دریافت کرد. همچنین، «جدایی نادر از سیمین» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد و «فروشنده» جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن را کسب کرد. «قهرمان» نیز جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا