اخبار بازیگرانسریال خارجی

ساخت سریال قاتلین توسط مصری ها ؛ حشاشین (The Assassins) حسن صباح

سریال قاتلین (الحشاشین یا The Assassins) سریالی مصری در ژانر اکشن، ماجراجویی و بیوگرافی محصول سال 2024 است که توسط پیتر میمی ساخته شده است و وقایع تاریخی قرن یازدهم و گروه الحشاشین را به تصویر می‌کشد. در این مطلب، خبرهای مربوط به سریال قاتلین و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال قاتلین منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال قاتلین چه کسی است؟

کارگردان سریال قاتلین پیتر میمی است.

خلاصه داستان سریال قاتلین چیست؟

سریال قاتلین وقایع تاریخی قرن یازدهم و گروه الحشاشین را به تصویر می‌کشد.

اسامی بازیگران نقش اصلی سریال قاتلین چیست؟

در سریال قاتلین گروهی از بازیگران شامل کریم عبدالعزیز، فتحی عبدالوهاب، میرنا نورالدین و احمد عید و… حضور دارند.

مشخصات سریال قاتلین

نام سریالقاتلین
کارگردانپیتر میمی
تولیدکنندهسینرجی للإنتاج الفنی
تهیه کنندگانفتحی اسماعیل، تامر مرسی
نویسندهعبدالرحیم کمال
کشور سازندهمصر
ژانردرام تاریخی
زندگی‌نامه‌ای
تاریخ‌های انتشار۱۱ مارس ۲۰۲۴ – اکنون
تعداد قسمت ها
۳۰
آهنگساز
أمین بوحافة

بازیگران سریال قاتلین

لیست بازیگران سریال قاتلین

  • کریم عبد العزیز در نقش حسن صباح
  • فتحی عبدالوهاب در نقش نظام‌الملک
  • میرنا نورالدین در نقش دنیا زاد
  • احمد عید در نقش زید بن سیحون
  • اسلام جمال در نقش سلطان ملکشاه یکم
  • نیکلاس معاوض در نقش خیام
  • سامی الشیخ در نقش کیا بزرگ‌امید
  • سارا الشامی در نقش نورهان

معرفی سریال قاتلین

هر ساله، کشور مصر در اولین روز از ماه رمضان، نزدیک به ۳۰ مجموعه تلویزیونی متشکل از ۱۵ الی ۳۰ قسمت برای بینندگان خود پخش می‌کند؛ دوره‌ای که با عنوان «هالیوودِ آفریقای شمالی/جنوب غربی آسیا» شناخته می‌شود. درحالی‌که این سریال‌ها منعکس‌کننده جنبه‌های مختلف و متنوعی از جامعه مصر هستند، مردم از سراسر جهان عرب، به تماشای آن‌ها می‌نشینند. این تولیدات اختصاصی، شامل فیلم و سریال‌هایی از مراکش تا کویت است. صنعت تلویزیون مصر از درام‌های تاریخی و خانوادگی گرفته تا اکشن، داستان‌هایی درباره عدالت اجتماعی و البته کمدی را پوشش می‌دهد.

سریال The Assassins (قاتلین) که با نام Al-Hashashin (حشاشین) هم شناخته می‌شود وقایع تاریخی قرن یازدهم را نشان میدهد؛ جایی که رهبر قاتلین یعنی حسن الصباح را به تصویر میکشد. او رهبری گروهی را برعهده داشت که به ترورهای خونین شخصیت‌های سرشناس در آن دوره‌ی تاریخی معروف بودند. حسن الصباح گروهی از فداکارترین پیروان آیین اسماعیلیه را گرد هم آورد؛ گروهی از قاتلان شیعه در کوه‌های ایران و سوریه. آن‌ها قلب پادشاهان و حاکمان را به وحشت می‌انداختند و چندین شخصیت مهم تاریخی را ترور می‌کردند. این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی پیتر میمی، ساخته شده است.

حسن صباح کیست؟

اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی هم مقدمه‌ای برای این سریال برای شما شرح دهیم، می‌توانیم اینطور بگوییم: حسن صباح یک رهبر مذهبی و نظامی، بنیانگذار فرقه اسماعیلیه نزاری بود که به‌طور گسترده با نام حشاشین یا فرقه‌ی قاتلین شناخته می‌شود؛ او همچنین در دولت اسماعیلیه نزاری، از سال ۱۰۹۰ تا ۱۱۲۴ پس از میلاد، حکومت کرد. صباح درکنار نقش خود به‌عنوان یک رهبر توانمند، یک محقق برجسته در ریاضیات، به‌ویژه در هندسه و همچنین نجوم و فلسفه، به‌ویژه در معرفت‌شناسی بود. او در غرب به نامِ پیرمرد کوهستان (Old Man of the Mountain) معروف شد؛ نامی که در نوشته‌های مارکوپولو به او داده شد که به مالکیت فرقه، بر قلعه کوهستانی فرمانروایی الموت اشاره داشت.

در آن زمان، آن‌ها در کوه‌های ایران و شام زندگی می‌کردند و سیاست سخت‌گیرانه‌ای را در سرتاسر خاورمیانه در پیش گرفتند که تهدیدی استراتژیک برای اقتدار فاطمیون، عباسیان و سلجوقیان بود و منجر به کشته شدنِ چندین رهبر مسیحی شد. در طی دورانی نزدیک به ۲۰۰ سال، آن‌ها صدها نفر را که دشمن دولت اسماعیلیه نزاری محسوب می‌شدند، کشتند. اعتقاد بر این است که اصطلاح مدرن ترور از تاکتیک‌های استفاده شده توسط فرقه‌ی قاتلین یا حشاشین سرچشمه می‌گیرد. حسن صباح در سال ۱۰۹۰، بعد از اینکه قلعه‌ی الموت در کوه‌های البرز را به‌دست می‌آورد، فرقه‌ی حشاشین یا قاتلین را شکل می‌دهد.

گمان می‌رود که حسن زندگی‌نامه‌ای نوشته بود که چیزی از آن باقی نمانده است. اما به نظر می‌رسد زیربنای بخش اول زندگینامه اسماعیلی ناشناس با‌عنوان سرگذشت سیدنا (Sargozasht-e Seyyednā) باشد. او دائماً مشغول نوشتن کتاب و مطالعه بود. کتاب فصول اربعه از نوشته‌های صباح است. او دو پسر داشت که هر دو را به جرم تخلف از اصول دین قصاص کرد؛ یکی را به جرم نوشیدن شراب و دیگری را به جرم دخالت در قتل داعی حسین قائنی که پس از مدتی مشخص شد نقشی در آن ماجرا نداشته است. همین اتفاقات گواه آن است که صباح چه اراده‌ی محکمی در مسیر خود داشت و چقدر به اصول دین و پیرامون آن پایبند بود. آرامگاه حسن صباح از سال ۱۱۲۴ تا ۱۲۵۶ در همان قلعه‌ی الموت بود و از مناطق مهم به شمار می‌رفت اما سرانجام توسط مغولان نابود شد.

خلاصه داستان و بررسی کامل سریال قاتلین

در سریال قاتلین رخدادها در یک بستر تاریخی، در سدهٔ یازدهم اتفاق می‌افتد. در آن زمان حسن صباح رهبری گروه حشاشین را عهده‌دار بود که به انجام ترورهای خونین شخصیت‌های برجسته مشهور بودند.

خلاصه داستان و بررسی کامل سریال قاتلین

زمان پخش سریال حشاشین – The Assassins

سریال قاتلین یکی از جدیدترین سریال‌های عربی در ژانر درام و تاریخی است که در ماه رمضان ۱۴۰۳ از تلویزیون مصر پخش شد. این سریال در ۱۶ قسمت تولید شده و به دلیل موضوع و محتوای جذاب، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

لازم‌به‌ذکر است، فیلم‌برداری این سریال دو سال به‌طول انجامید و قرار بود در ماه رمضان سال گذشته پخش شود؛ اما به‌دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاد.

  • کشور پخش‌کننده سریال حشاشین : مصر
  • زمان پخش سریال الحشاشین : ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳

انتقادات

گویش محاوره‌ای که شخصیت‌های سریال قاتلین به آن صحبت می‌کنند انتقادهای زیادی را برانگیخت، به خصوص که سریال تاریخی است و زبان شخصیت‌های سریال باید عربی کلاسیک باشد.

  1. سمیحه ایوب هنرمند به وب سایت الشرق نیوز گفت: «عربی کلاسیک بهترین زبان در آثار تاریخی است تا نسل‌های کنونی آن زبان را درک کنند» و به غیبت عربی کلاسیک در آثار هنری به‌طور کلی برای نزدیک به ۱۵ سال اشاره کرد. مردم دیگر به آن عادت ندارند.
  2. مجدی احمد علی کارگردان سینما اظهار داشت: انتقاد برخی از افراد به عدم استفاده از عربی کلاسیک با توجه به تاریخی بودن این سریال طبیعی است و ادامه داد: به نظر من ممکن است تکیه بر زبان عربی عامیانه از سوی سازندگان اثر عمدی بوده باشد. گسترش و دستیابی به بیشترین مخاطب.»
  3. محمد فاضل کارگردان با اشاره به اینکه سریال قاتلین اولین اثر تاریخی نیست که به گویش محاوره ای تکیه می‌کند، زیرا پیش از آن سریال‌های زیادی ساخته شده است، تأکید کرد: «مهم‌ترین نکته این است که کار به خوبی ارائه شود. اطمینان حاصل شود که پیام آن به دست می‌آید و بر مخاطبان تأثیر می‌گذارد.»
  4. تارک الشناوی، منتقد، گفت: «ما از دهه ۱۹۶۰ قوانینی را به ارث برده‌ایم که آثار تاریخی و مذهبی به زبان عربی کلاسیک ارائه می‌شود و البته این منطقی نیست.» با اشاره به اینکه «ریدلی اسکات ناپلئون را به انگلیسی ارائه کرد، هرچند شخصیت فرانسوی است.»

انتشار «حشاشین» در ایران ممنوع است ، هیچ پلتفرمی حق نشر آن را ندارد

این سریال مصری، درباره زندگی و اعمال حسن صباح، رهبر اسماعیلیه در ایران است و با تمرکز روی این مسئله ساخته شده که چگونه صباح با ایجاد فرقه‌ای به نام «حشاشین»، جایگاه خود را در میان حاکمان آن زمان به دست آورد و با ترورها و فعالیت‌های زیرزمینی، تلاش کرد تا از تحت تسلط عرب‌ها و ترک‌ها بیرون بیاید. «حشاشین» توسط عبدالرحیم کمال نوشته و توسط پیتر میمی کارگردانی شده و فیلمبرداری آن دو سال طول کشیده است.

پس از اینکه سی قسمت از «حشاشین» در پلتفرم‌ها بارگزاری شده و مخاطبان هم آن را تماشا کرده‌اند، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا از تحریف‌های این سریال در روایت تاریخ اسلام صحبت به میان آورده و گفته با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا اعلام کرده مجوز این سریال مورد تایید ساترا نیست.

سخنگوی مجمع رصتا هم درباره اینکه چرا ساترا انقدر دیر وارد عمل شده گفته که ساترا تلاش می‌کند از این ممنوعیت سریال‌ها را در زمان مناسب اعلام کند تا تاثیر معکوس نداشته باشد و استقبال مخاطبان از آن بالا نرود.

امیدعلی مسعودی، یکی از اعضای شورای سواد فضای مجازی ساترا هم گفته این سریال قصد داشته اختلافات مذهبی مسلمانان را به تصویر بکشد و سرآغاز ترور را به ایرانی‌ها ربط دهد و شهرهای ری، قم و اصفهان را به عنوان منشاء تروریست معرفی کند. بعد هم تاکید کرده که لازم است انتشار تمام سریال‌های خارجی نیز همچون سریال‌های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.

جالب اینجاست که در تمام طول مدت انتشار سریال، هیچ‌یک از این مدیران به لزوم حذف آن اشاره نکرده بودند و حالا بعد از این همه وقت که سریال به طور کامل در پلتفرم‌ها بارگذاری شده و همه علاقه‌مندان هم آن را تماشا کرده‌اند، تازه به فکر حذف آن افتاده‌اند.

پوستر سریال قاتلین

پوستر سریال قاتلین

بیوگرافی بازیگران سریال قاتلین

کریم عبدالعزیز از بازیگران مرد سریال در نقش حسن صباح

کریم عبدالعزیز، زاده ۱۷ اوت ۱۹۷۵، بازیگر و کارگردانی مصری است که در خانواده‌ای هنری پرورش یافت. پدرش، محمد عبدالعزیز، و عمویش، عمر عبدالعزیز، هردو از کارگردانان شناخته‌شده سینمای مصر هستند.

کریم عبدالعزیز بازیگری را از کودکی آغاز کرد و اولین‌بار در فیلم‌های پدرش، “آقایان مراقب باشید” و “بعضی‌ها دو بار نزد نماینده مجاز می‌روند” به ایفای نقش پرداخت.

او در سال ۱۹۹۴ به مؤسسه عالی سینما پیوست و در سال ۱۳۷۶ از گروه کارگردانی فارغ‌التحصیل شد. پس از فارغ‌التحصیلی، مدتی به‌عنوان دستیار کارگردان مشغول به کار شد؛ اما در نهایت تصمیم گرفت به‌جای کارگردانی، به بازیگری روی آورد.

شریف عرفه، کارگردان نامدار مصری، اولین‌بار کریم عبدالعزیز را به دنیای بازیگری معرفی کرد و او در فیلم‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت و به شهرت رسید.

عبدالعزیز در سال ۲۰۲۴ در سریال حشاشین، در نقش حسن صباح، رهبر افسانه‌ای فرقه حشاشین، ظاهر شده است. این سریال به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های عربی تبدیل شده و بازی عبدالعزیز در آن مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

کریم عبدالعزیز

اسلام جمال از بازیگران مرد سریال در نقش سلطان ملکشاه یکم

اسلام جمال، متولد ۱۶ فوریه ۱۹۸۹، از جمله بازیگران جوان و با استعداد مصری است که با نقش آفرینی های چشمگیر خود، نامی درخشان در عرصه هنر این کشور به ثبت رسانده است.

او در سال ۲۰۱۱ از آکادمی اخبار امروز فارغ التحصیل شد و پیش از آن، در سال ۱۰۹۰ با بازی در فیلم “نور عینی” قدم به دنیای بازیگری گذاشت. این فیلم نقطه عطفی در کارنامه هنری اسلام جمال بود و جوایز متعددی از جمله “بهترین بازیگر جوان” را از جشنواره ها و موسسات مختلف از آنِ خود کرد.

از جمله این افتخارات می توان به دریافت جایزه از آکادمی اخبار امروز، آکادمی العبور، دانشگاه عين شمس، جشنواره سفراء الطفولة العرب و همچنین رتبه برتر در نظرسنجی سایت “فی الفن” اشاره کرد.

اسلام جمال

میرنا نورالدین از بازیگران زن سریال در نقش دنیا زاد

میرنا نورالدین، زاده ۲۳ آوریل ۱۹۹۰، بازیگر مصری، فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۱۵ با بازی در سریال سقوط آزاد آغاز کرد. او با ایفای نقش نور در سریال حكاية بنات در فصل چهارم آن به شهرت رسید.

میرنا در آمریکا متولد شد و دوران کودکی خود را در آنجا گذراند. او قبل از ورود به دانشگاه به مصر بازگشت و از دانشکده ادبیات، رشته زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد.

نورالدین در سال ۲۰۲۴ در سریال حشاشین در نقش دنیا زاد به ایفای نقش پرداخت. این سریال به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های عربی تبدیل شده و بازی نورالدین در آن مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

میرنا نورالدین

سامی الشیخ در نقش کیا بزرگ امید

سامی الشیخ، بازیگر مصری، در شهر اسکندریه به دنیا آمد. علاقه وافر او به بازیگری، وی را پس از اتمام دبیرستان، راهی نیویورک کرد تا در آن‌جا به تحصیل در رشته تئاتر بپردازد.

شیخ خیلی زود توانست اولین نقش سینمایی خود را در فیلم کمدی-سیاسی «در جستجوی خنده در دنیای اسلام» به کارگردانی آلبرت بروکس به‌دست آورد. او در این فیلم نقش «مختار مجیب»، مدیر اجرایی شبکه الجزیره را بازی کرد.

پس از آن، سامی الشیخ با ایفای نقش‌های به یاد ماندنی در فیلم‌ها و سریال‌های متعدد، به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد. از جمله این نقش‌ها می‌توان به حضور او در سریال‌های «میهن»، «24»، «ایالات متحده تارا» و همچنین نقش‌هایی در سریال‌های «نیکیتا»، «یگان»، «NCIS» و «گمشده» اشاره کرد.

در سینما نیز سامی الشیخ در فیلم‌هایی مانند «حمله به دارفور»، «تبدیل‌شوندگان: تاریکی ماه» و «جنگ چارلی ویلسون» به ایفای نقش پرداخته است. سرانجام، در سال ۲۰۱۲، پس از ده سال دوری از وطن، سامی الشیخ برای بازی در مجموعه‌ای به‌نام «حکایت دختران» به مصر بازگشت. این مجموعه، سرآغاز موفقیت‌های بین‌المللی سامی الشیخ به شمار می‌رود.

علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری، سامی الشیخ در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان سفیر حسن نیت یونیسف برای جوانان خاورمیانه در شبکه آموزشی «ی-پیر» انتخاب شد. این شبکه که توسط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد راه‌اندازی شده است، در بیش از ۳۶ کشور جهان فعالیت می‌کند و سامی الشیخ به نمایندگی از این سازمان به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کند.

سامی الشیخ

نیکلاس معوض در نقش خیام

نیکولاس معوض، متولد ۲۲ فوریه ۱۹۷۹، در خانواده‌ای چهار نفره در لبنان چشم به جهان گشود. او دو خواهر به نام‌های آنی و سابین و یک برادر به‌نام شربل دارد. نیکولا طعم تلخ فقدان را با از دست دادن پدر و مادرش به‌دلیل بیماری سرطان چشیده است.

او تحصیلات خود را در رشته مهندسی در دانشگاه لبنان آغاز کرد؛ اما سرنوشت او را به‌سوی دنیای هنر و سرگرمی رهنمون شد. نیکولا فعالیت خود را در سال ۲۰۱۰ با برنامه “روتانا کافه” در شبکه روتانا موزیک آغاز کرد و به‌عنوان مجری برنامه‌های جوانان به شهرت رسید.

علاوه‌بر اجرا، نیکولا در زمینه کارگردانی نیز فعالیت داشته و در کارگردانی چند برنامه تلویزیونی مشارکت کرده است. نقطه عطف زندگی هنری نیکولا معوض، ورود او به دنیای بازیگری بود. او با بازی در سریال‌های عربی مشترک، استعداد خود را در این زمینه به اثبات رساند.

نیکولا با بازی در سریال “ونوس” در سال ۱۳۹۲، به‌طور رسمی وارد عرصه بازیگری در مصر شد. او در این سریال، با تسلطی که بر زبان عربی مصری داشت، نقش یک شیخ مسلمان به‌نام “فاروق” را به زیبایی ایفا کرد و به محبوبیت زیادی در میان مخاطبان مصری دست یافت.

نیکلاس معوض

احمد عید در نقش زید بن سیحون

احمد عيد، بازیگر مصری، متولد ششم ژانویه در شهر المنزلة استان دقهلیه است. او در ابتدا به‌دنبال تحصیل در رشته کشاورزی بود؛ اما بعداً به انستیتو هنرهای تئاتر پیوست و فعالیت خود را در عرصه تئاتر با آثاری مانند “سوق الحلاوة”، “العین الحمرا” و “الألبندا” آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۰، احمد عيد با بازی در فیلم “فرهنگی” به‌همراه احمد رزق و فتحي عبد الوهاب، اولین قدم خود را در سینما برداشت. او با بازی در فیلم “لیلة سقوط بغداد” به شهرت رسید.

علاوه‌بر فعالیت در سینما، احمد عيد در سریال‌های تلویزیونی محبوبی مانند “أزمة سكر” و “صاحب السعادة” نیز به ایفای نقش پرداخته است. او در رمضان سال ۲۰۱۸ در کنار خواننده مشهور، لطيفه، در سریال رادیویی “رابع جار” نیز حضور داشت.

احمد عيد به‌واسطه بازی در نقش‌های کمدی-سیاسی شناخته شده است. جالب است بدانید که او در فیلم “حلق حوش” با بازی محمد هنيدي، نقشی کوتاه و ناچیز داشت که به‌دلیل لاغری و نحیف بودن، توجه چندانی را به خود جلب نکرد.

احمد عید

فتحی عبدالوهاب

فتحی عبدالوهاب، زاده ۲۱ اوت ۱۹۷۱، بازیگر مصری، در طول چند سال کوتاه توانسته جایگاهی در میان ستارگان نسل خود پیدا کند. باوجوداینکه او اصلاً به‌دنبال شهرت و جاه‌طلبی برای بازی در نقش‌های اول نیست، در کارنامه هنری خود افتخارات بسیاری دارد.

عبدالوهاب فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی در دانشکده تجارت آغاز کرد. او در ابتدا به‌صورت آماتور بازی می‌کرد و در سال آخر دانشگاه، یکی از دوستانش او و محمد صبحي را به لینین الرملی معرفی کرد.

هردو در تست بازیگری قبول شدند و فتحی عبدالوهاب با بازی در سریال «العربی الفصیح» که به مدت سه فصل متوالی پخش شد، قدم‌به عرصه بازیگری حرفه‌ای گذاشت و پس از آن به‌سرعت به محبوبیت رسید.

فتحی عبدالوهاب

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا