اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی فیلم سرهنگ ثریا با الهام از یک داستان واقعی

افتتاح حساب در ترکیه

فیلم سرهنگ ثریا نخستین تجربه کارگردانی لیلی عاج است که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر حاضر شده است. فیلم سرهنگ ثریا در ژانر حماسی درام تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم سرهنگ ثریا و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم سرهنگ ثریا منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم سرهنگ ثریا چه کسی است؟

فیلم سرهنگ ثریا اولین اثر لیلی عاج می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم سرهنگ ثریا چیست؟

فیلم سرهنگ ثریا از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد.در خلاصه داستان آن آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم سرهنگ ثریا چیست؟

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور تیم بازیگران فیلم سرهنگ ثریا هستند.

مشخصات فیلم سرهنگ ثریا

نام فیلمسرهنگ ثریا
نویسنده و کارگردانلیلی عاج
تهیه‌کنندهجلیل شعبانی
ژانرحماسی درام
سال تولید1401
شرکت تولیدمحصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج
تاریخ‌های انتشار
بهمن 1401 (جشنواره فیلم فجر)
مدت زمان
۹۰ دقیقه

دانلود رایگان فیلم سرهنگ ثریا

فیلم سرهنگ ثریا در چهل و یکمین جشنواره ی فیلم فجر اکران شده است. به محض انتشار لینک دانلود آن را در همین مطلب قرار می دهیم.

لیست بازیگران فیلم سرهنگ ثریا

عوامل فیلم سرهنگ ثریا

  • نویسنده و کارگردان: لیلی عاج
  • تهیه‌کننده: جلیل شعبانی
  • مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده
  • تدوین: فرامرز هوتهم
  • موسیقی: بهزاد عبدی
  • طراح صحنه: بابک پناهی
  • طراح لباس: مهرناز اکبری
  • طراح چهره‌پردازی: مهدی صیاد
  • صدابردار: حسین بشاش
  • صداگذاری: آرش قاسمی
  • مجری طرح: مجید صادقی‌ولنی.

معرفی لیلی عاج کارگردان فیلم سرهنگ ثریا

لیلی عاج متولد ۱۳۵۷ است؛ نمایشنامه‌نویس و کارگردان که مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات نمایشی دارد. او دوره فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان گذرانده است. عاج از نویسندگی تا دستیاری در تئاتر را تجربه کرده تا به کارگردانی برسد. تولید اثر در حوزه فیلم کوتاه و تلویزیون را هم باید به فهرست تجربیاتش اضافه کرد. فیلم‌های کوتاهی چون «پاییز»، «همین»، «هه‌ره وس»، «زن خط تیره مرد» و «هرچه تو را به یاد من بیاندازد زیباست» از جمله آثار اوست. لیلی عاج در تلویزیون هم در سمت‌های نویسنده و کارگردان، مدیر تولید و دستیار تهیه فعالیت کرده و فیلم «لونه شغال» را هم نویسندگی کرده است. حالا در کنار همه این تجربیات، فیلم سرهنگ ثریا اولین تجربه فیلمسازی عاج محسوب می‌شود.

معرفی لیلی عاج کارگردان فیلم سرهنگ ثریا

گفتگو با لیلی عاج کارگردان فیلم سرهنگ ثریا

لیلی عاج کارگردان فیلم تحسین شده از نگاه منتقدین «سرهنگ ثریا» که در دوره چهل‌ویکم فجر در مسابقه سودای سیمرغ به رقابت می‌پردازد؛ در گفت‌وگویی به بیان چالشهای ساخت فیلمش نشسته؛ که در ادامه می‌خوانید:

مجری:خانم عاج اگر اشتباه نکنم این اولین فیلم‌ بلند شماست؟ البته من یک سری مطلب در بولتن خبری جشنواره خواندم که چطور این موضوع به ذهن‌تان رسیده، ولی ساخت فیلم اول چگونه است؟

عاج:هیجان انگیز و پر از شوق آموختن است، حداقل برای من این‌گونه بود، چرا که من از تئاتر آمدم، از مدیومی به مدیوم دیگر کوچ کردن، هیجان خاص خودش را دارد. آدم همیشه نگران است آنچه که دانش آن را دارد، آیا به ساخت فیلم کمک می‌کند یا خیر. من به شخصه در حال یادگرفتن از گروهم بودم و این شوق یادگیری جذاب بود.
مجری:بیشترین تاثیر را چه کسی روی شما داشت؟
عاج : هرکدام به نحوی، آقای برازنده. مدیر فیلمبرداری، آقای بشیر صدابردار، همه گروه، واقعا سرهنگ ثریا یک گروه بسیار همدل و همراه بود، نمی‌توانم بگویم شخص خاصی تاثیر داشت. این همدلی گروهی، برایم شوق برانگیز بود.
مجری: با دیدن فیلم حس می‌کنیم خانم صامتی بر همه تاثیرگذار است.
عاج: خانم صامتی یک بازیگر شش‌دانگ، درجه یک و یک انسان فوق‌العاده است. همین‌گونه که در کمپ آزادی برای همه مادر است، برای همه ما نیز در صحنه مادری کرد.
مجری: در دو جمله از ایده فیلم بگویید و اینکه چگونه این ایده به ذهن‌تان رسیده است؟
عاج: من درباره سازمان منافقین نمایشنامه‌ای کار کرده بودم؛ بعد که اجرای صحنه‌ای نمایشنامه‌ام به اتمام رسید، عکسی از خانواده‌ها دیدم که پشت در اردوگاه اشرف هستند. یک عکس این ایده را به ذهن من رساند.
مجری:تحقیقات چقدر طول کشید؟
عاج: تحقیقات حدود هفت ماه طول کشید، به هرحال پیدا کردن سوژه‌ها کار بسیار سختی بود، ازین جهت که ابتدا، خانواده‌ها مایل به گفت‌وگو و همکاری نبودند، باید اعتماد آنها را جلب می‌کردم، باید جدا‌شده‌ها از اردوگاه اشرف را پیدا می‌کردم. همچنین خانواده‌هایی که در کمپ آزادی بودند. این پیدا کردن این خانواده‌ها، چون همه ساکن تهران نیستند، برخی ساکن ارومیه بودند، برخی زنجان، شیراز بودند، این پیدا کردن و قرارگذاشتن و رفت و آمد، حدود شش، هفت ماهی طول کشید.
مجری :پیدا کردن تهیه کننده چطور بود؟ همین‌که فیلم‌نامه تمام شد، پیدا کردید یا خیر؟ روال کار چگونه بوده است؟
عاج : واقعیت این است که من نمایش را که کار می‌کردم از سرمایه‌گذارهای مختلف برای دیدن دعوت می‌کردم، چون ایده داشتم که نسخه سینمایی آن را کار کنم. یعنی در واقع اول نمایش تهیه‌کننده پیدا کرد بعد فیلم‌نامه تهیه کننده یافت.
مجری: شما با سازمان فرهنگی و رسانه‌ای اوج کار کردید. اوج را هم در همان نمایش پیدا کردید؟
عاج :بله، من شب آخر نمایشم، سازمان فرهنگی هنری اوج را دعوت کردم و گفتم سینابس سینمایی این نمایش آماده است و ثبت سینمایی شده، کلیت و حال و هوای اثر چیزی است که در نمایش می‌بینید. قراری گذاشته شد، سیناپس را مطالعه کردند، درباره آن گفت‌وگو کردیم، سیناپس دیگری نوشته ‌شد و وقتی پذیرفتند، مراحل بعدی پیش رفت.
مجری: روال کار برای فیلم اولی‌ها، که یا فیلم کوتاه زیادی داشته باشند یا از دستیاری کارگردان شروع کرده‌اند، برای شما چگونه بوده است؟
عاج: البته من فرزند سینما هستم، فرزند سینمای جوان، یعنی قبل از اینکه فرزند تئاتر باشم، سینمای جوانی بوده‌ام. من سال 76 دوره تکمیلی فیلم‌سازی در سینمای جوان را طی کرده‌ام و از سال 77 تا 81 ازفیلم‌سازان پرکار دفتر انجمن سینمایی جوان بودم، در جشنواره کوتاه تهران، چند سال متوالی، از 79 تا 81 فیلم داشتم و هم جشنواره مستند تجربی کار مستند نیمه بلند با خانه مستند تجربی کار کردم که جایزه نیز گرفت. عنوان مستند شایسته‌ی جایزه «هرچه تو را به یاد من بیاورد زیباست» بود. با سینمای جوان دفتر تهران نیز چند کار تولید کرده بودم، اولین فیلمی که ساختم، فیلم کوتاه 16 میلیمتری با عنوان پاییز بود، فیلم کوتاه برای سال 79 بخش مسابقه سینمای الف فیلم‌های کوتاه تهران است، ارشد تئاتر خواندم. در دانشگاه کار تدریس انجام دادم، تا سالها در حوزه تئاتر و نمایش‌نامه نویسی فعال بودم.
پس نتیجتا اول سینمای کوتاه بودم، بعد تئاتر و بعدتر دوباره به سینما برگشتم.
مجری : پس در واقع رزومه فیلم‌سازی در کارنامه شما مشاهده می‌شود و نمی‌توان گفت از تئاتر به سینما آمدید؟ اساسا تجربه‌های گذشته شما در فیلمسازی چه کمکی به شما در زمینه تولید فیلم  «سرهنگ ثریا» کرد؟ 
عاج : من فیلم16 میلیمتری در جشنواره فیلم کوتاه تهران کار کردم. واقعیت این است که فضای ذهنی‌ من تئاتر بود و از 81 به بعد فیلم کار نکرده بودم، البته برای تلویزیون در این سالها برنامه‌های ترکیبی کار کردم. برنامه کودک نو‌شتم، یک‌ سال نویسنده ثابت سیمای خانواده بودم.
مجری :چرا اوج به شما اعتماد کرد و آن پول را در اختیار شما قرار داد؟
عاج : البته که ما بودجه زیادی نداشتیم و جزو فیلم‌های ارزان بودیم. دیدید که ما در یک لوکیشن ثابت هستیم، بازیگران سلبریتی و آنچنان معروفی نیستند، اما همه چیز حساب شده و دقیق بود. سعی شده هزینه‌ها ارزان باشد. بهتر است از تهیه‌کننده هم بپرسید اما شاید مهمترین دلیل این باشد که سینابس را خواندند، فیلم‌های کوتاه را دیدند، تئاتر را دیدند، گفت‌وگو کردند، خدا کمک کرد و اعتماد کردند. اوج سیاستی دارد که درباره فیلم اولی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، فیلم شهیدزین‌الدین نیز یک فیلم اولی است، سالهاست با فیلم اولی‌ها کار می‌کند. امیرعباس رفیعی برای فیلم لباس‌شخصی نیز، فیلم اولی بود. این نیست که من تنها فیلم اولی اوج باشم، سالهاست که اوج روی فیلم اولی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، کما اینکه فیلمی با یک پروداکشن عظیم درباره شهید زین‌الدین را یک آقای فیلم‌اولی کار می‌کند.
مجری: فکر می‌کنید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به خانم ثابتی می‌رسد؟
عاج : نمی‌دانم. قطعا کاندید می‌شوند ولی نمی‌دانم. من چون فیلم‌های دیگر را ندیدم، برآیند درستی ندارم.
مجری : هدایت بازیگران در فیلم چگونه بود؟
عاج : من تنها می‌دانم چه چیزی بد است، اما نمی‌دانم چه چیزی خوب است. آنچه بد است بستگی به لحظه دارد، مثلا می‌گویم زیاد دستتان را برای این دیالوگ تکان بدهید ، خیلی بد است.خیلی پلک بزنید، بد است. گام صدا بالا باشد، بد است. الان و در این پلان باید صدا گرفته باشد. نباید شارپ باشد. تنها تکنیکم این است که متن را که می‌خوانیم مشابه تئاتر برخورد نمی‌کنم. متن تئاتر را که می‌خوانیم، دوماه مداوم با آن کار می‌کنیم و شب سی‌ام اجرا همه چیز پخته می‌شود، اما در سینما اولین روزی که اجرا آغاز می‌شود، باید پخته باشد، مضاف بر اینکه درست است من لوکیشن را ساختم اما دوستان به هرحال رج می‌زدند. نسبت به لوکیشن‌های مثلا در اسد، آماده شده‌ی آن نسبت با کمپ فرق می‌کند. بچه‌ها رج می‌زدند. باید در همان اولین پلانی که بازیگر جلوی دوربین می‌رود بهترین اجرا را داشته باشد، بنابراین من آنچیزی که با بازیگر دارم، علاوه بر گفت‌وگوی زیاد، ساعت‌ها صحبت می‌کردم. این است که بگویم این کار را نکن. هرکاری دوست داری انجام بده اما این را انجام نده. گاهی اوقات کات می‌دهم و می‌گویم نه، یکبار دیگر. فقط می‌دانم چه چیزی خوب نیست. البته که واژه خوب خیلی متکثر است. ولی برایم واضح است که چه چیزی بد است.
مجری : سوال دیگر این که شما برای این فیلم کتابی خواندید؟
عاج : من چون دانشگاه تدریس می‌کنم بسیار زیاد مقاله علمی پژوهشی دارم، به دلایل اجراهای مختلفی که دارم. در مورد تئاتر ایرانی، تئاتر دفاع مقدس، شما به عنوان معلم باید هرسال مقاله علمی پژوهشی داشته باشید که بتوانید کارتان را پیش ببرید، چون پژوهش همواره برای من مهم بوده است. من نمایشنامه دیگری به نام قندخون داشتم، درباره کارخانه قند ورامین. همه دوستان اطلاع دارند و البته خدا کمک کرد من یک تنه، مدتها اتوبوس می‌گرفتم تا کارگران کارخانه قند ورامین به تهران بیآیند و تئاتر را ببینند، و من به شخصه هفت هشت بار با هزینه شخصی به و رامین رفته‌ام. مشابه یک خبرنگار مدتها به ورامین می‌رفتم و چقدر درباره ساختمان کارخانه قند که ثبت آثار تاریخی هم شده، کار کرده‌ام. منظور این است که بگویم این بخش پژوهشی بسیار مهم است. درباره این اثر، کارهای پژوهشی مکتوب بسیار انجام شده. بارها گفته‌ام، به طور مثال، ابتدایی‌ترین که غنی هم است، چیزی که به ذهنم می‌رسد را ابتدایی‌ترین می‌گویم، کتاب مفصل چهارجلدی مرکز اسناد انقلاب اسلامی کار کرده است، از سال 1344 که سازمان توسط حمیدنژاد و بدیع‌زادگان تاسیس شده تا پایان عملیات مرصاد، کتابی با عنوان «سازمان مجاهدین» تدوین شده است. کتاب چهار جلدی بسیار مفصلی است و اتفاقات را جزءبه‌جزء نوشته است. مضاف بر اینکه افرادی که از سازمان جدا شده‌اند، مجموعه خاطراتشان نیز چاپ شده است و اغلب نیز به چاپ دهم و بالاتر رسیده، مثل خاطراتی که سوره مهر چاپ شده.
ما کتاب‌های زیادی داریم که در سوره مهر و جاهای دیگر چاپ شده‌اند، خوشبختانه یا متاسفانه ما برای منابع مکتوب و میدانی بسیار دست‌پر بودیم، چون همه در مورد آنها کار کرده‌اند.
مجری: درباره خانم عبداللهی و زندگی واقعی ایشان کمی صحبت می‌کنید؟
عاج: من مادران زیادی در این موضوع دیدم. در بسیاری از برخوردهایی که با مادران داشتم، به نظرم ماجرای خانم عبداللهی و خود کاراکتر مدیریتی که در کمپ آزادی داشت، پتانسیل بیشتری نسبت به سایرین داشت. مازاد بر اینکه خانم عبداللهی شمایلی از همه مادران کمپ آزادی است.
مجری : با توجه به توضیحات شما، چرا در تیتراژ نوشته نشده فیلم یک اقتباس است؟ 
عاج ما در تیتراژ پایانی نوشته‌ایم با الهام از یک داستان واقعی. در واقع اثر اقتباس نیست. اقتباس از ریشه قبس می‌آید. در گذشته که گاز نبوده و آتش بوده، اگر تنور خاموش می‌شده، در خانه همسایه را می‌زدندو می‌گفتند، یک قبس آتش به من بده. یا یک کفگیر آتش به من بده و آتش را ببری و شعله خود را روشن کنی. این در واقع بهترین معنای اقتباس است. اما این فیلم اقتباس نبود، الهام از داستان واقعی بود. اینکه شما آتش را گرفته باشید، نبود. الهام بود و متفاوت است. گویی خانم عبدالهی و دیگران برای من تعریف می‌کردند و آنچه که برای من تعریف می‌کردند در فرآیند تبدیل به چیز دیگری می‌شد.
مجری : اگر سیمرغ بلورین بهترین فیلم اقتباسی را هم داشتیم، شما الهام می‌نوشتید یا اقتباس؟
عاج: اساسا اقتباس را من خیلی ندیدم و تا به حال درباره آن چیز زیادی ندیده‌ام. تا به حال ندیده‌ام که برای یک اثر واقعی اقتباس بگویند. بیشتر اقتباس را برای اثر ادبی که خلق شده است، می‌گویند. مثلا می‌گویند از ارکسترسمفونی فلان یا از رمان فلان اقتباس شده است. گویی به نظر می‌رسد اقتباس از اثر خلق شده به کار می‌رود، البته مطمئن نیستم. ولی من از آن ماجرا الهام گرفته‌ام.

صحبت‌های عوامل فیلم در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱

لیلی عاج | کارگردان سرهنگ ثریا:

  • سال ۹۹ از طرف مرکز هنرهای نمایشی برای چاپ کتاب دعوت شده بودم. بچه گیلانغرب هستم و پدر بزرگم عضو گروه مرصاد بود به همین دلیل از کودکی می‌خواستم آن را بنویسم. همان طور که درباره سازمان مجاهدین جست‌وجو می‌کردم مادری کنار سیم‌خار‌دارها دیدم که بسیار تاثیرگذار بود. کم‌کم مراحل تحقیق را انجام دادم و با ثریا عبداللهی که یکی از مادرها بود، آشنا شدم و فیلم سرهنگ ثریا شکل گرفت.
  • موفقیت فیلم و هر نکته‌ای درباره آن در دست خداست. ربطی به هیچ‌کس ندارد. من یک سوژه زنانه ملتهب دیدم که درام داشت و ترغیب شدم به عنوان اولین فیلم آن را بسازم. حداقل فایده‌ای که این فیلم دارد، این است که سفید‌سازی پرونده فرقه رجویه و مجاهدین را باور نکنیم.

جلیل شعبانی | تهیه‌کننده:

  • زمانی که درباره فیلمنامه با خانم عاج صحبت می‌کردیم بحثمان این بود که ممکن است این اتفاق در همه جای دنیا اتفاق بیفتد و مادر و خواهرهایی پشت درهای بسته باشند به همین دلیل فکر می‌کنم سوژه بین‌المللی است و ممکن است در هر کجای جهان اتفاق بیفتد.

بهزاد عبدی | آهنگساز:

  • برای خلق اثر هنری سعی می‌کنیم به روح اثر نزدیک شویم و من هم آثار مختلف را دیدم و زمانی که به روح اثر نزدیک شدم تصمیم گرفتم این طور کار کنم گرچه ۲جور کار انجام دادم و با مشورت خانم عاج با همان تحلیل پیش رفتم. سولوی کار بر اساس دودوک بود و صدای زنی بود که افکار را متوجه فرزندش کند.

معرفی فیلم سرهنگ ثریا

فیلم سرهنگ ثریا یکی از فیلم‌های مهم جشنواره چهل و یکم است. لیلی عاج یکی از فیلم اولی‌های امسال جشنواره است که با دستمایه قرار دادن موضوع پادگان اشرف مقر سازمان منافقین سعی کرده است با یک پروژه بزرگ وارد عرصه فیلمسازی شود. جلیل شعبانی تهیه‌کننده سرهنگ ثریا پیش از این نیز از فیلم اولی‌ها حمایت کرده و سال ۹۹ فیلم منصور که به زندگی سرلشگر ستاری می‌پردازد را به عنوان تهیه‌کننده در کارنامه دارد.

داستان فیلم سرهنگ ثریا

«سرهنگ ثریا» تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد. داستان مادری که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته است و مادر تلاش خود را برای آزادی فرزندش از دست این گروه تروریستی انجام می‌دهد. این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی لیلی عاج است و در خلاصه داستان آن آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

چند نکته درباره فیلم

  • لیلی عاج یکی از کارگردانان زن حاضر در جشنواره فیلم فجر است. ناهید عزیزی کارگردان فیلم آه سرد دیگر کارگردان زن این دوره از جشنواره است.
  • در دهه ۹۰ توجه بسیاری به فعالیت‌های منافقین در قالب ساخت فیلم‌های مختلف شده است. بهروز شعیبی و محمدحسین مهدویان فیلمسازانی هستند که به بخشی از تاریخ این گروه تروریستی در آثارشان اشاره کردند.
  • حضور ژاله صامتی در قامت یکی از مادرانی که فرزندش درگیر گروه منافقین شده است از جذابیت‌های این فیلم است.
  • در هنگام اکران فیلم در پردیس ملت مادران فرزندانی که در پادگان اشرف گرفتار گروهک منافقین شدند، حضور داشتند.
  • ژاله صامتی نقش یکی از همین مادرانی را ایفا کرد که سال‌ها فرزندش گرفتار گروهک منافقین بود. این مادر در زمان نمایش فیلم در سالن جشنواره فجر با حالی دگرگون به تماشای فیلم نشست و صدای گریه‌اش خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

پوستر فیلم سرهنگ ثریا

پوستر فیلم سرهنگ ثریا

تیزر فیلم سرهنگ ثریا

بیوگرافی بازیگران فیلم سرهنگ ثریا

ژاله صامتی

ژاله صامتی متولد 14 فروردین 1351 در تهران، فارغ التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنر، هنرپیشه است. فعالیت هنری خود از سال 1372 با بازی در فیلم سینمایی دت یعنی دختر آغاز کرد. سال 1373 در فیلم سینمایی دشت ارغوانی به عنوان نقش اول حضور یافت. مجموعه تلویزیونی یحیی و گلابتون نخستین تجربه تلویزیونی او بود. ژاله صامتی با ایرج سنجری ازدواج کرده و دو دختر به نام های نیاز و یاس دارد.

بیوگرافی ژاله صامتی

وحید آقاپور

وحید آقاپور متولد خرداد ماه 1357 در شهرری، فارغ التحصیل کارشناسی بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا،دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش از دانشکده سینما ـ تئاتر ، هنرپیشه، صداپیشه و عروسک گردان است. فعالیت هنری را سال 1376 با نمایش هاپوخان در فرهنگسرای بهمن آغاز کرد. سال 1378 به عنوان عروسک گردان در نمایش خورشید در آتش کار کرد. سال 1384 نمایش دو لقک و نصفی را کارگردانی کرد. سال 1387 با تله فیلم خوشبختی مقابل دوربین رفت. با بازی در فیلم پذیرایی ساده، سینما را تجربه کرد. سریال چک برگشتی نخستین تجربه تلویزیونی او در سال 1390 بود. همسر او مریم داننده نیز بازیگر تئاتر است. وحید آقاپور تاکنون در آثار بسیاری از جمله فیلم های موقعیت مهدی ، تفریق ، گلدن تایم ، اکسیدان ، پذیرایی ساده ، مجموعه های عاشورا ، دل دار ، بانوی سردار ، لحظه گرگ و میش ، شرایط خاص ، مجموعه های نمایش خانگی جوکر ، ممیزی و سقوط (اختصاصی فیلیمو) حضور داشته است. او سال های 1379 ، 80 و 81 جایزه اول بازیگری مرد از جشنواره دانشگاه تهران را بدست آورد.

وحید آقاپور

حمیدرضا محمدی

حمیدرضا محمدی هنرپیشه و دوبلر ایرانی است. او برای اولین بار در سال 1388 در فیلم سینمایی دکان های پیامبری مقابل دوربین رفت.سریال های راز پنهان، خانواده دکتر ماهان و فیلم های سینمایی گورکن، مردان آفتاب و آبادان یازده 60 از دیگر اثاری هستند که محمدی در آن ها حضور داشته است.

حمیدرضا محمدی

دیبا زاهدی

دیبا زاهدی بازیگر زن اهل ایران است.او در چند فیلم سینمایی از جمله آزاد به قید شرط، بادیگارد، سایه، پنج ستاره، لامینور و اگزما حضور داشته است.

عکس پرتره دیبا زاهدی با تیپ مشکی

جوایز و افتخارات فیلم سرهنگ ثریا

جشنواره فیلم فجر

مراسمتاریخ برگزاریردهنامزدنتیجه
چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر۲۲ بهمن ۱۴۰۱بهترین جلوه‌های ویژه بصریمحمد برادراندیپلم افتخار
بهترین موسیقی متنبهزاد عبدینامزدشده
بهترین نقش اول زنژاله صامتینامزدشده
بهترین فیلم اوللیلی عاجدیپلم افتخار
جایزه گوهرشادبرنده
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بازیگر ۳۶۰

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر ۳۶۰ دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا