اخبار دیگران

معرفی بهترین برند رادیاتور در بازار

در این مطلب قصد داریم بهترین برند رادیاتور موجود در بازار را معرفی کنیم. تأمین دمای مطلوب ساختمان به خصوص در فصول سرد سال یکی از مسائل مهمی است که البته این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی روز هم همراه شده است. امروزه برای تامین سیستم گرمایشی خانه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از  موارد مهم‌ و پر طرفدار استفاده از رادیاتور های گرمایشی است. متداول ترین نوع روش های گرمایشی استفاده از سیستم های حرارت مرکزی می باشد که فقط حرارت مورد نیاز ساختمان را در فصول سرد تامین می کند. نحوه ی عملکرد و ایجاد گرمایش توسط سیستم های حرارت مرکزی به این شکل است که حرارت تولید شده توسط یک سیال (عموما آب گرم یا بخار) از طریق وسایل پخش حرارت نظیر رادیاتور در فضاهای ساختمان توزیع می گردد. حال در این مطلب قصد داریم به نحوه ی عملکرد رادیاتور ها، ویژگی، مزایا، معایب و بهترین برند رادیاتور در بازار بپزداریم. بنابراین پیشنهاد میکنیم برای خریدی مقرون به صرفه ما را همراهی کنید.

رادیاتور چیست

قبل از معرفی بهترین برند رادیاتور ابتدا قصد داریم به معرفی رادیاتور بپردازیم. رادیاتور گرمایشی یا شوفاژ نوعی مبدل حرارتی است که در تامین گرما از آن استفاده می شود. استفاده از این سیستم امروزه کاربرد فراوانی در گرمایش داخلی دارد. عمل گرمایش در رادیاتور از طریق لوله های حاوی آب گرم است که حرارت را توسط جریان همرفتی یا جابه جایی به فضای پیرامون منتقل می کند. رادیاتور ها برای تامین آبگرم لازم است که به سیستم مرکزی همانند پکیج ها و یا موتورخانه متصل شوند.

نحوه عملکرد رادیاتور های گرمایشی

رادیاتور ها در زمستان و فصل سرد آب گرم توسط پمپ سیرکولاتور مدار گرمایش و از طریق لوله رفت وارد رادیاتور شده و پس از گردش در داخل رادیاتور گرمای خود را از دست داده و از طریق لوله برگشت جهت گرم شدن مجدد به پکیج یا دیگ موتورخانه بر می گردد. مناسب ترین موقعیت برای نصب رادیاتور فضای زیر پنجره ها است که سبب ایجاد گردش هوای مطبوع و توزیع مناسب گرما در فضای  اتاق می شود.

بررسی انواع رادیاتور از لحاظ جنس

قبل از معرفی بهترین برند رادیاتور بهتر است این سیستم های گرمایشی را  از لحاظ نوع جنس مورد بررسی قرار دهیم. چرا که نوع آلیاژ و جنس بکار رفته در هر رادیاتور در عملکرد و ضریب حرارتی آن نقش مهمی دارد. همچنین هر مدل رادیاتور بسته به نوعی که دارد مزایا و معایب مختص به خود را دارا می باشد. رادیاتورها در مدل های پره ای، پنلی، قرنیزی، شیشه ای تقسیم بندی می شوند. در ادامه به ویژگی های هریک اشاره داریم.

  • رادیاتور پنلی

رادیاتور پنلی که به اسم فولادی نیز در بازار عرضه می شود، نسل جدید رادیاتورها هستند . از این محصولات برای انتقال گرما در مکان های مختلف استفاده می شود. رادیاتور های پنلی به دلیل طراحی ویژه ای که دارند معمولا از گرمادهی مطلوبی بهره می برند. این رادیاتورها اغلب مسطح هستند و انرژی تابشی را به محیط داخلی انتقال می دهند. لایه های داخلی این نوع رادیاتور شوفاژها از جنس فولاد و قسمت بیرونی آن از جنس پلی استر است. به همین دلیل امکان زنگ زدگی، خوردگی و خراشیدگی را کاهش می دهد. رادیاتور پنلی یا پانلی با ورود به بازار نقایص نسل های قبل از خود را برطرف نموده است.

از ویژگی های منحصر بفرد این محصولات میتوان به بازدهی گرمایی بیشتر نسبت به مدل پره ای نام برد. این مدل رادیاتور کمتر به گردش آب نیاز دارد. همچنین به دلیل فولادی بودن بدنه سازگاری بیشتری با پکیج ها دارد. در حال حاضر اگر بخواهیم بهترین برند رادیاتور پنلی در بازار را معرفی کنیم میتوان به رادیاتور لورچ اشاره داشت. این رادیاتورها علاوه بر برخوداری از سطح کیفیت بالا از خدمات پس از فروش معتبری بهره می برند.

  • رادیاتور پره ای

رادیاتور پره ای از قدیمی ترین نوع شوفاژ به شمار می آید. به طور عمده این رادیاتورها از نوع فولادی و یا آلومینیومی ساخته می شوند. رادیاتور پره ای همانطور که از اسمش پیداست از کنار هم قرار گرفتن چندین پره تهیه شده است. هر پره میزان گرمادهی مشخصی دارد، به این معنی که یک رادیاتور 7 پره به نسبت رادیاتور 5 پره گرمادهی بالاتری دارد. رادیاتور پره ای به نسبت سایر مدل های مشابه از وزن سبک تری برخوردار است. همچنین به دلیل نوع طراحی در صورت بروز خرابی برای هر پره امکان تعویض آن در محل وجود دارد.

همچنین گاهی اوقات پیش می آید که شما یک رادیاتور 5 پره خریده اید و نیاز است که تعدادی پره به آن اضافه کنید. از مزیت های رادیاتور آلومینیومی این است که سبکتر، زیباتر از سایر رادیاتورها بوده و ضریب هدایت حرارتی بالاتری نسبت به انواع فولادی دارد. همچنین طول عمر بالا و عدم زنگ زدگی به مزیت های این محصول افزوده است.

  • رادیاتور شیشه ای

نوع مدرن و پیشرفته ی رادیاتور گرمایشی مدل شیشه ای است. هماهنگی بین دکوراسیون داخلی منازل با سیستم های تاسیساتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که توزیع سیستم های گرمایشی فضای خانه را تا حدودی اشغال می کند و محدویت هایی را در چیدمان وسایل ایجاد کرده، به همین دلیل استفاده از رادیاتور شوفاژ شیشه ای بسیار طرفدار پیدا کرده است. به طور مثال این سیستم ها به صورت یک قاب عکس همراه تصویری زیبا به انتخاب و سفارش مشتری تولید و نصب می گردد و علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می دهد، گرمایی مطلوب تولید می کند. جنس بدنه از شیشه ای نسبتا مقاوم و نشکن استفاده شده است. شیشه ی بکار رفته در ساخت رادیاتور شیشه ای باید در برابر ضربه و یا تغییرات دمایی مقاومت مطلوبی داشته باشد. رادیاتورهای شیشه ای نیز برای گرم کردن فضا نیاز به آب گرم دارند که از پکیج، دیگ دریافت می کنند. این نوع رادیاتور شوفاژها در طرح های متنوعی تولید و به بازار عرضه می گردد. رادیاتورهای شیشه ای راه حل مناسبی برای استفاده بهینه از فضای درون منزل است و طراحان داخلی آن را بسیار توصیه می کنند. رادیاتورهای شیشه ای در عین حال که راندمان بالایی دارند، مصرف انرژی آنها بسیار پایین است و  گرید مصرف انرژی آن A می باشد. دوام و عمر طولانی دارند و در برابر رسوب و زنگ زدگی مقاوم هستند. این رادیاتورها نصب آسانی دارند و به راحتی می توانید آن ها را جا به جا کنید.

شما بازدید کننده ی گرامی جهت مشاهده ی سایر محصولات لورچ، با مراجعه به وبسایت تاسیسات بانک میتوانید خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا