اخبار دیگران

بازدید از لوکیشن فیلم های سینمایی و سریال های ایرانی در تهران

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که لوکیشن و مکان فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌های محبوب و مشهور ایرانی، در حال حاضر برای بازدید در پایتخت وجود دارند. فیلم‌هایی که هر کدام در طول تاریخ سینمای ایران بینظیر و قابل توجه بودند. در این مطلب با نگاهی به فیلم‌های مطرح سینمای ایران که غالبا در تهران فیلمبرداری شدند، به معرفی لوکیشن‌های قابل بازدید می‌پردازیم.

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین سریال‌های ایرانی که براساس داستانی از ایرج پزشک‌زاد فیلمبرداری و ساخته شد، سریال دایی جان ناپلئون بود. لوکیشن این فیلم به کارگردانی ناصر تقوایی در خانه اتحادیه و در سال 1355 ساخته شد.

اگر دوست دارید از خانه قدیمی، بزرگ و بسیار زیبای دایی جان ناپلئون بازدید داشته باشید فقط کافی است در نقشه تهران به دنبال خیابان لاله زار بگردید. خانه باغ اتحادیه که به خانه امین السطان نیز مشهور است، یکی از زیباترین خانه‌های قدیمی تهران به شمار می‌رود. این خانه همچنین به دلیل معماری بینظیری که دارد از جمله گنجینه‌های معماری دوره قاجار نیز محسوب می‌شود.

برای بازید از این خانه می‌توانید از در اصلی خانه، یعنی بن بست اتحادیه وارد شوید. دسترسی خانه دایی جان ناپلئون از طریق مترو تهران و ایستگاه سعدی نیز امکان پذیر است که همین امر بازدید از آن را آسان‌تر کرده است.

فیلم سینمایی گنج قارون در 1344 ساخته شد و به عنوان اولین فیلم ایرانی با فروش میلیونی در ایران شناخته می‌شود. این فیلم در لوکیش‌های مختلفی همچون باغ کویت ساخته و فیلمبرداری شده که تنها مکان بازمانده برای بازدید عموم از لوکیشن‌های این فیلم، هتل استقلال تهران است. این هتل تهران که در سال 1341 ساخته و احداث شد علاوه بر اقامت و اسکان مسافران و میهمانان و رزرو هتل برای افراد مشهور و مهم کشورها یکی از بهترین مراکز برای برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مهم کشور بود.

چند سکانس از فیلم سینمایی گنج قارون به کارگردانی سیامک یاسمی در این هتل فیلمبرداری شده و نکته جالب توجه این است که این هتل با گذشت سال‌ها همچنان به اسکان و اقامت مسافران و میهمانان می‌پردازد. این هتل که روزگاری نماد پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شد، در همان سال‌ها برای یادبود آن تمبر بسیار زیبایی منتشر شد.

برای بازدید از این لوکیشن می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های بی آرتی خود را به پل پارک وی رسانده و تنها با چند دقیقه پیاده روی به مکان مورد نظر برسید. این هتل با دو بال شرقی و غربی و پنج ستاره یکی از بهترین هتل‌های موجود در پایتخت نیز به شمار می‌رود.

خانه سبز با عنوان محبوب‌ترین سریال دهه هفتاد که در سال 1375 توسط مسعود رسام و بیژن بیرنگ ساخته شد در سعادت آباد قرار دارد. این خانه که لوکیشن سریال‌های دیگری همانند: مجید دلبندم، سیب خنده، همسران و دنیای شیرین نیز بود متعلق به خانواده رجبی است. سریال خانه سبز با ارائه سبک زندگی جدید و خاصی که داشت از جمله نقاط عطف سریال سازی در کشور محسوب می‌شود.

اگر علاقه‌مند به بازدید از این خانه خاطره‌انگیز هستید توجه داشته باشید که این خانه هم‌اکنون تبدیل به یک مطب دندان پزشکی با نام دندانپزشکی خانه سبز شده است. جالب است بدانید که خانواده رجبی همچنان در طبقه اول این ساختمان و واحد پدر بزرگ و مادربزرگ خانواده صباحی سکونت دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا